Menu

Image film, účinný nástroj pro posílení identity firmy

28. 02. 2009

Image film je významným nástrojem prezentace korporátní identity firem, turistických destinací, hotelů, ale i památek. Tento trend je patrný i při pohledu na zahraniční webové stránky nebo při návštěvě veletrhů. Už delší dobu se stává standardem i v tuzemském PR. Jednou z prvních českých agentur, která se image filmem profesionálně zabývá, je televizní a reklamní společnost TVF z Brna. Proto jsem oslovil režiséra a ředitele společnosti Oldřicha Brýžu.
Základním smyslem image filmu je vytvořit u diváka požadovaný obraz, představu (image) o uvedené společnosti nebo produktu. Cílem videofilmu není sdělit maximální množství odborných informací, ale předat atmosféru, a díky ní vytvořit vazbu mezi divákem a produktem. Jako funkčního prostředku se proto využívá tzv. působení na city – sublimální emocionální percepce. Aniž by věc příliš promýšlel, zaujímá divák při sledování audiovizuálního sdělení pozitivní názor a vytváří si k němu emocionální vazbu.

Výsledky výzkumů dokazují, že tato mediální vazba se zřetelně projevuje při nákupním chování diváka. Externí komunikace s veřejností formou image filmu je oproti klasické televizní reklamě mnohem jemnější a citlivější, a proto má výsledný efekt trvalejší charakter.
Divák sice po čase zapomene obsah filmu, ale výsledný vjem si uchovává velmi dlouho. Při pohledu na logo společnosti, její produkt, obrázky turistické destinace nebo jemu již známé turistické památky si jej opět vybaví. Jestli je televizní reklama sprint, image film je maratón pro zkušené běžce, kteří vědí, co chtějí dnes, a hlavně, kam nabídku směřují.

V čem se image film liší od běžné reklamní produkce?
Z formálního pohledu využívá nástrojů moderních komunikačních technologií, zejména digitálního videa. Důležitý je v tomto ohledu princip, který se projevil již při prvním promítání slavného „Příjezdu vlaku“ bratří Lumierů. Fascinace pohyblivým obrazem. Image film tedy nejenom že působí jako vítané „pohyblivé“ zpestření na statických webových stránkách, veletržních expozicích či mnohdy nudných přednáškách či prezentacích, ale často je díky digitální postprodukci i nositelem moderního přístupu k věci. Rychlý střih, barevné korekce, různé typy vizuálních triků, multiplikace obrazu, využití rytmu hudebního podkresu působí jako určité vizuální novum, což zase vede k zapamatování si a vytvoření zmíněné emoční vazby.

Jak by měl být dlouhý?
Jeho stopáž variuje v závislosti na mediu. Pro umístění na webové stránky doporučujeme jednu až čtyři minuty, protože internetový divák je netrpělivý a má potřebu neustále „překlikávat“ jinam. Naopak u DVD nosiče se očekává delší stopáž přesahující i patnáct minut. Většina klientů si nechává dělat minimálně dvě verze image filmů. Jeden krátký vizuálně intenzivní pro web a delší pro obchodní prezentace. Image film je výborný také k otevření obchodní debaty nebo jako dárek na DVD.

Který máš nejraději?
„Krásy České republiky a světa“. Byli jsme jednou z prvních agentur, která udělala moderní image filmy de facto o celém Česku. Od prvního dílu uplynulo více než deset let, a edice se stále dobře prodává. Zákazníci ji dávají obchodním partnerům nebo klientům, jelikož jde o reklamu doplněnou jejich logy, slogany a sekvencemi.

Stále mluvíš o edici.
Původně vznikly samostatné videofilmy o památkách, městech, regionech. Pak přicházela ocenění ze soutěží a festivalů, např. z Tourfilmu v Karlových Varech, a tak jsme si řekli: „Proč nepokračovat?“ Nakonec vznikla edice, která byla oceněna jako celek. Z množství zajímavostí Čech, Moravy a Slezska jsme se snažili zachytit to nejzajímavější – historická města, lázně, hrady, zámky, přírodu a sport. Nezapomněli jsme ani na kongresovou turistiku, veletrhy, výstavy a folklor. Asi nejvyhledávanějšími tituly jsou: „Památky UNESCO v ČR“, „Česká republika“, „Praha“, „Morava“, „Brno“, „Perly jižní Moravy“, „Lednicko-valtický areál“, „Vila Tugendhat“ a filmy s napoleonskou tematikou „Slavkov-Austerlitz 1805“, „Z Brna do Vídně po stopách Napoleona“, a tak bych mohl pokračovat. Všechny tituly jsou k dispozici v různých jazykových verzích. Čeština, angličtina, němčina a ruština jsou základ, ale máme k dispozici i další jazykové varianty.

Produkce image filmů není jedinou náplní TVF.
Hlavní tvoří výroba televizních a rozhlasových reklam a videopořadů na řadě nosičů. Zákazníky jsou výrobní podniky, obchodní společnosti, hotely, regiony, města a jiné subjekty. Působíme i jako mediální agentura. Námi vyrobené nebo zákazníkem dodané snímky a reklamy můžeme odvysílat v celoplošných televizích, tedy na TV Prima, NOVA a ČT nebo také v regionálním vysílání, případně v síti kabelových a nových digitálních televizí.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001