Menu

Hoteliér & restauratér roku 2002

01. 02. 2003

Národní federace hotelů a restaurací České republiky má od konce loňského roku nový výkonný výbor. Ve dnech 6. až 7. prosince 2002 se totiž v hotelu Andel's v Praze uskutečnila 19. konference Národní federace hotelů a restaurací České republiky. Na nové dvouleté období zde byl prezidentem NFHR ČR zvolen generální ředitel Grandhotelu Pupp Karlovy Vary Roman Vacho; prvním viceprezidentem generální ředitel Crowne Plaza Prague Klaus Pilz; druhým viceprezidentem ředitel hotelu Horizont Pec pod Sněžkou Karel Rada; členy prezídia: ředitel komplexu Hotel Palace – Morava, Luhačovice František Bača; generální ředitel a předseda představenstva společnosti Hotelu International Brno a.s. Pavel Brdička; ředitel hotelu Horizont, Železná Ruda Jaroslav Fischer; generální ředitelka Hotelu Paříž a Casa Marcello, Praha Iva Havlová; ředitel a předseda představenstva Imperial Karlovy Vary a.s. Jiří Milský; ředitel Francouzské a Plzeňské restaurace Obecního domu, Praha Jan Štěpánek.

Od čtvrteční Welcome Party po Sunday Brunch
První akce související s konferencí NFHR ČR se ale uskutečnila již v předvečer 5. prosince, a to „Welcome Party“ v hotelu Le Palais****de luxe. O večerní program druhého dne se na Mikuláše 6. prosince postaral další čelný pražský pětihvězdičkový Hotel InterContinental Praha. Součástí jím organizované „Get Together Party“ byla pochopitelně i mikulášská nadílka. Nejočekávanější společenská událost s nadělováním se ale odehrála až den po Mikuláši v sobotu 7. prosince, kdy Národní federace hotelů a restaurací České republiky v hotelu Andel's vyhlašovala výroční ceny. Nositele čestných titulů z deseti nominovaných kandidátů vybrala pětičlenná komise předchozích „Hoteliérů roku“ ve složení: Iva Havlová (Hotel Paříž a Casa Marcello, Praha), JUDr. Jan Filip (Holiday Inn Prague Congress Centre), Ing. Wolfgang Háma (Spa Hotel Smetana – Vyšehrad, Karlovy Vary), Ing. Pavel Hlinka Hotel InterContinetal Praha a Ing. Karel Rada (Hotel Horizont Pec pod Sněžkou).
Ocenění „Hoteliér & restauratér roku 2002“ převzal generální ředitel hotelů Prague Marriott, Renaissance Prague a Marriott Executive Apartments pan Rupprecht Queitsch, a spolu s tím i věcnou cenu, software pro hotelové služby Mefisto, v hodnotě čtyř set tisíc korun. Vzápětí ji ale daroval do veřejné aukce, jejíž výtěžek šel na dobročinné účely, kde se jejím úspěšným dražitelem nakonec stal díky svým ředitelům, Ing. Janu Roháčovi a Ing. Danielu Čadovi, hotel Jana, Přerov.
Ocenění „Mladý manager roku 2002“ převzala ředitelka vedoucí restaurací Renaissance Prague Hotel Martina Havlinová. Mimořádné ceny pak generální ředitel Hotelu Holiday Inn Brno Mojmír Putna a generální ředitel hotelu Hilton Prague Avner On.
Na postkonferenční program „Sunday Brunch“ pak na neděli 8. prosince do Francouzské restaurace Obecního domu zval její ředitel Ing. Jan Štěpánek.

Rupprecht Queitsch
Hoteliérem & restauratérem roku 2002

Generální ředitel pražské pobočky Marriott International Hotels, Inc. Rupprecht Queitsch se narodil v Německu. V hotelovém průmyslu působí v manažerských funkcích již více než čtvrt století. Pro společnost Marriott Hotels International pracoval ve vedení hotelů v Paříži, Londýně a Amsterdamu. V roce 1989 byl jmenován generálním ředitelem hotelu Hamburg Marriott, o tři roky později generálním ředitelem hotelu Marriott Financial Center v New Yorku, následně pak generálním ředitelem hotelu Amsterdam Marriott. Do pražské pobočky nastoupil v roce 1998, aby vedl hotel Renaissance Prague a otevřel nový hotel Prague Marriott. Pan Queitsch je aktivním členem předsednictva Americké obchodní komory, kde zastává funkci finančního viceprezidenta, prezidentem Lions Club Ambassador a aktivně se podílí na rozšiřování značky Marriott v České republice.

Pane řediteli, dovolte mi, abych vám jménem Všudybylu blahopřála k ocenění. Jaké byly vaše první pocity, když jste se dozvěděl, že budete vyhlášen „Hoteliérem roku 2002“?
Byl jsem velice potěšen a překvapen, že toto prestižní ocenění z celé řady vynikajících kolegů hoteliérů připadlo právě mně. „Hoteliér roku“ je totiž nejen oceněním top managera v čele hotelu, ale především hotelu a jeho výsledků. Vědomí, že bydlí v hotelu, jehož ředitel je „Hoteliérem roku“, pak velmi příznivě působí na hosty a klienty hotelu. To, že jsem mohl ocenění převzít, zdaleka není pouze mojí zásluhou, ale zásluhou celého týmu mých spolupracovníků. Už jen z toho důvodu považuji za nutné zmínit, že Marriott je jednou z nejlepších hotelových společností v Evropě. Zaměstnanci našeho týmu mají opravdovou příležitost se za pár let vypracovat na manažerskou pozici. Díky skvělému týmu, který mě obklopuje, jsem se mohl věnovat i propagaci našich pražských hotelů, jejich služeb v zahraničí a spolu s tím i České republiky jako takové. To je pro vysokou obsazenost a hospodářské výsledky velmi důležité. V této oblasti jsme často spolupracovali i s českými orgány veřejné správy. A proto jsme i ve velmi těžké konkurenci uspěli.

Pane řediteli, řídíte nejen hotel Prague Marriott, ale i hotel Renaissance Prague a Marriott Executive Apartments.
Všechny tyto produkty spolu úzce souvisí. Stále se snažíme přijít se zlepšením služeb. Na první polovinu tohoto roku jsme naplánovali rozsáhlou přestavbu hotelu Renaissance Prague, kromě tří nových exkluzivních apartmá zde vznikne i nová restaurace a změní se prostředí hotelového lobby. Minulý rok jsme právě v tomto hotelu úspěšně zrekonstruovali banketové podlaží. Rekonstrukce by měla skončit na počátku dubna, kdy bude pro naše hosty připraveno příjemnější a útulnější prostředí.
Připravila Kateřina Kamasová






www.marriott.com

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001