Menu

[<]Firma SONIA, spol. s r.o.
se od roku 1993 zabývá výrobou lehké konfekce, všech pracovních uniforem pro hotelový a restaurační personál. Používá kvalitní materiály dovezené z Itálie, Francie, Španělska, Portugalska, Slovenska a Německa. Každý materiál je nejprve podroben testu odolnosti (padesátkrát prochází procesem čištění). Díky vysoké kvalitě, příznivým cenám a především kvalitním následným službám je stabilním dodavatelem více než sto dvaceti hotelů včetně těch nejluxusnějších. Její služby jsou totiž založeny na individuálním přístupu a akceptaci specifických požadavků klientů. Skladuje zvolené materiály a kdykoliv je schopna dodat i pouze jeden kus oblečení na míru. Jednotlivé kusy dodává do čtrnácti dnů a dle potřeby i dříve. Větší zakázky realizuje do dvou měsíců. Dodává i veškeré doplňky: košile, kravaty, motýlky, šle, pasy, rukavice, čepice, klobouky, opasky, obuv atd. Mezi její zákazníky mj. patří tyto pražské podniky: InterContinental, Corinthia Towers, Corinthia Panorama, Esplanade, Obecní dům – Francouzská restaurace, restaurace letiště Praha-Ruzyně, Marriott; Vysoká škola hotelová, řetězce Orea Hotels a.s., Danubius Hotels Group, CPI Hotels a.s. aj.

Hotely a restaurace, které Sonia obléká, hosté navštěvují rádi

04. 11. 2008

Generálního ředitele žacléřské firmy SONIA Bohumila Mědílka jsem oslovil s tím, že v době předpodnikatelské, kdy se u nás nic moc nedalo koupit, zato času jsme měli habaděj, jsem vymýšlel a šil oblečení a věci, hlavně na výkonnostní turistiku a lezení, a to i pro kamarády, a moc mne to bavilo. Jedna z mých recesistických pyžamových kreací se dokonce dostala na titulní stranu časopisu Květy. V době podnikatelské ale můj šicí stroj a krejčovské vybavení zahálí a já se upodnikávám v oblasti networkingu. U vás, pane řediteli, mělo krejčovství opačný vývoj. Vaše firma SONIA představuje špičku v hotelovém odívání.
Ke krejčovině jsme se dostali díky Závodu míru a cyklistice. Záhy po revoluci jsme začali vyrábět omotávky na berany jízdních kol, tzv. cyklopásky. Při tom jsem se v roce 1992 seznámil s naším vynikajícím cyklistou Pavlem Doleželem, budoucím ředitelem Závodu míru, kterého jsem pak vozil jako osobní šofér dvanáct let až do roku 2004. Jeho žena, paní Pavlíková, dělala náměstkyni ředitele v luxusním pražském hotelu Praha. Na základě její nespokojenosti s dodávkami hotelového oblečení jsme se rozhodli rozšířit oblast našeho podnikání tímto směrem. Tak jsme s bratrem a manželkami založili v roce 1993 druhou společnost s ručením omezeným a začali šít oděvy pro hotely. Naším prvním klientem byl pětihvězdičkový hotel Praha, se kterým spolupracujeme dodnes. Dalším byl v roce 1994 někdejší hotel Forum Praha. Dnes působíme po celé republice. Jen v Praze oblékáme cca pětadvacet hotelů. Naším velkým partnerem je např. hotelový řetězec Orea Hotels a.s, patnáct hotelů v Mariánských Lázních, pět v Karlových Varech, čtyři v Brně. Postupně jsme rozšířili svou působnost na více než sto hotelů.

Nosným programem Sonie je výroba firemních uniforem. Každý, kdo rozumí oděvní výrobě, ví, že nejsložitějším produktem v oděvnictví je pánské sako. Ono je dokonce nejsložitějším a nejnáročnějším i v investiční oblasti, technologicky a personálně. Ne každý, kdo má špičkovou techniku, umí ušít sako, pokud k tomu nemá odborně způsobilý personál.
Samozřejmě. Ale my jsme měli obrovské štěstí hned z počátku. V roce 1994 jsem poznal vynikajícího mistra krejčího pana Witolda Krasického, který pro nás pracuje dodnes. Čtrnáct let. Spolupracuje s kolektivem švadlen pod vedením paní Dany Vaňkové. V pánských oblecích jsme zcela soběstační. Šijeme v podstatě kompletní sortiment pracovního oblečení. Hotel musíme obléci od managementu až po úklid a údržbu. Troufám si tvrdit, že v hotelovém odívání není textilní výrobek, který bychom nedokázali dodat.

Uniformy se ale nenosí pouze v hotelnictví. Mají je pracovníci cestovních kanceláří, leteckých společností a dalších dopravců. Dnes už je má i řada prestižních škol.
Bezesporu. My např. šijeme pro Vysokou školu cestovního ruchu, hotelnictví a lázeňství a zakázky dostáváme i z dalších oblastí. Nedávno se na nás např. obrátila firma Kimberly-Clark.

Co konkurence z Dálného východu?
Myslím, že složitější situaci bychom museli řešit, kdybychom vyráběli ložní a stolní prádlo. Naši branži asijská produkce zatím neohrožuje.

Ale to, co vyrábíte, ačkoliv to vypadá elegantně, jsou pracovní oděvy, které musí vydržet dennodenní nošení. Nicméně možná i ve vaší branži se potkáváte s případy, kdy vás zákazník vynechá, protože si u nabídky konkurence řekne: „No, nekup to, když je to tak levný!“
Cena pochopitelně hraje významnou roli. Největší poptávka je po uniformách z lehkých a snadno udržovatelných nemačkavých materiálů, které dlouho vydrží. Stalo se nám, že se hotel po změně managementu obrátil na jiného, levnějšího dodavatele. A skutečně se ukázalo, že levnější nebyla jen cena, ale i dokonalost střihů, šití, jakost a trvanlivost látek. Po této zkušenosti se tento zákazník opět vrátil k našim službám, což nás samozřejmě potěšilo.

SONIA je garantovaným dodavatelem Asociace hotelů a restaurací České republiky.
Tuto certifikaci jsme získali díky zákazníkům, kteří nás znají a využívají našich služeb. Asociace hotelů a restaurací České republiky je velmi užitečnou institucí. Ať už tím, jaké subjekty sdružuje, tak činností, kterou vyvíjí její sekretariát, jenž pro své členy připravuje mnoho zajímavých akcí, zejména v oblasti profesního vzdělávání. Obdobně jako řada dalších oborů se i hotelnictví a restauratérství vyvíjí hodně dynamicky. Pořídit si hotel nebo restauraci na návštěvnicky exponovaném místě zdaleka ještě neznamená, že tam dotyčný podnikatelský subjekt uspěje. Takže ruku v ruce s investicemi do infrastruktury a provozu jsou strategickou záležitostí obou oborů i investice do profesního růstu personálu. Je to o tom, zdali personál hosta svým nevhodným vystupováním, neupraveností a neprofesionalitou odradí, nebo zda na něj bude působit pozitivně, což je jeden ze stěženích aspektů, proč se hosté opakovaně ubytovávají v tom kterém hotelu či se rádi vrací do konkrétní restaurace.
Na závěr si trochu neskromně troufám říci, že firma Sonia svými výrobky k dobrému jménu a oblíbenosti hotelů a restaurací také významně přispívá.



Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

HW 2025
festival krumlov 34