Nedávno zrekonstruovaný stylově zařízený neoklasicistní Hotel Imperial poskytuje vysoký zákaznický komfort i nejnáročnějším hostům. Výběr vynikajících jídel z mezinárodní kuchyně nabízejí restaurace Praha a Paříž, příjemnou stylovou atmosféru lze vychutnat v kavárně Vienna a při společenských příležitostech či jednáních je možné využít také Prezidentský a Hudební salonek. Dále jsou zde k dispozici koncertní sál, beauty studio nebo krytý bazén. V bezprostřední blízkosti pak Sportcentrum a Indoor Golf Imperial. Hostům, kteří se chtějí seznámit s historií města a jeho okolím nebo navštívit karlovarské kulturní a sportovní akce, je v hotelu stále připraven vše zajistit concierge servis ve spolupráci s Cestovní agenturou Pentalog Tour.
Hotel Imperial potřetí Czech Republic‘s Leading Spa Resort
27. 11. 2008
15. října 2008 večer předávala The World Travel Awards své prestižní „oskary“ nejlepším evropským subjektům cestovního ruchu za rok 2008. Slavnostní ceremoniál, jehož se zúčastnilo přes sto padesát aktérů a hostů včetně generálního ředitele karlovarského Hotelu Imperial Ing. Jiřího Švaříčka a obchodního a marketingového ředitele společnosti Imperial Karlovy Vary a.s. Petra Milského, se uskutečnil na Slovensku v Popradu. Prezident asociace The World Travel Awards pan Graham Cook při té příležitosti uvedl, že o nominacích rozhodovalo přes deset tisíc renomovaných expertů a o volbě na sto šedesát sedm tisíc profesionálů cestovního ruchu ze sto osmdesáti devíti zemí.
S generálním ředitelem Hotelu Imperial Ing. Jiřím
Švaříčkem se potkáváme během čtrnácti dnů podruhé. 15. října
2008 to bylo na Slovensku v Popradu, když The World Travel Awards udílela
své ceny za rok 2007, a 28. října v Praze na „Koncertu pro republiku“
v Obecním domě, kde byla před devadesáti lety vyhlášena Republika
československá a v němž zasedala první československá vláda
i parlament. Inspirován výkonem symfonického orchestru i svou první
profesí orchestrálního hráče jsem rozhovor s panem inženýrem zahájil
poznámkou:
Pane generální, na pódiu hrálo zhruba osmdesát velmi dobrých
hudebníků, avšak k tomu, aby Smetanova „Má vlast“ skvěle vyzněla,
bylo třeba dirigenta, aby z nich vytvořil jedno kompaktní hudební těleso.
Váš Hotel Imperial byl asociací The World Travel Awards potřetí vyhlášen
Czech Republic‘s Leading Spa Resortem. Zřejmě i proto, že je řízen tak,
aby odváděl vynikající výkony.
Být během čtyř let třikrát Leading Spa Resortem nějaké země (a že
Česko je zemí lázeňství zaslíbenou) je podle prezidenta The World Travel
Awards pana Grahama Cooka naprosto ojedinělé, protože tzv. „hotelovými
oskary“ se pyšní nejpřednější hotely světa. A je to ocenění celého
Hotelu Imperial. Tedy v prvé řadě i jeho akcionářů, kteří do něj
masivně investovali. Hotelové služby jsou hodně o personálu. O jeho
profesní zdatnosti, vstřícnosti a o týmové spolupráci. Na lidi, s nimiž
spolupracuji, jsem opravdu hrdý.
Mezi lázeňskými subjekty Česka mám hodně přátel a
nepochybuji, že jejich managementy rovněž intenzivně pečují o rozvoj
lidských zdrojů, že školí personál, trénují, a motivují jej, aby
podával co nejlepší výkony. Vaše opakované získání Czech
Republic's Leading Spa Resort proto vnímám hlavně jako uznání světově
renomovaných expertů i dalších profesionálů cestovního ruchu a jako
jejich poděkování za nejlepší práci v této oblasti
v Česku.
V českém lázeňství opravdu působí řada subjektů vynikající úrovně.
Pokud bych měl analyzovat, čím je Hotel Imperial tak výjimečný, že si
získal přízeň hodnotitelů, řekl bych, že tím, že se nám podařilo
sloučit čtyřhvězdičkové hotelové služby mezinárodního standardu
s nadstandardní lázeňskou péčí. Ty tam jsou doby lázeňských
sanatorií, kterým vládli primáři a kde se chodilo v bílých pláštích.
Opakovaná ocenění asociace The World Travel Awards? Ta jsou důsledkem změn,
které jsme realizovali v uplynulých letech. Ty nejmarkantnější byly
zahájeny rekonstrukcí v roce 2003. Hned v následujícím roce 2004 byla
realizována další velká investice. Vystavěl se noční podnik „Club
Imperial“ s živou hudbou. Už po řadu let v něm držíme tradici
pátečních jazzových večerů se špičkovými interprety. Další investicí
byla generální rekonstrukce balneoprovozů, odkud jsme úspěšně vymýtili
nemocniční stigma. A pokud pominu věci, jako je rekonstrukce hotelového
parku v řádu milionů korun, čeká nás další velká věc, generální
rekonstrukce restaurantů „Praha“ a „Paris“.
To, že váš hotel zní řadou světových jazyků, nikoho
nepřekvapí. Avšak dobré z hlediska domácího obchodu je, že vašich
služeb využívá čím dál více Čechů.
Ano, české klientely meziročně přibývá. V segmentech kongresové a
incentivní turistiky i u krátkodobých wellnessových pobytů. Málokterý
lázeňský hotel disponuje krytou halou se čtyřmi tenisovými kurty.
Kvalitně vybaveným fit centrem. Velkým aerobic sálem. Indoor golfem atd.
Spokojenost klienta totiž stojí na třech pilířích: zaprvé na léčení,
zadruhé na stravování a zatřetí na ubytování. Všechny jsou stejně
důležité. Do spa resortu klient primárně jezdí kvůli léčbě, pak za
odpočinkem a dalšími aktivitami. Ale pokud od prvního pilíře oddělíme
ostatní dva, zpravidla přijede jednou a naposled. A my máme v Imperialu
čtyřicet procent opakovaných hostů.
V minulém vydání Všudybylu bylo interview s prezidentem
Asociace hotelů a restaurací České republiky Ing. Pavlem Hlinkou, který
kdysi začínal jako příbramský číšník a vypracoval se až na posty
v hotelnictví nejvyšší. Tím, že jste za Hotel Imperial již potřetí
přebíral „hotelového oskara“, jste pravděpodobně překonal další
z významných met své profesní kariéry.
Když jsem byl v Popradu s Petrem Milským přebírat ocenění Czech
Republic‘s Leading Spa Resort, uvědomil jsem si, jaké jsem měl štěstí,
že mne potkal takový osud, ačkoliv jsem ještě zdaleka nedosáhl toho, čeho
pan inženýr Hlinka. Po absolvování Střední hotelové školy
v Mariánských Lázních jsem také začínal jako číšník. No a pak jsem
krok za krokem postupoval, až jsem měl tu čest přebírat za Hotel Imperial
ocenění od The World Travel Awards. Tato cena nás však zavazuje také
k tomu, abychom zabrali ještě víc. Protože být první znamená ukazovat
či dokonce razit cestu těm za vámi. Být Czech Republic‘s Leading Spa
Resortem je určitě povzbuzením pro další práci. Zúročujeme změny,
které naši akcionáři iniciovali investicemi do hotelové infrastruktury
i do lidských zdrojů. Nejen do personálu, ale také do obchodních a
marketingových aktivit, zejména do oslovování trhů. Zvyšuje se nám tak
nejen procento opakovaných klientů a naše obsazenost, ale také průměrná
cena inkasovaná za ubytování. To znamená, že cesta, kterou majitelé
i zaměstnanci Imperialu nastoupili, je tou správnou, a já vím, že zdaleka
ještě nejsme na konci.