Klubový den ACK ČR v hoteluVoroněž
23. 01. 2006
Perfektními službami svého kongresového centra vytvořil v Brně rámec Klubovému dni Asociace cestovních kanceláří ČR hotel Voroněž. Jeho ředitel Ing. Josef Kulíšek přítomným představil nejen služby Interhotelu Voroněž a.s., ale i nedávno založenou Agenturu cestovního ruchu jižní Moravy a jejího mediálního koordinátora pana Jiřího Morávka. Místopředseda ACK ČR a předseda představenstva EuroAgentur Hotels & Travel a.s. pan Viliam Sivek v úvodním slovu konstatoval, že výsledky v incomingu, outgoingu i v domácím cestovním ruchu předčily předloňský rok a že i prognózy vypadají dobře. Jak ukázala analýza incomingu, provedená v loňském roce ACK ČR, pro další rozvoj incomingu chybí především kvalitní služby v náležitém rozsahu a spektru, namnoze i profesionální přístup k hostům a většinou i dobrá dopravní dostupnost turistických atraktivit. Naopak přetrvává šizení, nekalá soutěž, okázalá nabídka sexuálních služeb a další nešvary. Ke zlepšení situace proto ACK ČR navrhla tato opatření:
- Uzákonit vyšší alokaci daňových výnosů z cestovního ruchu do míst, kde byly vytvořeny, jako motivaci a zároveň zdroj zvyšování úrovně turistického místa/regionu.
- Koncentrovat prostředky státu/EU přednostně na podporu dobudování míst s největším potenciálem rozvoje incomingu (vč. jejich dopravní dostupnosti) a na tato místa s předstihem postupně zaměřit propagační kampaně v zahraničí.
- Zvýšit účinnost kontrol a postihů nelegálního podnikání a šizení spotřebitele v oblasti taxislužby, nelegálních průvodců, ubytovatelů, zprostředkovatelů turistických služeb, překupníků vstupenek, restaurací atp.
- Zajistit výchovu a motivaci pracovníků ve službách cestovního ruchu, sledovat efektivitu využití grantů EU v této oblasti jako základ pro další operační programy.
- Zlepšit dopravní systém v Praze – zajistit dostatečnou dostupnost hotelů, kulturních a kongresových objektů turistickými autokary, jakož i dostatečnou síť a kapacitu parkovišť a nástupních/výstupních hran v centru.
- V procesu udělování českých víz ve zdrojových zemích výrazně upřednostnit organizované turisty, zejména skupinové zájezdy organizované českými cestovními kancelářemi/agenturami a účastníky kongresových akcí; zjednodušit a zrychlit udělování víz pro tyto skupiny.
- Všude, kde jsou pro to předpoklady, preferovat kvalitu turistiky před kvantitou, organizovaný incoming před nahodilým a vytvářet k tomu podmínky ve službách i v zacílení propagace. Propagaci míst s dostatečnou popularitou směrovat výlučně ke zkvalitnění návštěvnického spektra a k rozložení poptávky v čase a prostoru; k tomu vytvořit potřebné předpoklady (atraktivní programy, kvalitní služby).
- Sjednotit propagaci ČR v zahraničí, podporovat návaznost státní/regionální propagace s komerční nabídkou na akcích cestovního ruchu v zahraničí a podporovat účast incomingových firem na těchto akcích, podobně jako je podporována účast zbožových exportérů resortem průmyslu a obchodu.
- Zlepšit práci zahraničních zastoupení ČR, ČCCR pro podporu incomingu (a účelně je sjednotit), využívat PR, pro zvaní zahraničních televizních štábů využívat i kombinaci s jejich prostředky vyčleněnými v jejich rozpočtech na turistické apod. pořady.
- Do prezentace České republiky a zvláště regionů vnést moderní prvky, dynamiku a život.
- Soustavně zajišťovat informovanost a erudici regionálních pracovníků v oblasti cestovního ruchu.
- Nadále podporovat informační propojení regionů s incomingovými cestovními kancelářemi a agenturami, organizovat setkání, poznávací trasy a speciální workshopy a zintenzivnit zpětnou vazbu a její využití.