• trendy v elektronickém obchodování a rezervacích v rámci
globálních distribučních a centrálních rezervačních systémů •
technologie „SEAMLESS“ umožňují pracovat v rámci centrálních
rezervačních systémů bez zásahu lidské ruky v reálném čase •
centrální rezervační systém hlídá možné překnihování hotelu
• ACC-NIFOS hotels network dnes reprezentuje přes 54 hotelů
v Praze, Ostravě, Brně a Bratislavě •
Hotelová reprezentační společnost ACC-NIFOS hotels
29. 10. 2001
Jaké jsou novinky a trendy v oblasti elektronického obchodování a
rezervací v rámci globálních distribučních systémů /GDS/ a
centrálních rezervačních systémů – /CRS/ jsem vyzpovídal majitele
společnosti ACC-NIFOS hotels network pana Ing. Martina Švorce.
Naše společnost je na trhu přes sedm let a za tu dobu se výrazně změnila
rezervační činnost a způsob elektronického obchodování. Začínali jsme
s telefonem a faxem a dnes se bez výkonné výpočetní techniky, sítí,
speciálního softwaru a bankovních systémů neobejdeme. Operujeme
v systémech AMADEUS / SYSTEM ONE / GALILEO / APOLLO / SABRE a FANTASIA. Letos
jsme také zakoupili nejnovější technologie „SEAMLESS“, které nám
umožňují pracovat v rámci centrálních rezervačních systémů bez
zásahu lidské ruky v reálném čase a tak jakákoliv rezervace je
automaticky potvrzována do 3 sekund. Zároveň jsme těmito technologiemi
vstoupili i do velkých internetových centrálních rezervačních
systémů – travel portálů jako je Travelocity.com, Getthere.com,
Travel.now, atd. Výčet je veliký. Mohu potvrdit, že letošní rok byl
opravdu zlomový. Přechod na nové technologie bez zastavení prodeje se povedl
a chtěl bych poděkovat zvláště těm hotelům, které nám vyšly vstříc,
pokud nám někde v tu dobu něco uteklo. Smluv se totiž letos podepsalo
opravdu dost. Další novinkou je nový clearingový systém agenturních
provizí. Potřebovali jsme kromě sjednocení technologií také oboustranný
efekt zpětné kontroly. Ze strany hotelu a ze strany agentury o vyplacené
provizi. Společnost WPS pro nás zajišťuje exkluzivně clearing a veškeré
záznamy jsou dostupné po bezpečnostních protokolech na internetu. Dnes se
může jakákoliv agentura přesvědčit o tom, kdy a jak jí byla vyplacena
provize. Kromě toho nabízí WPS pro agentury i možnost plateb šekem a
bankovním převodem. Dále je výhodou i odklad plateb až od určité výše,
aby bankovní poplatky za převody nepřevyšovaly rozumnou mez.
Jak vypadá rezervační procedura v nových technologiích?
Kdokoliv si může hotelovou rezervaci udělat, pokud splňuje předem
stanovené obchodní podmínky. A je jedno jestli přes cestovní kancelář,
anebo přes WEB. Pokud je hotelový pokoj volný, je rezervace ihned
potvrzena – a to do 4 sekund. A to je velký efekt hlavně pro zámořské
cestovní kanceláře. To samozřejmě platí pouze u těch hotelů, které
dají k dispozici alotment. Stačí malý. Třeba dva pokoje. Výhodou jednoho
centrálního rezervačního systému s napojením na globální distribuční
je v tom, že jeden a tentýž pokoj se nabízí ve všech sítích a výrazně
roste pravděpodobnost jeho prodeje. Zároveň jeden centrální rezervační
systém hlídá možné překnihování hotelu. Jestliže se prodá určitý
počet pokojů na konkrétní termín a alotment se vyčerpá, systém
automaticky zastaví ON-LINE prodej na tento den a ponechá ho v režimu
REQUEST. Záleží pak na hotelu, zda si takový termín uzavře, anebo nechá
volně k prodeji. V praxi jsme se naučili s hotely spolupracovat tak, že na
jejich straně tyto změny nepocítily. Potvrzená hotelová rezervace putuje do
hotelu. A to platí v případě změn i storen. Při stornu se tentýž
pokoj opět generuje do prodeje v sítích.
Tyto technologie se týkají pouze Vámi reprezentovaných hotelů?
V zásadě ano. Pouze atestované hotelové společnosti mohou využívat
globální distribuční systémy přímo s využitím těchto technologií.
Naše společnost nyní pracuje na interface tak, aby si jednotlivé hotely
mohly aktualizovat svojí volnou nabídku pokojů přímo přes internet.
ACC-NIFOS hotels network dnes reprezentuje přes 54 hotelů v Praze, Ostravě,
Brně a Bratislavě.
Můžete prozradit, jaká je struktura Vaší klientely?
Lidé přes tyto systémy cestují ze všech koutů planety. Samozřejmě se
nejvíce odráží četnost rezervací od našich přímých sousedů a
postupně klesá se vzdáleností od nás. Ale za zmínku určitě stojí
letošní nárůsty klientely z amerického kontinentu. Bohužel kromě Kanady.
Od doby zavedení víz pro tuto zemi se počet cestujících snížil. Zato
narostl z Mexika. Zajímavostí jsou vždy rezervace z exotických zemí.
Chystáte další novinky?
Ano. Na několika věcech se nyní pracuje. Chtěli bychom plně automatizovat
rezervační proces až do hotelu bez zásahu lidské ruky. Zároveň pracujeme
na zpřístupnění dalších lokalit do rezervačních systémů. Z protože
má naše společnost celosvětově přidělen chain kód IF, rozhodli jsem se
tomu přizpůsobit i naše nové logo. Také připravujeme některé nové
věci v obchodní politice, ale to si necháme až na příští rok.
ACC-NIFOS hotels network
Na okraji 335/42
162 00 Praha 6
tel.: 02/20401 246, 02/3536 1140, 02/3536 6329
fax: 02/3536 1370, 02/3536 0323, 02/2040 1249
e-mail: info@nifos.cz