Jak získávat mezinárodní kongresy
07. 05. 2013
Světoví experti 9. dubna 2013 v pražském Radisson Blu Alcron Hotelu
přednášeli o tom, jak získávat mezinárodní kongresy. Pod záštitou
ministra pro místní rozvoj Kamila Jankovského a radního hl. m. Prahy
Václava Novotného promlouvali k půldruhé stovce posluchačů. Seminář už
podruhé pořádalo Prague Convention Bureau. Jeho partnery byly Ministerstvo
pro místní rozvoj ČR, Magistrát hl. m. Prahy, agentura CzechTourism, Czech
Convention Bureau, Letiště Praha, Pražská informační služba a Radisson
Blu Alcron Hotel.
Seminář zahájil výkonný ředitel International Congress and Convention
Association (ICCA) Martin Sirk. Uvedl mimo jiné: „Úspěšné destinace
přemýšlejí týmově a dokážou pak ze spolupráce vytěžit daleko víc,
než kdyby jednaly na vlastní pěst. Příkladem může být Vídeň, která na
vzdálených zdrojových trzích spolupracuje s Barcelonou. A i když jsou si
konkurenty, společně tam reprezentují evropskou kulturu. Rovněž
skandinávská města při svých misích mimo Evropu reprezentují Skandinávii
jako celek. Jejich stánky na mezinárodních veletrzích naleznete vždy vedle
sebe.“
Malcolm MacMillan z Mezinárodní konfederace porodních asistentek hovořil
o významu přidané hodnoty destinace: „Stěžejní otázkou, kterou si snad
každý manažer před započetím organizování kongresu klade, je, zda bude
destinace schopna přilákat dost delegátů.“ Jako zásadní zdůraznil
dostupnost, a to ve smyslu přístupu do destinace, možností pohybu v ní
i finanční dostupnosti služeb. Mezinárodní konfederace porodních
asistentek příští rok v Praze organizuje kongres pro tři tisíce
účastníků. „Delegáti chtějí utrácet v atraktivní destinaci, která
má co nabídnout. Jedním z důvodů, proč jsme zvolili Prahu, bylo i to,
že právě ji delegáti chtěli navštívit,“ dodal Malcolm MacMillan.
Francesca Manzani z pobočky AIM Group International ve Florencii, členka
představenstva ICCA, vyzdvihla přístup ke klientovi a porozumění jeho
přáním. „Convention bureau by mělo být tím, kdo v destinaci koordinuje
aktivity místních dodavatelů a přesvědčuje tak o ní zahraniční
klienty. A jakkoli je důležitá např. finanční podpora kongresů, nemůže
nahradit osobní přístup a důvěru.“
O významu osobního přístupu pořádající agentury hovořil ředitel
České kosmické kanceláře Jan Kolář. Na příkladu úspěšné kandidatury
Prahy na Mezinárodní astronautický kongres v roce 2010 ukázal, že podpora
agentury byla pro konečný úspěch klíčová.
Ředitel největšího kongresového centra v Londýně ExCeL London a člen
představenstva ICCA James Rees se věnoval významu olympijských her pro růst
kongresového průmyslu v Londýně. Vzhledem k rozvoji infrastruktury a
vybudování vztahů s vládními subjekty teď Londýn láká mnohem víc
organizátorů akcí všeho druhu. I díky tomu se ve světovém žebříčku
kongresových destinací dostal z 19. příčky v roce 2010 na 7. místo
v roce 2012.
O významu vládní podpory a nutnosti vyzdvihnout své odlišnosti a silné
stránky hovořil Bruce Redor ze společnosti GainingEdge, který byl zároveň
moderátorem celé akce.