12. března 2008 byl v pražských Vysočanech otevřen Clarion Congress Hotel Prague****, unikátní kongresový hotel se 4000 m2 plochy kongresového centra v 18 variabilních prostorách, s celkovou kapacitou až 2500 osob. Kongresové centrum, společně se stylovou nákupní galerií Fénix, se nachází přímo u východu ze stanice metra trasy „B“ stanice Vysočanská na náměstí OSN a je místem vhodným pro konání všech typů akcí od firemní oslavy přes seminář nebo konferenci až po televizní show nebo slavnostní banket. Clarion Congress Hotel Prague nabízí v 559 pokojích vysoký standard ubytování v kategorii čtyř hvězd, garantované mezinárodními standardy řetězce Choice Hotels International. Nedílnou součástí komplexu je wellness centrum s bazénem a kardiozónou. Širokou nabídku stravování nabízí jeho gastronomická střediska Brasserie Veduta, Restaurant Gourmet a Restaurace Citadela.
La sociedad CPI Hotels
CPI Hotels surgió después de que la sociedad FORTUNA HOTELS decidió cambiar
de nombre a raíz de nuevas adquisiciones y proyectos. FORTUNA HOTELS, así como
la sociedad sucesora CPI Hotels, lleva operando desde hace 14 ańos en el
ámbito del turismo y despunta entre las sociedades hoteleras checas. En la
cartera de la nueva CPI Hotels fi guran once hoteles con una capacidad total de
4350 camas. Cabe seńalar que actúa como representante exclusiva de la cadena
transnacional Choice Hotels International. CPI Hotels ofrece la gestión de
edifi cios de alojamiento sobre la base de Contrato de Gestión y Explotación
del Hotel o bien sobre la base de Contrato de Arriendo. Entre los proyectos
actuales de CPI Hotels fi guran el lujoso Buddha-Bar Hotel Prague de cinco
estrellas y el Clarion Hotel Prague City de cuatro estrellas ubicado en la plaza
Tylovo. Para más información: www.cpihotels.cz.
Každý další rok fungování CPI Hotels přináší novinky
21. 03. 2008
S předsedou představenstva a generálním ředitelem CPI Hotels Janem
Kratinou se potkáváme 12. března v pražských Vysočanech na slavnostním
otevření Clarion Congress Hotel Prague****
, největšího hotelu
značky Clarion na světě.
Ano, je to úžasná věc, dnešním dnem jsme uvedli do provozu náš
největší hotelový komplex. Má bez jednoho pět set šedesát pokojů a
přes dva a půl tisíce konferenčních míst. Rád bych v tento slavností
den poděkoval investorům, kteří umožnili tento sen naplnit. Náš záměr
saturovat potřeby pražské a vůbec středoevropské kongresové turistiky se
dnešním dnem stal realitou. Hlavní město Praha je totiž stále jedním
z turisticky nejexponovanějších a nejdynamičtěji se rozvíjejících
kongresových míst Evropské unie.
Velkou konkurenční výhodou, kromě moderního konceptu a dimenzí
Clarion Congress Hotelu Prague****
, je už jeho lokace –
dopravní dostupnost.
Když projekt vznikal a rozhodovalo se o místě, kde bude Clarion Congress
Hotel Prague stát, brali jsme ji v potaz. Jsme přímo na trase metra „B“
stanice „Vysočanská“, která ústí přímo do budovy hotelu. Stejně tak
se k nám hosté velice dobře dostanou z letiště Praha – Ruzyně, nebo
z hlavních silničních a dálničních tahů.
Od loňského podzimu, kdy jsme spolu, pane generální řediteli,
dělali poslední interview, došlo k expanzi CPI Hotels do dalších míst
České republiky.
Ano, nově jsme v Liberci. O našem hotelu „Zlatý Lev“ už Všudybyl
přinesl informace. Jsme i v další metropoli, v jihočeské, v Českých
Budějovicích, kde máme hotel Gomel, a ve východočeské, v Hradci
Králové, kde jsme rozšířili naše portfolio o hotel Černigov.
A nezapomněl jste na – v dobách válečných – strategicky
nejvýznamnější místo naší někdejší otčiny – Rakouska? Na
pevnostní město na řece Moravě, do něhož se v době nebezpečí pod
silnou vojenskou ochranu uchyloval vídeňský císařský dvůr a kde i já
čtyři roky „bojoval“ u Posádkové hudby Olomouc, na hanáckou
metropoli?
Nezapomněl. Ale naše tamní akvizice, Hotel Sigma Olomouc, už v barvách CPI
Hotels funguje více než rok. Pokud, pane doktore, srovnáte koncept všech
našich nových hotelů, všude jdeme obdobnou cestou, a tou je konferenční
byznys. Jak v hlavním městě Praze, tak i v dalších krajských městech.
Všechny mají rozsáhlé konferenční zázemí, obrovskou škálu služeb a
kvalitní ubytování.
V tomto vydání rozprávím s pražským primátorem i o tom, jak
je Česká republika připravena na hlavní turistickou sezonu.
Z mého hlediska je každým rokem prezentace a propagace České republiky
kvalitnější, ale stále můžeme najít rezervy, které je potřeba co
nejrychleji eliminovat. Pokud má kongresová destinace posilovat své renomé
ve světě, je to pro rozvoj kongresové turistiky v naší zemi nezbytně
nutné. Nejen že musí šířit povědomí o své kultuře a historii, ale
musí disponovat
kvalitní infrastrukturou, a teď nemám na mysli pouze infrastrukturu
cestovního ruchu, ale všeobecnou vybavenost. Především však daná
kongresová destinace musí být, a to zejména pro zahraniční klientelu,
mnohem čitelnější, co se týče pohostinnosti, bezpečnostní situace,
pořádku (i ve smyslu čistoty a uklizenosti), legislativy, fungování
finančního systému apod. I tyto okolnosti totiž významným způsobem
ovlivňují úspěšnost snah kongresových (a vůbec MICE) organizátorů, aby
se v České republice odehrávalo co nejvíce akcí. V rámci mezinárodních
tendrů, v nichž se rozhoduje, kde bude daný lukrativní kongres realizován,
je proto stěžejní nejen zpracování nabídky, ale i lobbingová podpora ze
strany představitelů státních a samosprávních institucí kongresové
destinace.
A co se týče naší připravenosti? Každý další rok fungování CPI
Hotels přináší novinky, také díky Clarion Congress Hotelu Prague může
Praha s vysokou úspěšností konkurovat velkým městům v celé Evropě.
Všude, kam jsme expandovali, své nově nabyté hotely rebrandujeme pod značky
světoznámé sítě Choice Hotels International, která je druhou největší
hotelovou sítí na světě.
A co Vás, pane generální, ještě čeká v letošním roce? Co
váš pětihvězdičkový super luxusní Buddha Bar- Hotel?
V tuto chvíli prozradím pouze to, že bude otevřen na podzim letošního
roku, a bude představovat nejmodernější trendy, které budou schopny
uspokojit i tu nejnáročnější
klientelu. V současné etapě získává na finálních konturách. Už je
vidět, jakým stylem budeme fungovat a jakým směrem se bude naše obchodní
politika ubírat. Hotel bude mít 39 pokojů
a hlavně Buddha Bar Restauraci, což je díky své úspěšnosti velice rychle
rozvíjející se koncept známý po celém světě a my věříme, že bude
v nastavených standardech pokračovat i v Praze.