Společnost AXXOS hotel & spa management s.r.o. byla založena v r. 2008 s cílem oslovit management hotelů a lázeňských zařízení, investory a developery, kteří, a nejen v Česku, uvažují o investicích v hotelnictví a lázeňství či zkvalitnění a zefektivnění stávajícího hotelového provozu. Její management má bohaté zkušenosti s developmentem a provozováním tak výjimečných hotelů jako např. Carlsbad Plaza. V současné době provozuje pod hlavičkou AXXOS hotels & resorts karlovarské lázeňské hotely St. Joseph ROYAL REGENT a AQUA MARINA a pražský hotel U KRÁLE KARLA.
Hotelový řetězec AXXOS Hotels & Resorts
17. 04. 2011
Jan Motlík
AXXOS hotels & resorts – to nejsou jen lázeňské a wellness hotely. Dokládá to naše akvizice městského butikového hotýlku U KRÁLE KARLA poblíž pod Hradem v Praze. To, že má punc výjimečnosti, je důležité. Máme zájem, aby každý z hotelů našeho řetězce AXXOS Hotels & Resorts byl něčím specifický. Hotel U KRÁLE KARLA znamená, že můžeme nabídnout (zejména již zavedenému) portfoliu svých hostů a partnerů kvalitní hotelové služby a výjimečný zážitek v rámci stejného řetězce, k němuž pojali důvěru, i v našem hlavním městě na Vltavě.
S jednatelem společnosti AXXOS hotel & spa management s.r.o.
a generálním manažerem AXXOS hotels & resorts Janem Motlíkem se
potkáváme 24. března 2011 v Karlových Varech v hotelu St. Jospeh ROYAL
REGENT, který na základě contract managementu řídí.
Pane Motlíku, společnost AXXOS hotel & spa management
získala kontrakt na další hotely v Praze a Karlových Varech, takže se už
dá hovořit o síti hotelů, které na základě contract managementu
provozujete.
Ano vstoupili jsme do druhé etapy fungování. Naše společnost vytvořila
brand: AXXOS hotels & resorts. Zatím pod něj spadají tři hotely, a máme
plány se rozšiřovat. Proto vedeme jednání s dalšími majiteli, investory
a developery hotelových zařízení. Máme jasnou vizi a limity.
Kvalitativní – čtyři a pět hvězd, obsahové – nosnou linii AXXOS
hotels & resorts budou tvořit hotely orientované na spa & wellness,
doplňkově pak výjimečné hotely v turisticky atraktivních
destinacích.
Velké rozčarování developerů hotelových objektů a
vlastníků hotelů nastává, pokud jim společnosti či manažeři, které si
v dobré víře najali na jejich provozování, tyto majetky vytěžili a poté
ukončili „spolupráci“. Jaké záruky by ti, kdo hotely chtějí provozovat
prostřednictvím smluvních partnerů formou contract managementu, měli
vyžadovat?
Mluvíme-li o zárukách při výběru provozovatelů a uzavírání management
kontraktů, je to vždycky o tom, jak si smluvní strany nastaví rámec práv
a povinností. Naše management kontrakty na provozování hotelů jasně
definují pro naši činnost závazné požadavky investorů – mandantů –
týkající se kvality a každoročních ekonomických výsledků. Z toho pro
nás, jako mandatáře (protože náš management contract není nic jiného
než mandátní smlouva), vyplývají konkrétní povinnosti a od nich se
odvíjející kompetence, abychom mohli docilovat hospodářských výsledků,
které uspokojí investora.
Jedním z indikujících parametrů při výběru contract
managementové společnosti by mohly být i reference. Jak ilustrují vámi
řízené karlovarské hotely St. Joseph ROYAL REGENT a AQUA MARINA i udělení
prestižního ocenění „Hoteliér Karlovarského kraje roku 2010“, ve spa
& wellness hotelnictví jste hodně dobří. Hotely, které AXXOS hotel
& spa management na základě mandátní smlouvy řídí, mají mezi hosty
velmi dobrou pověst a vaše společnost ji má mezi touroperátory.
Pověst ovšem nikdy není zárukou. Může být předpokladem. Samozřejmě
ale, že děláme vše proto, abychom tuto dobrou pověst nejen neztratili, ale
svou další činnosti posilovali. Za důležitější považuji reference. Ty
totiž dokládají, čeho je firma schopná, jak se chová, jak pracuje. Pro
mne, když se rozhoduji, s kým budu pracovat na dodávkách pro námi
řízené hotely, ať to jsou grafické práce nebo cokoliv jiného, jsou
reference důležitější než to, jakým způsobem mám s tím kterým
dodavatelem postavenu smlouvu.
Sebelépe disponovaný barák ještě nemusí být úspěšným
hotelem. Úspěšný hotel dělá především kvalitní, dobře vedený (tím
mám na mysli organizaci práce) personál.
Co se týče personální práce, vytipovávání, výběru, získávání a
profesního zdokonalování personálu a týmové spolupráce, tak v té jsme
dostatečně úspěšní. Máme na to metody, které určitě nejsou nějak
převratné. Na druhou stranu, jsme-li v tomto ohledu úspěšnější než
mnozí jiní, zřejmě jsou čímsi specifické. Určitě však není namístě
jejich specifika plně odkrývat konkurenci, neboť toto je jedno z našich
nejcennějších know-how. Firma i její top manažer mohou být úspěšní
pouze tehdy, pokud mají vizi a konzistentní podnikatelskou filozofii.
Směrování AXXOS hotels & resorts je být špičkovým hotelovým
řetězcem co do kvality a atraktivity nabízeného produktu, nikoli co do jeho
velikosti. Nemáme ambice rozrůstat se do desítek členských hotelů. Má
střednědobá představa je, že AXXOS hotels & resorts bude tvořit pět
až osm hotelů tak, abych mohl osobně obsáhnout, co se na každém z nich
děje a mohl mít na toto dění vliv. Součástí mé vize je důsledné
respektování mezinárodních standardů. Základem v tomto směru je, že
kterýkoliv náš hotel bude členským hotelem Asociace hotelů a restaurací
České republiky (v cizině pak tamních prestižních hotelových asociací)
a certifikován u HotelStars Union. Nemystifikujeme hosty ani obchodní
partnery a netváříme se jako něco, co nejsme: Chceme být hrdi „pouze“
na to, co v evropském a světovém kontextu skutečně jsme.