Jak rozhýbat incoming
28. 02. 2009
Lednový Klubový den Asociace cestovních kanceláří ČR její předseda Viliam Sivek zahájil informací, že ACK oslovila premiéra Topolánka a nabídla mu součinnost s Národní ekonomickou radou vlády s tím, že cestovní ruch je odvětvím, které je schopno přinášet byznys ostatním. Každá koruna vložená do incomingu pomůže s odbytem nejen ostatním službám, ale i výrobnímu a spotřebnímu sektoru. ACK chce vyvíjet tlak, aby to národohospodáři nejen pochopili, ale podle toho konali. Na krajských úřadech zasedli noví hejtmani. I ti byli ACK osloveni s nabídkou spolupráce.
U stravování chce ACK prosadit, aby na stejné služby byla stejná sazba HDP bez ohledu na to, jestli je prodává hoteliér, cestovní kancelář nebo lázně, tedy aby cestovní kanceláře nebyly znevýhodňovány.
ACK poukazuje, že akviziční úsilí incomingových agentur bývá mařeno
přístupem některých konzulátů k udělování víz v Rusku, Číně a
v jihovýchodní Asii. Bude na tyto závady upozorňovat a o každém
konkrétním konzulátu jednat na Ministerstvu zahraničí ČR.
Bylo konstatováno, že na celostátní úrovni chybí kvalitní koncepce
cestovního ruchu. Ministerstvo pro místní rozvoj ČR sice zpracovalo
materiál, ale ten nikdy nebyl dotažen do konkrétních záměrů.
Diskuze se zaměřila na náměty, jejichž realizace by přinesla užitek co
nejdřív. Kdekterý stát přijímá razantní podpůrná opatření pro
přilákání turistů (např. příspěvky na tisk katalogů s nabídkou
dotyčné destinace). V takové konkurenci je třeba využít všech
možností. Počínaje předsednictvím EU, vytvářením lepší image Česka,
organizováním akcí, které přitáhnou pozornost, a propagací České
republiky na letištích, v materiálech leteckých společností, na internetu
a v televizi.
-ack-