Lázeňský hotel St. Joseph ROYAL REGENT stojí na místě někdejšího církevního Kurhausu St. Josef z roku 1889, jehož hosty podle legendy léčil sv. Josef přímluvou u Hospodina. Od roku 2010 na tuto tradici navazuje hotel St. Joseph ROYAL REGENT, který ve svěží a pro Karlovy Vary atypické formě nabízí široké spektrum služeb v kategorii first class superior. Má 81 stylově zařízených pokojů; 3 prestižní apartmány s terasami – Royal Suite, Madison Suite a Penthouse Suite – a špičkově vybavené balneo „St. Joseph’s Spa“, které se rozkládá na ploše přes 350 m2. K léčbě se využívá bohaté spektrum léčebných a zdravotněrehabilitačních postupů. Od klasických Karlovarských kúr pro nejmodernější. Wellness „Skyland“ v nejvyšším patře nabízí finskou či mořskou saunu, parní i ledovou lázeň, whirlpool a bazén s protiproudem a vodopády, vše obkroužené terasou s jedinečným výhledem na lázeňské centrum. Hotel disponuje luxusním kosmetickým a kadeřnickým salonem Four Elements of Beauty. Prostorný restaurant Mayflower oslovuje své hosty kromě pestrého stravování formou švédských stolů také několikrát v týdnu živou hudební produkcí. Designový lobby bar Regent’s Club se zaměřuje na tzv. raw stravu, čerstvé ovocné a zeleninové nápoje, které si můžete vychutnat na dvou venkovních terasách. wi-fi pokrytí po celém hotelu je samozřejmostí.
Inter Spa Service
06. 06. 2015
S jednatelem společnosti Inter Spa Service, která provozuje
karlovarský Superior Spa & Wellness Hotel St. Joseph ROYAL REGENT, a
zároveň generálním ředitelem tohoto hotelu Janem Neveselým se potkáváme
5. května 2015.
Pane řediteli, St. Joseph ROYAL REGENT tvoří špičku karlovarských
hotelů.
Jsem přesvědčen, že opravdu mezi špičku karlovarských hotelů patří, a
troufnu si říct, že pod vedením společnosti Inter Spa Service ušel za
poslední rok ve všech oblastech ještě o pár krůčků dopředu. Což lze
objektivně vyhodnotit díky reakcím opakovaně přijíždějících hostů a
trvale velmi vysoké obsazenosti nikoliv za nízké podbízivé ceny. Důvodem
takové úspěšnosti hotelu je jednak mezinárodní renomé Karlových Varů,
jejich genius loci, ale hlavně jedinečná atmosféra a kvalitní léčení,
které zde poskytujeme. Naši hosté se do hotelu vracejí za konkrétními
osobami, vítají se se „svojí“ recepční, lázeňskou, jsou rádi, když
vidí známé tváře v restauraci i na hotelových chodbách. Jezdí k nám
jako domů a s nadšením kvitují všechny drobné změny.
Jaký máte vztah ke Karlovým Varům?
Jako zdejší rodák mám ke Karlovým Varům vztah naprosto osobní.
Lázeňské město s bohatou historií disponuje nejen množstvím termálních
pramenů, ale i památek a malebných přírodních scenérií. Světová
proslulost, kterou odstartoval jejich zakladatel římský císař Karel IV., je
zasloužená. Stále objevuji, jak jsou Vary krásné, a s každou další
procházkou centrem nebo lázeňskými lesy mě překvapí nějaký nový
detail.
Už přes pět let jsou Vary krásnější o váš
hotel.
Bezesporu. St. Joseph ROYAL REGENT před pěti lety doplnil kolekci kvalitních
karlovarských hotelů. Konceptem je jedinečný! Byl navržen a postaven
v moderním stylu, což v Karlových Varech není obvyklé. Většina budov si
tu totiž drží původní ráz, neboť jsou památkově chráněny. Také
Luxury Spa Hotel OLYMPIC PALACE, na jehož výstavbě se nyní podílím, a
který bude provozovat spol. Olympic Palace, musel být koncipován v souladu
s představami památkářů, takže tam nelze uplatnit moc moderních
architektonických prvků. Přestože místo, kde je St. Joseph ROYAL REGENT
zbudován, má bohatou historii, byl postaven „na zelené louce“. O tom,
že se opravdu povedl, nás přesvědčují kolemjdoucí návštěvníci města,
kteří se zvědavě přijdou podívat na recepci, a potvrzují to i jeho
stálí hosté. A asi i díky této naší karlovarské zvláštnosti nás
mají rády i incomingové agentury, které dalším a dalším hostům
otevírají možnost poznávat Karlovy Vary.
Hotel dělá příjemným nejen místo, architektura, vybavení
či interiérový design, ale hlavně lidé – hotelový
personál.
Od ředitele po poslední pomocnou sílu. Ten, kdo má hotel na starosti (a je
jedno, jak se jeho pozice jmenuje), je jeho součástí a musí hotel, tedy jeho
tým, vést. Být mu příkladem. Přírodní léčivé zdroje a genius loci
Karlových Varů lákají k dlouhodobým pobytům (i když naše balneo a
ostatní špičkové vybavení k nám hosty přivádí i na kratší wellness
pobyty). Dlouhodobý pobyt rovná se vytváření osobních vztahů personálu
k hostům a obráceně. V rámci komplexní lázeňské léčby tak mezi námi
ahosty vzniká výrazné vzájemné povědomí, kdo jsme kdo. Domnívám se, že
i z tohoto důvodu jsou pro hosty hotelu St. Joseph ROYAL REGENT Karlovy Vary
srdeční záležitostí. S hrdostí mohu konstatovat, že v Regentu hostům
léčíme nejen lékaři stanovené indikace, ale i jejich duši. Rozhodně
nejsme nemocnice! Vzdor tomu, že tu máme skvělé lékaře a vysoce
kvalifikovaný zdravotní personál. To, co naše hosty uzdravuje, a díky čemu
od nás po absolvování pobytu odjíždějí ve veliké pohodě, není jen
široká škála poskytovaných balneo procedur a úroveň služeb, kterými
pravděpodobně převyšujeme okolí, ale celková atmosféra hotelu.
Karlovy Vary si oblíbila nejen zahraniční klientela, ale
i zahraniční investoři.
Ano, vesměs z ruskojazyčných oblastí. Ono je celkem jedno, odkud investor
přichází. Důležité je, že v České republice vytváří další
pracovní místa a posiluje ekonomiku velkoryse utrácejícími hosty, které
získává pro opakované návštěvy naší země. Každopádně to musí být
člověk, který svou investici myslí vážně, protože návratnost není
v řádu měsíců ani let. Hotel St. Joseph ROYAL REGENT má to štěstí, že
takového investora má.
To, co do Karlových Varů a dalších lázeňských sídel Čech,
Moravy a Slezska přivádí kupní sílu ze zahraničí, je efektivita
lázeňských léčebných pobytů a od toho se odvíjející pověst české
balneologie. Domníváte se, že si to dostatečně uvědomujeme?
Nechci si osobovat hovořit za všechny obyvatele Česka, ale domnívám se, že
přírodní léčivé zdroje České republiky a česká balneologie by si od
Čechů, Moravanů a Slezanů zasloužily podstatně větší uznání.
Co je vaším profesním krédem?
Dělat pořádně hotely, ale tak, abych měl čas i na rodinu a někde našel
chvilku i pro sebe. „Oženit se s prací“, to není dobře. To množné
číslo – dělat hotely – je na místě, byť „jen“ ve vztahu ke
dvěma provozům. A to k hotelu St. Joseph ROYAL REGENT a k hotelu OLYMPIC
PALACE. Další hotely už do mého portfolia prozatím přibývat nebudou.
Nemám ambice řídit jich víc, poněvadž dobře vím, že najít a získat
pro věc kvalifikované kolegy, kteří to cítí stejně jako já, je těžké.
Pár takových lidí kolem sebe mám, ale rozhodně ne tolik, aby bylo možné
uzavírat kontrakty na vedení dalších a dalších hotelů. A dělat to
napůl? To není „můj styl“.
Proč je tak těžké najít v dnešní době kvalifikovaný
personál?
To, čeho je v českém hotelnictví opravdu málo, jsou profesní vzory.
Období, které ještě zažila má generace, kdy kolem nás byli takřka samí
profesionálové, od nichž jsme se mohli učit nebo se vůči nim vymezovat, je
pryč. Mladí lidé v dnešní době po ukončení studia často volí další
studium, pobyt v zahraničí nebo cosi jiného. Nikoliv uplatnění v tom, co
studovali. Lidé, kteří tvoří tým hotelu, jsou jeho duší, takže alfou
i omegou úspěšnosti ředitele je obklopit se správnými lidmi, protože bez
nich nic nedokáže. Zažil jsem řadu nadřízených; z jednání některých
jsem se poučil a vzal si příklad, jiné bych nechtěl nikdy napodobit.
Zastávám názor, že ředitel hotelu by měl být přísný a konstantní ve
svých názorech a měl by i umět projevit emoce, protože těm lidé
rozumějí. Rozumějí nejen sdílené radosti a chvále, ale i oprávněným
výtkám. Vše musí být spontánní, žádné divadlo! Za lež a pokrytectví
se platí, a cena je vysoká – nedůvěra. Pokud po lidech něco chcete, je
třeba jim vysvětlit proč. Pakliže nechápou důvod a nemají vizi, jejich
výkon je ani ne poloviční a bez invence. A co je rovněž důležité, je
zpětná vazba – sebereflexe. „Stát nohama na zemi“, sem tam se
„podívat do zrcadla“ a buď se pochválit, anebo si pořádně vynadat.
Hotel je jako návyková droga. Pokud se vám podaří vést jej dobře, už bez
toho nemůžete být.