JUDr. Jan Koláčný působí v oboru od roku 1996, kdy byl obchodním ředitelem úspěšné cestovní kanceláře Bonvia a na českém trhu zastupoval španělskou leteckou společnost Centennial. V letech 2001 až 2011, v období nejdynamičtějšího vzestupu cestovní kanceláře Exim Tours, byl jejím obchodním ředitelem. V letech 2011 až 2016 působil ve vedení největší cestovní kanceláře ve střední Evropě, polské společnosti ITAKA, kde odpovídal za zahraniční kontrakty. Od srpna 2016, kdy ITAKA odkoupila většinový podíl v Čedoku od turecko-americké investiční společnosti Odien, je zodpovědný za tuto investici a zastupuje nového vlastníka ve vedení Čedoku.
Jan Koláčný generálním ředitelem Čedoku
30. 12. 2016
Internetový www.e-Vsudybyl.cz přinesl informaci, že
22. listopadu 2016 dozorčí rada po valné hromadě akciové společnosti
Čedok odvolala její tehdejší představenstvo. Novým předsedou
představenstva a generálním ředitelem Čedoku byl jmenován JUDr. Jan
Koláčný, se kterým se potkáváme 5. prosince 2016 v metropoli
Moravskoslezského kraje v Imperial Hotelu Ostrava.
Pane doktore, Čedok je nejstarší českou cestovní
kanceláří.
Bezesporu. Je pouze o dva roky mladší než naše republika. Po celou tu
dobu se držel na čelních pozicích a má světové renomé. K tomu teď
díky vstupu investora – největší cestovní kanceláře ve střední
Evropě – získal mnohem širší a stabilnější základnu pro další
rozvoj. Námi otevřeně deklarovaným cílem proto je vrátit Čedok ke stému
výročí jeho založení, tzn. do roku 2020, na českém trhu na pozici
jedničky. Věřím, že na to má už proto, že v lidských zdrojích Čedok
vždycky měl (byť někdy nevyužívaný) ohromný potenciál. Ostatně
investor, cestovní kancelář ITAKA, který v srpnu 2016 do Čedoku vstoupil,
se pro vstup rozhodl až poté, co se seznámil s lidmi, kteří v Čedoku
pracují. Mým předsevzetím je posilovat pozice Čedoku, aby jeho značka byla
ještě viditelnější. A aby byla spojována nejen s minulostí, ale aby
také další generace v ní viděly atributy, jako jsou solidnost a
vynikající služby. Určitě k tomu přispějí nové produkty, širší
nabídka, oslovení nového typu zákazníků s tím, že se budeme starat
i o to, aby naši věrní klienti byli se službami Čedoku ještě
spokojenější.
V Imperial Hotelu Ostrava se dnes setkáváte s provizními
prodejci.
Ano, za to, že se tu sešlo tolik cestovních agentur, může i to, že
v rámci snahy o rozšíření své nabídky Čedok výrazně upravil pravidla
spolupráce se svými prodejci. Ti tak dnes mají nejlepší obchodní podmínky
na českém trhu. Cesty na Ostravsko jsou pro mne vždycky zážitkem, už
proto, že v tomto regionu je daleko větší znalost nabídky většinového
vlastníka Čedoku – polské cestovní kanceláře ITAKA, která tu
úspěšně uplatňuje svoji vlastní nabídku s odlety z Katowic. I díky
tomu se tu tak mohou Čedok a ITAKA daleko víc vzájemně podporovat. Zdejší
prodejci to nejen chápou, ale i velice dobře přijímají. Kromě našich
partnerů cestovních agentur musím zmínit ještě dalšího klíčového
partnera, a to leteckou společnost Travel Service. Ta je naším jediným
partnerem v České republice pro zajišťování charterových letů.
Zároveň ale je i nejsilnějším partnerem cestovní kanceláře ITAKA na
polském trhu. Spoluprací ITAKA – Travel Service totiž vznikla velmi silná
aliance, která (a to bez přehánění) doslova „válcuje“
polský trh.
Pane generální řediteli, v tomto prvním vydání Všudybylu
roku 2017, v němž vychází naše interview, se například i díky
reportáži z udělování Národních cen kvality a dalších ocenění
na Pražském hradě uvidí řada osobností ze světa byznysu. Co Čedok a
firemní klientela?
Co se korporátní klientely týče, je Čedok na českém trhu jednoznačnou
jedničkou. Mezi našimi zákazníky figuruje většina velkých hráčů a
také mnoho středních a menších firem. A nejen výrobních podniků, ale
i pojišťoven a dalších subjektů z území celé České republiky. Čedok
pro jejich zaměstnance vytváří a dodává atraktivní produkty v oblasti
leisure travel a jsme jejich partnery i v oblastech business travel a MICE
(meetings, incentives, congresses & exhibitions industry).
Jaké poznatky jste si přinesl z polského trhu?
Že je ve srovnání s českým mnohem dynamičtější a konkurenčnější.
Typickou situací je, že čeští touroperátoři mívají v tom kterém
z přímořských letovisek všichni stejné hotely. V jejich rámci pak jeden
s druhým bojují o pozice. Přitom by občas stačilo přejít ulici a
nabídnout něco nového. Samozřejmě že úspěch se nemusí dostavit ihned.
Je třeba dát prostor tomu, aby se klienti seznámili s konkurenční nabídku
a mohli zjistit a dát si vědět, o kolik je širší než to, co je zatím na
českém trhu nabízeno.