Tlumočník dí: „Já nevím, jak a čím tobě zadosti učiniti, tak
zmotané hlavě. Jestližeť se ani svět ani lidé, ani práce ani zahálka,
ani umění ani neumění, sumou žádná věc nelíbí, co s tebou již
dělati, co v tom světě víc schvalovati, nevím.“
Jan Amos Komenský Labyrint světa a ráj srdce L.P. 1623
Jak a čím tobě zadosti učiniti, tak zmotané hlavě
25. 03. 2012
Kam nemůže politik, může obchodník. Moudrý politik ví, že rozvoj obchodu pomáhá jeho zemi. Proto dělá vše pro jeho podporu. Cestovní ruch není nic menšího než platforma syntetizující možnosti vnitřního obchodu a exportu. Dvacáté století otevřelo brány mnoha lidem, kteří chtěli cestovat a poznávat cizí země. A cesty za byznysem? Pomocí informačních technologií lze sice hodně vyřídit, ale osobní kontakt nic nenahradí. Po pádu železné opony se v Česku cestování bere jako samozřejmost, a to je dobře. Pobyt v cizí zemi obohacuje poznatky, inspiruje a pomáhá odbourávat xenofobní tendence. Díky tomu většina lidí zjistí, že doma je stejně nejlépe, což je důležité pro duševní zdraví národa. A bude se cestovat víc. Odkud? No, podle hospodářské situace v té které zemi. Přitom vliv na kupní sílu jejích obyvatel budou mít i útraty spotřebitelů odjinud – domácích a zahraničních turistů. A protože cestovní ruch národním ekonomikám přináší domácí a zahraniční inkaso v řádu desítek miliard eur, vytváří a indukuje obrovská množství pracovních míst, dochází nejen k soupeření o to, v které zemi je úžasněji, ale i k boji na poli obchodní propagandy, ve které zemi je co špatně, jehož se u nás účastní „pátá kolona“ hlupáků a zaprodanci, kterým je odporná vize prosperující pohostinné sebevědomé České republiky.
Jaromír Kainc
nakladatel