Jsme rádi, že v tak kvalitní konkurenci klienti volí EXIM tours
22. 05. 2005
Za Romanou Solarovou, výkonnou ředitelkou českého EXIM toursu jsem
se zastavil na kus řeči nejen o tom, jak se začátkem května jeví prodej
EXIM toursu, ale co EXIM tours a firemní akce.
Máme speciální oddělení, které se touto oblastí a firemní klientelou
vůbec zabývá. Firemní akce jsme s to realizovat nejen v přímořských
letoviscích uvedených v našich katalozích, ale i na dalších místech. Co
se týče incentivních programů, školení apod., EXIM toursu se daří
vycházet vstříc přáním firem a zahraniční letecké zájezdy nezřídka
spojuje s poznávacími okruhy, návštěvami veletrhů a exkurzemi.
Spolupracujeme s hotely a resorty, jež umí firemní akce kvalitně zajistit a
které disponují patřičnou infrastrukturou. Velmi dobré zkušenosti při tom
máme s Kyprem. Většina tamních hotelů do tří hvězdiček už je vybavena
konferenčními centry. Obdobně tak v Tunisku nebo Egyptě, kde však musíme
jít do hotelů vyšších kategorií. Ale i zde pak je vybavenost na vysoké
úrovni.
Jak se pro EXIM tours vyvíjí letošní letní sezona?
Velmi dobře. Navýšili jsme kapacity v destinacích, které jsou tradičně
velmi žádané, přičemž se ukázalo, že slevy EXIM toursu za včasný
nákup klienty na českém trhu velmi dobře motivovaly. Slevy za včasný
nákup mají nejenom tu výhodu, že klient svoji letní dovolenou pořídí
levněji, ale především, že si vybírá z kompletní nabídky. U zájezdů
„last minute“ totiž volí pouze z toho, co zbylo. Slevy za včasný nákup
jsme ukončili 15. dubna a k tomuto datu prodali cca 50 % nasmlouvaných
kapacit.
Soudě podle vašich výsledků loňského roku, se domnívám, že
jen v Česku to mohlo být k osmdesáti tisícům prodaných zájezdů.
Kdybych nezběhnul a vydržel být ředitelem cestovní kanceláře, takovýto
prodej by nám bohatě více než stačil. Ale cestovku už nespoluvlastním ani
neřediteluji a EXIM tours se u 50 % prodaného objemu zájezdů zřejmě
také nezastaví… V souvislosti s firemními akcemi předpokládám, že
poskytujete skupinové slevy i teď.
Skupinové slevy začínají už na osmi platících osobách. Pokud pojede
skupinka více než osmi lidí, vždy od nás dostane nějakou zajímavou slevu.
Prodej zájezdů včetně zajišťování firemních akcí se odehrává
v silně konkurenčním až nesmlouvavě tvrdém prostředí kvalitních
soutěžitelů a cestovní kancelář EXIM tours je lídrem na českém trhu
leteckých zájezdů. Loni prodala na 154 tisíc leteckých zájezdů a
dosáhla obratu ve výši zhruba dvou miliard korun. S žádnou jinou cestovní
kanceláří loni neodletělo z Brna, Prahy a Ostravy více klientů. EXIM
tours Česká republika je největší společností skupiny cestovních
kanceláří řízených panem předsedou Ing. Feridem Nasrem. Do této skupiny
s centrální obchodní politikou dále patří EXIM tours Polsko, KARTAGO
tours Slovensko, KARTAGO tours Maďarsko a KARTAGO tours Rumunsko.
V neposlední řadě i díky ní celkový obrat naší skupiny loni přesáhl
čtyři a půl miliardy korun. To, proč se EXIM toursu daří, je, že svým
klientům poskytuje velmi vysokou míru zhodnocení (a soudě podle odezvy
možná i srovnatelně nejlepší) jimi investovaných peněz do zájezdů.
Tyto relace – příznivá cena a pro danou cenovou hladinu maximální
kvalita – jsou dány již zmiňovaným celkovým objemem realizovaných
zájezdů a od toho se odvíjejícími nákupními cenami služeb v místech
pobytu. Pochopitelně, i zde platí (a použiji k tomu paralelu z motorismu),
že ani od prodejce automobilů s největším obratem a nejlepšími cenami
nemohu očekávat, že by mi za cenu sebelepšího standardně prodávaného
provedení Škody Octavie prodal Audi 8.L 6.0 quattro.
Zpátky na zem! V létě bych chtěl na reportážní cestu do
Egypta. Zase se nořit v Rudém moři. Ostatně, čas od času mi váš kolega
Jan Koláčný připomíná, jak jsem kdysi ve Všudybylu napsal: „Ledva
ponoříte hlavu pod hladinu, okamžitě si připadáte jako v exkluzivním
akváriu. Něco úžasného.“ Ale je to tak!
V Egyptě naše rozšířená nabídka obsahuje i velké množství
poznávacích okruhů. Nejen moře. K Egyptu, díky jeho slavné minulosti,
poznávání patří. Máme portfolio hotelů, z nichž si vybere téměř
každý. Od nejjednodušších až po luxusní pětihvězdičkové komplexy
s all inclusive servisem obsahujícím pestré sportovní a animační
programy. Obdobně bych ale mohla doporučit i další destinace, jež
nabízíme v našich katalozích. Kromě středomořských zaznamenáváme
stoupající poptávku po Bulharsku – po pobytových zájezdech k Černému
moři. Nutno konstatovat, že si to Bulhaři svými čím dál kvalitnějšími
službami zaslouží. Udělali obrovský kus dobré práce.
V Egyptě naše rozšířená nabídka obsahuje i velké množství
poznávacích okruhů. Nejen moře. K Egyptu, díky jeho slavné minulosti,
poznávání patří. Máme portfolio hotelů, z nichž si vybere téměř
každý. Od nejjednodušších až po luxusní pětihvězdičkové komplexy
s all inclusive servisem obsahujícím pestré sportovní a animační
programy. Obdobně bych ale mohla doporučit i další destinace, jež
nabízíme v našich katalozích. Kromě středomořských zaznamenáváme
stoupající poptávku po Bulharsku – po pobytových zájezdech k Černému
moři. Nutno konstatovat, že si to Bulhaři svými čím dál kvalitnějšími
službami zaslouží. Udělali obrovský kus dobré práce.
Je to nejen našimi obchodními podmínkami, ale i dobře fungujícím on line
rezervačním a prodejním systémem pro provizní prodejce. Prodejci mohou
okamžitě vidět možnosti a volná místa si zaregistrovat. Pokud
zaregistrují, ihned dostávají rezervační číslo z našeho systému. Tzn.
potvrzenou rezervaci. Je to úspora jak pracovních sil, tak
v administrování, telefonování apod. Ale v zásadě máte pravdu, obchod
je opravdu mocnou čarodějkou, a proto si přízně prodejců nesmírně
vážíme. Jsme rádi, že v tak kvalitní a nesmlouvavě tvrdé konkurenci oni
i jejich klienti volí právě EXIM tours.