Hotelový lékař Call Assistance 24
21. 05. 2012
Mgr. Petr Nosek
Zakladatel a majitel společnosti Call Assistance 24 s.r.o. působí v asistenčních službách od počátku devadesátých let minulého století, kdy byl pověřen vytvořením a vedením jedné z prvních asistenčních společností v Česku. Ta zajišťovala technickou a zdravotní asistenci nejen pro vlastní klienty, ale i pro další asistenční společnosti. Koncem devadesátých let fúzovala s jednou z čelních celosvětových asistenčních služeb. V průběhu fúze a následující rok nejprve vedl českou pobočku a poté byl regionálním ředitelem pro střední Evropu. V první dekádě nového tisíciletí odchází a zakládá privátní, dodnes prosperující polikliniku. Po čtyřech letech se vrací k oboru a vytváří vlastní asistenční společnost Call Assistance 24. Ta poskytuje širokou škálu služeb včetně projektu „Volejte lékaře“ zabezpečující výjezdy lékařů ke klientům. Call Assistance 24 byla v roce 2011 pozvána do celosvětové sítě asistenčních služeb International Assistance Group (IAG), jejímž plnoprávným členem se stala v září 2011. Se svým know-how a globální kapacitou IAG se Call Assistance 24 nyní zaměřuje na oblast zdravotní a cestovní asistence, teleasistenci aj.
Call Assistance 24 poskytuje širokou škálu asistenčních
služeb, jako jsou technická, zdravotní, personální a firemní asistence.
Rozhovor s jejím jednatelem Mgr. Petrem Noskem jsem 27. dubna 2012 zahájil
dotazem:
Pane Nosku, jak jste se dostal k asistenčním službám?
Náhodou. Zcela výjimečně jsem si koupil na ulici noviny, tuším Večerník
Praha. To bylo v roce 1992 při cestě do práce. Visel jsem za jednu ruku
v tramvaji a druhou jsem v nich listoval. Byl tam francouzsko-německý
inzerát, že se hledají lidé na asistenční služby. Byla tam krátká
instrukce, co má zájemce udělat, s vyústěním, že má do Vídně poslat
dopis se svou fotografií. Poradil jsem se s manželkou a dopis poslal.
Následně jsem se setkal s lidmi, kteří mne posléze pověřili tím, abych
založil společnost CS Assist Consult, která u nás začala poskytovat
asistenční služby. Jak technické motoristům, tak zdravotní pro cizince,
kteří přijeli do Česka. V té době tu byl termín asistence v podstatě
neznámý. Setkával jsem se i s názory, že se snažíme těžit
z neštěstí druhých. Čas prokázal, že asistenční služby, alespoň při
cestování či řízení automobilu, jsou samozřejmostí. Byznys nám rostl,
myslím, že konkurenci jsme celkem minimalistickými prostředky občas
potrápili, navíc tady nebyla téměř žádná asistenční služba ze Západu
(jak se tenkrát říkalo). Asistenční společnosti, které jsou u nás dnes
etablovány, tu tehdy neměly pobočky, a my jsme je díky tomu, jakou jsme
odváděli práci, a díky kontaktům našich francouzských zakladatelů, mohli
v Česku zastupovat. Dělali jsme to tak dobře, až se jim v Česku začalo
natolik dařit, že si zde začaly v druhé polovině devadesátých let
otevírat vlastní pobočky. Pro jednu pojišťovnu jsme v té době
zajišťovali celosvětovou cestovní asistenci. Pro repatriace klientů jsem si
pořídil vlastní sanitní vůz, po čase i druhý, a začal se ohlížet,
jaký produkt vytvořit pro český trh. Produkt, který by nebyl ze sféry
poskytování primární zdravotní péče, ale soustředil by se na špičkovou
obslužnost, tedy i rychlou dostupnost asistenčních služeb. Bylo to
v souladu s tím, kam se nakonec Francouzové v Delta Consulting rozhodli
jít. Dařit se nám tak, že se po nás začala ohlížet další významná
asistenční společnost, která se chtěla stát celosvětovou. Tenkrát měla
sídlo v Asii, které později přemístila do Londýna. V roce
1998 zahájila fúzi, která trvala zhruba rok. V té době jsem byl osloven,
abych byl jejím ředitelem pro Česko a Slovensko. Po ukončení fúze jsem
dostal na starost region střední Evropy od Baltského moře k Jadranu. Byl
jsem zodpovědný jak za operativu, tzn. poskytování asistenčních služeb,
tak za obchodní stránku. V roce 2002 jsem odešel a dal si pár měsíců
volna. Následně jsem čtyři roky s kolegy provozoval privátní polikliniku
v Praze na Karlově náměstí. Zjistil jsem však, že nechci být v úplně
první linii poskytování zdravotní péče. Shodou okolností mne v té době
kontaktovali bývalí obchodní partneři ze zahraničí, že by se mnou opět
rádi spolupracovali. Proto jsem v roce 2006 založil společnost Call
Assistance 24 s.r.o. Taková je geneze vzniku mé firmy.
Na webových stránkách avizujete výjezdy nejen medicínsky, ale
i jazykově špičkově vybavených lékařů k pacientům v Praze a okolí,
24 hodin denně, 365 dní v roce.
Ačkoliv je český trh v zásadě již nějakým způsobem obsluhován, jsem
přesvědčen, že na něj lze přinést cosi nového, co pomůže z hlediska
kvality a institucionálního ustanovení této služby. Proto jsme se
zaměřili na vývoj produktu, který jsme nazvali: „Volejte lékaře“. Má
dvě roviny. V první rovině jsou výjezdy lékařů, konzultace po telefonu
individuálním klientům nebo obchodním partnerům v Praze a okolí. Potom je
druhá rovina, karta „Volejte lékaře“, která obsahuje více prvků. Je
tam pojištění hospitalizace, náhrada ušlého zisku. Je tam organizace
návazné péče, konzultace nejenom akutního ale i chronického zdravotního
stavu atd. Jsou tam i na tuto oblast logicky vázané slevy, např.
v lékárnách, lázních apod. Náš program „Volejte lékaře“ nabízí
spolehlivou, rychlou, odbornou a individuální péči. Jakýkoli den v roce
včetně všech víkendů a svátků, ve dne v noci. Do 90 minut přijede
naše lékařka nebo lékař, ošetří pacienta, ať dospělého nebo dítě, a
předepíše potřebné léky. V případě potřeby naše call centrum dle
pokynů lékaře zajistí návaznou zdravotní péči. Nasměruje klienta na
nejbližší vhodné zdravotnické zařízení nebo otevřenou lékárnu,
zařídí dle potřeby dopravu vozem taxi nebo sanitním vozem. Call Assistance
24 tuto prověřenou a požadovanou službu poskytuje od roku
2006. Disponujeme náležitým zázemím praktických lékařů a pediatrů,
proškolených operátorů a špičkového informačního systému. Samozřejmě
vše je v souladu s platnou legislativou. Službu „Volejte lékaře“
využívá řada českých i zahraničních obchodních společností,
úřadů, diplomatických zastoupení, privátních zdravotnických zařízení,
komerčních i zdravotních pojišťoven, asistenčních služeb a
v neposlední řadě množství individuálních klientů. „Volejte
lékaře“ v současnosti rozšiřujeme, a to zejména díky spolupráci
s pražskými a brněnskými hotely.
Ano, každý lepší hotel by měl mít hotelového lékaře. Vy
však nabízíte alternativu ekonomicky rentabilnější, produkt „Hotelový
lékař“.
„Hotelového lékaře“ jsme koncipovali tak, aby hoteliérům a top
managementu hotelů poskytoval to, co z hlediska provozu a udržení vysoké
úrovně služeb a zvyšování konkurenceschopnosti potřebují, tj. kvalitu,
odbornost a proklientskou vstřícnost. Produkt „Hotelový lékař“
zajišťuje konzultace a výjezdy lékařů v Praze a Brně. Zabezpečuje
činnost lékaře v hotelových prostorách dle přání klientů, a to po
obchodní stránce pro obě strany zajímavým způsobem.
Znamená to, že lékařka či lékař v rámci programu
„Hotelový lékař“ ošetří hotelového hosta a vy nebudete chtít za
výjezd žádné další peníze?
Nebudeme. A je věcí hotelu, bude-li výjezd lékaře svému hostu účtovat,
nebo ne. Tato služba však žádným způsobem nenahrazuje lékařskou
pohotovostní nebo záchrannou službu, která řeší akutní, život
ohrožující situace. Pokud nám hotel či někdo jiný zavolá, máme své
desatero vypracované špičkovými lékaři. Pokud se případ byť jen
okrajově týká jakéhokoliv z deseti jím definovaných případů,
doporučíme okamžitě volat rychlou záchrannou službu, anebo ji sami
zavoláme. Ošetření, která se v hotelích běžně poskytují v rámci
programu „Hotelový lékař“, se týkají zpravidla onemocnění či
zdravotních problémů typu nachlazení, bolesti pohybového aparátu,
nevolnosti, drobných úrazů, pokud to nejsou zlomeniny apod. Jsme schopni
hotelovému hostu přivézt zapomenuté nebo došlé léky, obzvlášť pokud
nezná jejich dostupný ekvivalent v Česku. Pokud náš lékař přijede na
místo a zjistí, že je zapotřebí návazná péče, tak není-li akutní,
zajistíme ji. V případě akutního problému zavolá lékař záchranku a
vyčká u pacienta do jejího příjezdu. To jsou v kostce zásahy, které
jsou součástí balíčku „Hotelový lékař“.