ITB Berlin 2007
21. 03. 2007
Ve dnech 7. – 11. března se ve Spolkové republice Německo
uskutečnil 41. ročník jednoho z nejprestižnějších mezinárodních
veletrhů cestovního ruchu ITB Berlin 2007. V první den jeho konání jsem
navštívil českou ambasádu a o krátké vyjádření požádal našeho
obchodního radu Dr. Aleše Macíka.
Účast českých subjektů na prestižních veletržních akcích je významnou
součástí prezentace a prosazování obchodních zájmů České republiky
v mezinárodní konkurenci. O to víc je důležitá ve Spolkové republice
Německo, v zemi, v níž Česká republika v oblasti zahraničního obchodu
každoročně dosahuje největších objemů. Téma veletržních prezentací
proto úmyslně nezužuji „jen“ na odvětví cestovního ruchu, byť
němečtí turisté sehrávají zásadní roli ve všech zemích, které se
rozhodli navštěvovat. Obdobné, ba snad ještě významnější postavení
z hlediska veletržních akcí a českých prezentací na německém území
má za týden (15.3.2007) zahajovaný největší veletrh informačních
technologií světa – CeBIT 2007 v Hannoveru, na němž je připravována
účast zhruba čtyřiceti českých firem. Nicméně přínos německých
turistů pro místní rozvoj, pro udržení a vytváření pracovních a
podnikatelských příležitostí nejen v oblasti cestovního ruchu, ale
i sekundárně, je pro řadu regionů České republiky zásadní. A to
i v rámci přeshraniční spolupráce. Např. mezi Bavorskem a Tachovskem a
v dalších, na turistické cíle neméně bohatých českých částech
euroregionů. V souvislosti s mezinárodním veletrhem cestovního ruchu ITB
Berlin bych proto rád vyzvedl význam i širokou účast prezentovaných
regionů. Cestovní ruch je totiž pro Českou republiku obrovskou
příležitostí jak i do těch tzv. nejzapadlejších koutů naší vlasti
směrovat nové spotřebitele, jejich kupní sílu a s ní hospodářskou
prosperitu.
www.itb-berlin.com
www.mzv.cz/berlin