Řada firem preferuje někdejší prvomájový přístup,
že není důležité rozumět, ale zúčastnit se.
Když chceš víc, tak můžeš
26. 01. 2001
Společnost ProMoPro v minulém roce zajišťovala technickou
stránku Výročního zasedání mezinárodního měnového fondu a Skupiny
Světové banky. Byla to bezesporu dosud největší a nejnáročnější
kongresová akce v Česku. Čím byla pro Vás objevná?
Určitě svým rozsahem. Dále potvrzením odvěkého axiomu, že všechno je
jinak. To, co se tři roky připravovalo a neustále potvrzovalo při našich
osobních konzultacích ve Washingtonu i ve stovkách faxů mezi Washingtonem a
Rubeškou, bylo ve fázi finálních požadavků na realizaci diametrálně
jiné. Velké zasedání proběhlo tak, jak mělo. Doprovodné akce, semináře
a tiskové konference však vznikaly za pochodu. Požadavky na jejich technické
zajištění jsme mnohdy dostávali i méně než 10 minut před
zahájením.
Jaké technické vybavení jste museli kvůli tomuto kongresu
zajistit?
Dohromady 4.600 přijímačů (sluchátek). 30 tlumočnických kabin pro
2 tlumočníky, 18 pro 3 tlumočníky, 130 tlumočnických stanic DCN a
350 digitálních kongresových mikrofonů DSN, 25 klopových a 30 mikroport
mikrofonů. 30 ozvučovacích souprav, 30 datových projektorů, 30 pláten,
10 plazmových panelů, 7 Betacam kamer, 3 robotické kamery,
20 videorekordérů, 2 videomixy, 25 barevných televizí, betakamerové
studio. 30 minidiskových rekorderů, 60 kazetových magnetofonů a
nahrávací studio. Nakoupili jsme spoustu nové techniky. Měli jsme jí tam za
cca 180 milionů korun. Obsluhovalo ji na 90 techniků.
Tlumočnické zařízení, kabiny, přijímače a zářiče jsme doplnili od
kolegů z Dánska, Řecka a Německa.
Zmínila jste robotické kamery. Co to je?
Během uzavřených přípravných jednáních nesměli být v sále kameramani
a vůbec žádný člověk, který neměl zvláštní povolení. Proto jsme
zakoupili tři počítačově ovládané robotické videokamery, které jsme
instalovali na strop sálu Fórum. V sále bylo nainstalováno
60 digitálních diskusních mikrofonů, které pomocí speciálního softwaru
ovládaly tyto kamery. Každý řečník měl svoji pozici v počítači a při
přihlášení do diskuse byl automaticky snímán jednou z kamer. Snímaný
obraz byl přenášen na obří plátno přímo v sále a zároveň jsme
z něj ve studiu pořizovali záznam.
Kongres Mezinárodního měnového fondu a Skupiny Světové banky
Praha 2000 je za námi. Co takhle další klienti ze sféry kolem busienss
travel?
Třeba využití robotických kamer? Firemní a kongresové akce často
probíhají na několika místech současně. Ve spojení např. s plazmovými
panely je pak možné přenášet zvuk i obraz do dalších místností.
Výhodou je, že kamery díky stropním držákům nikomu nepřekáží a
dokáží umocnit atmosféru prezentace či zážitky u akcí incentivního
charakteru.
U kongresů, prezentací, seminářů, školení ale i u dalších podobných
akcí totiž velmi záleží na důkladné přípravě. Bohužel se stále
značná část firem domnívá, že když si objedná salonek v hotelu,
chlebíčky a kávu, je to už vše. Komunikace, a o tom takovéto skupinové
či hromadné akce jsou, je ale o vytváření podmínek pro optimální
příjem informací. Technika, čas a kapacita věnovaná zabezpečení
kvalitní komunikace se velmi výrazně odráží ve výsledcích. Její
podcenění rovněž. Ale, jak jsem již řekla, řada firem, či jimi
pověřených pracovišť ba dokonce P.R. agentur preferuje někdejší
prvomájový přístup, tj. že není důležité vidět, slyšet, rozumět, ale
udělat si čárku – zúčastnit se.
Předpokládám, že by firma ProMoPro, např. při pokládání
základního kamene nové průmyslové zóny kdesi na severní Moravě,
dokázala na zelené louce zajistit postavení zatepleného stanu, vybavit jej
sanitárním zázemím, běhouny, židlemi, šatnami, audiovizuální a
tlumočnickou technikou.
Přesto, že to není zcela naše parketa, samozřejmě ano. Společnost
ProMoPro se orientuje především na zajišťování kongresů. Ale
i hangárový stan, mobilní vytápěcí jednotky atd. dokážeme zajistit
v kooperaci s dalšími spolehlivými partnery. Již zmiňovaný kongres mne
utvrdil v tom, že dokážeme víc, než jsem si kdy uměla představit.
Jsme-li zpátky u Kongresu 2000, dovolte mi konstatování. Ne
náhodou společnost ProMoPro vyhrála mezinárodní výběrové řízení.
V České republice, je-li kde instalována videoprojekce, je u toho zpravidla
ProMoPro – stabilní partner televizních společností i té
„veřejnoprávní“. Návrat fotbalových vicemistrů světa, příjezdy
mistrů světa v ledovém hokeji, volby Miss, vyhlašování nej, nej… tam
všude jsou Vaše velkoplošné projekce a lidé.
Technické zajištění mnoha prestižních akcí je u nás objednáváno
právě proto, že některé přístroje, jimiž ProMoPro disponuje (hlavně
Barco projektory) jsou jediné v České republice. Nebáli jsme se a nebojíme
investovat do techniky. To nás odpíchlo z českého průměru do
mezinárodní extraligy, jejímiž jsme oficiálními členy. Malých
projektorů je jen po Praze spousta. Ale velká projekce na špičkové úrovni
…? Nikdo další se v Česku neodvážil tak velkoryse investovat.
Přístroje jsou velmi drahé kolem 7 milionů Kč za kus. To je ale pouze
první krok. Následný je, že musíte mít klientelu, která vám důvěřuje
a která si je od vás pronajímá.
Když se nechce, je to horší, než když se nemůže. Občas se
to v oblasti lidských zdrojů nakumuluje tak, že se nechce a nemůže
dohromady. Pak jde jakákoliv technika do háje.
Technik po nástupu ke společnosti ProMoPro začíná malými akcemi.
Pokračuje většími. Zpravidla se vyprofiluje a pak již převážně dělá
to, co mu sedí nejlépe. Není pravda, že by ke společnosti ProMoPro
nastupovali experti, spíše naopak. Elitu techniků si firma
vychovává sama.
Půjčovna kongresové techniky Rubeška je nejen důstojným
zázemím společnosti ProMoPro, ale je i místem, kam se lidé často
obracejí s žádostmi o konzultace v oblasti audiovizuální
techniky.
Lidé a jejich firmy se na nás obracejí i v případech, když si zařizují
vlastní technické zázemí. Konzultují současné trendy, dodavatele,
techniku, tak, aby byla pro jejich prostory a potřeby adekvátní. Zpravidla
navrhujeme několik variant. Ne všichni ale doporučení akceptují.
Vzpomínám na pána, jehož firma usilovala o velký kontrakt
u zahraničního partnera. Při příležitosti jeho návštěvy v Česku se
rozhodla realizovat velkolepý banket a prezentaci toho, co všechno již
dokázala. Prezentace měla probíhat v otevřením stanu při denním světle.
Proto jsme pánovi doporučili použití plazmových panelů. Jsou účinné
i za slunečního protisvětla. Dotyčný se však rozhodl šetřit na
nepravém místě a nechal nainstalovat televizory, na jejichž obrazovkách
nebylo téměř nic vidět. Možná i tato blamáž, přispěla k tomu, že
z mnohamilionového kontraktu sešlo.
Paní Veselá, něco optimistického na závěr…
Zaslouženě optimistického? Co když čtenáře Všudybylu vyzvu:
potřebujete-li kvalitní a spolehlivé technické zabezpečení firemních či
společenských akcí, obraťte se na ProMoPro. Pomůžeme vám uspět.
Všudybyl rozprávěl se spolumajitelkou společnosti ProMoPro paní Milenou Veselou