Hoteliér & restauratér roku 2002
01. 02. 2003
Národní federace hotelů a restaurací České republiky má od konce
loňského roku nový výkonný výbor. Ve dnech 6. až 7. prosince 2002 se
totiž v hotelu Andel's v Praze uskutečnila 19. konference Národní
federace hotelů a restaurací České republiky. Na nové dvouleté období zde
byl prezidentem NFHR ČR zvolen generální ředitel Grandhotelu Pupp Karlovy
Vary Roman Vacho; prvním viceprezidentem generální ředitel Crowne Plaza
Prague Klaus Pilz; druhým viceprezidentem ředitel hotelu Horizont Pec pod
Sněžkou Karel Rada; členy prezídia: ředitel komplexu Hotel Palace –
Morava, Luhačovice František Bača; generální ředitel a předseda
představenstva společnosti Hotelu International Brno a.s. Pavel Brdička;
ředitel hotelu Horizont, Železná Ruda Jaroslav Fischer; generální
ředitelka Hotelu Paříž a Casa Marcello, Praha Iva Havlová; ředitel a
předseda představenstva Imperial Karlovy Vary a.s. Jiří Milský; ředitel
Francouzské a Plzeňské restaurace Obecního domu, Praha Jan Štěpánek.
Od čtvrteční Welcome Party po Sunday Brunch
První akce související s konferencí NFHR ČR se ale uskutečnila již
v předvečer 5. prosince, a to „Welcome Party“ v hotelu Le Palais****de
luxe. O večerní program druhého dne se na Mikuláše 6. prosince postaral
další čelný pražský pětihvězdičkový Hotel InterContinental Praha.
Součástí jím organizované „Get Together Party“ byla pochopitelně
i mikulášská nadílka. Nejočekávanější společenská událost
s nadělováním se ale odehrála až den po Mikuláši v sobotu 7. prosince,
kdy Národní federace hotelů a restaurací České republiky v hotelu
Andel's vyhlašovala výroční ceny. Nositele čestných titulů z deseti
nominovaných kandidátů vybrala pětičlenná komise předchozích
„Hoteliérů roku“ ve složení: Iva Havlová (Hotel Paříž a Casa
Marcello, Praha), JUDr. Jan Filip (Holiday Inn Prague Congress Centre), Ing.
Wolfgang Háma (Spa Hotel Smetana – Vyšehrad, Karlovy Vary), Ing. Pavel
Hlinka Hotel InterContinetal Praha a Ing. Karel Rada (Hotel Horizont Pec pod
Sněžkou).
Ocenění „Hoteliér & restauratér roku 2002“ převzal generální
ředitel hotelů Prague Marriott, Renaissance Prague a Marriott Executive
Apartments pan Rupprecht Queitsch, a spolu s tím i věcnou cenu, software pro
hotelové služby Mefisto, v hodnotě čtyř set tisíc korun. Vzápětí ji
ale daroval do veřejné aukce, jejíž výtěžek šel na dobročinné účely,
kde se jejím úspěšným dražitelem nakonec stal díky svým ředitelům,
Ing. Janu Roháčovi a Ing. Danielu Čadovi, hotel Jana, Přerov.
Ocenění „Mladý manager roku 2002“ převzala ředitelka vedoucí
restaurací Renaissance Prague Hotel Martina Havlinová. Mimořádné ceny pak
generální ředitel Hotelu Holiday Inn Brno Mojmír Putna a generální
ředitel hotelu Hilton Prague Avner On.
Na postkonferenční program „Sunday Brunch“ pak na neděli 8. prosince do
Francouzské restaurace Obecního domu zval její ředitel Ing. Jan
Štěpánek.
Rupprecht Queitsch
Hoteliérem & restauratérem roku 2002
Generální ředitel pražské pobočky Marriott International Hotels, Inc.
Rupprecht Queitsch se narodil v Německu. V hotelovém průmyslu působí
v manažerských funkcích již více než čtvrt století. Pro společnost
Marriott Hotels International pracoval ve vedení hotelů v Paříži,
Londýně a Amsterdamu. V roce 1989 byl jmenován generálním ředitelem
hotelu Hamburg Marriott, o tři roky později generálním ředitelem hotelu
Marriott Financial Center v New Yorku, následně pak generálním ředitelem
hotelu Amsterdam Marriott. Do pražské pobočky nastoupil v roce 1998, aby
vedl hotel Renaissance Prague a otevřel nový hotel Prague Marriott. Pan
Queitsch je aktivním členem předsednictva Americké obchodní komory, kde
zastává funkci finančního viceprezidenta, prezidentem Lions Club Ambassador
a aktivně se podílí na rozšiřování značky Marriott v České
republice.
Pane řediteli, dovolte mi, abych vám jménem Všudybylu blahopřála
k ocenění. Jaké byly vaše první pocity, když jste se dozvěděl, že
budete vyhlášen „Hoteliérem roku 2002“?
Byl jsem velice potěšen a překvapen, že toto prestižní ocenění z celé
řady vynikajících kolegů hoteliérů připadlo právě mně. „Hoteliér
roku“ je totiž nejen oceněním top managera v čele hotelu, ale
především hotelu a jeho výsledků. Vědomí, že bydlí v hotelu, jehož
ředitel je „Hoteliérem roku“, pak velmi příznivě působí na hosty a
klienty hotelu. To, že jsem mohl ocenění převzít, zdaleka není pouze mojí
zásluhou, ale zásluhou celého týmu mých spolupracovníků. Už jen z toho
důvodu považuji za nutné zmínit, že Marriott je jednou z nejlepších
hotelových společností v Evropě. Zaměstnanci našeho týmu mají
opravdovou příležitost se za pár let vypracovat na manažerskou pozici.
Díky skvělému týmu, který mě obklopuje, jsem se mohl věnovat i propagaci
našich pražských hotelů, jejich služeb v zahraničí a spolu s tím
i České republiky jako takové. To je pro vysokou obsazenost a hospodářské
výsledky velmi důležité. V této oblasti jsme často spolupracovali
i s českými orgány veřejné správy. A proto jsme i ve velmi těžké
konkurenci uspěli.
Pane řediteli, řídíte nejen hotel Prague Marriott, ale i hotel
Renaissance Prague a Marriott Executive Apartments.
Všechny tyto produkty spolu úzce souvisí. Stále se snažíme přijít se
zlepšením služeb. Na první polovinu tohoto roku jsme naplánovali rozsáhlou
přestavbu hotelu Renaissance Prague, kromě tří nových exkluzivních
apartmá zde vznikne i nová restaurace a změní se prostředí hotelového
lobby. Minulý rok jsme právě v tomto hotelu úspěšně zrekonstruovali
banketové podlaží. Rekonstrukce by měla skončit na počátku dubna, kdy
bude pro naše hosty připraveno příjemnější a útulnější
prostředí.
Připravila Kateřina Kamasová