Menu

Jak získávat mezinárodní kongresy

07. 05. 2013

Světoví experti 9. dubna 2013 v pražském Radisson Blu Alcron Hotelu přednášeli o tom, jak získávat mezinárodní kongresy. Pod záštitou ministra pro místní rozvoj Kamila Jankovského a radního hl. m. Prahy Václava Novotného promlouvali k půldruhé stovce posluchačů. Seminář už podruhé pořádalo Prague Convention Bureau. Jeho partnery byly Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Magistrát hl. m. Prahy, agentura CzechTourism, Czech Convention Bureau, Letiště Praha, Pražská informační služba a Radisson Blu Alcron Hotel.
Seminář zahájil výkonný ředitel International Congress and Convention Association (ICCA) Martin Sirk. Uvedl mimo jiné: „Úspěšné destinace přemýšlejí týmově a dokážou pak ze spolupráce vytěžit daleko víc, než kdyby jednaly na vlastní pěst. Příkladem může být Vídeň, která na vzdálených zdrojových trzích spolupracuje s Barcelonou. A i když jsou si konkurenty, společně tam reprezentují evropskou kulturu. Rovněž skandinávská města při svých misích mimo Evropu reprezentují Skandinávii jako celek. Jejich stánky na mezinárodních veletrzích naleznete vždy vedle sebe.“
Malcolm MacMillan z Mezinárodní konfederace porodních asistentek hovořil o významu přidané hodnoty destinace: „Stěžejní otázkou, kterou si snad každý manažer před započetím organizování kongresu klade, je, zda bude destinace schopna přilákat dost delegátů.“ Jako zásadní zdůraznil dostupnost, a to ve smyslu přístupu do destinace, možností pohybu v ní i finanční dostupnosti služeb. Mezinárodní konfederace porodních asistentek příští rok v Praze organizuje kongres pro tři tisíce účastníků. „Delegáti chtějí utrácet v atraktivní destinaci, která má co nabídnout. Jedním z důvodů, proč jsme zvolili Prahu, bylo i to, že právě ji delegáti chtěli navštívit,“ dodal Malcolm MacMillan.
Francesca Manzani z pobočky AIM Group International ve Florencii, členka představenstva ICCA, vyzdvihla přístup ke klientovi a porozumění jeho přáním. „Convention bureau by mělo být tím, kdo v destinaci koordinuje aktivity místních dodavatelů a přesvědčuje tak o ní zahraniční klienty. A jakkoli je důležitá např. finanční podpora kongresů, nemůže nahradit osobní přístup a důvěru.“
O významu osobního přístupu pořádající agentury hovořil ředitel České kosmické kanceláře Jan Kolář. Na příkladu úspěšné kandidatury Prahy na Mezinárodní astronautický kongres v roce 2010 ukázal, že podpora agentury byla pro konečný úspěch klíčová.
Ředitel největšího kongresového centra v Londýně ExCeL London a člen představenstva ICCA James Rees se věnoval významu olympijských her pro růst kongresového průmyslu v Londýně. Vzhledem k rozvoji infrastruktury a vybudování vztahů s vládními subjekty teď Londýn láká mnohem víc organizátorů akcí všeho druhu. I díky tomu se ve světovém žebříčku kongresových destinací dostal z 19. příčky v roce 2010 na 7. místo v roce 2012.
O významu vládní podpory a nutnosti vyzdvihnout své odlišnosti a silné stránky hovořil Bruce Redor ze společnosti GainingEdge, který byl zároveň moderátorem celé akce.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001