Holiday Inn Prague Congress Centre
29. 11. 2016
S generálním ředitelem hotelu Holiday Inn Prague Congress
Centre Petrem Veselým se potkáváme 12. října 2016.
Pane řediteli, objem peněz inkasovaných v rámci univerzální
tržní platformy cestovního ruchu díky kupní síle spotřebitelů odjinud
(turistů, hostů, účastníků kongresů, delegací, sportovních týmů a
fanoušků atd.) v Česku roste. Spolu s tím roste i úspěšnost
pražských hotelů.
Ano, poslední tři čtyři roky se situace zlepšuje. Možná i proto, že
jsme se museli dotknout dna, abychom se prosadili prostřednictvím lákavých
cen na globálních hotelových vyhledávačích. K tomu, že se Praha ocitla
hodně vysoko na žebříčku nejnavštěvovanějších evropských
metropolí, samozřejmě přispívá charakteristika a pověst Prahy, kterou
umocňuje propagace v režii hlavního města Prahy, Prague Convention Bureau,
agentury CzechTourism, Prague City Tourism a dalších institucí. Bezpochyby
významným hráčem na tomto poli je Letiště Praha, a. s., jež dlouhodobě
rozšiřuje počet leteckých spojení se světem. Praha je jedním
z nejbezpečnějších hlavních měst. To, že zájem o ni vzrostl,
přivádí na český trh investory a těm stávajícím umožňuje investovat
do oprav a rekonstrukcí. Praha je čím dál víc „in“. V našem hotelu,
který je součástí Kongresového centra Praha, to vidíme i zorným úhlem
kongresů. Praze se zkrátka daří.
Zjara jsem měl tu čest zúčastnit se u vás party nazvané
„Jahodový protlak“.
To je takové moje dítě. Navazuje na obdobně laděné eventy, které jsem
coby ředitel pražského hotelu Jalta spolu s kolegy
realizoval v devadesátých letech. Když jsme v hotelu Holiday Inn Prague
Congress Centre uvažovali, jak poděkovat klientům a partnerům a využít
naši hotelovou zahradu, zvolili jsme opět vazbu na jahody a pokaždé jiné
téma hudební i programové, uvádějící letní dovolené. Po třech letech,
co happening děláme, je slovo „protlak“ opravdu příznačné, protože
kvůli obrovskému zájmu je to takřka o tom, kdo ještě se na „Jahodový
protlak“ dokáže „protlačit“ a kdo už bohužel ne.
Holiday Inn Prague Congress Centre je kongresovým
hotelem.
Ano, už z podstaty se věnujeme kongresovým hostům. Avšak skoro tak velký
segment tvoří korporátní klientela. Oběma segmentům vycházíme vstříc.
Je předpoklad, že lidé budou cestovat v daleko větším rozsahu a mít
vyšší nároky, jejich potřeby se budou měnit. Nedávno jsme proto
redesignovali exekutivní patra. Po třinácti letech od otevření hotelu,
komplet nový design. Odezvy jsou pozitivní, což je povzbuzením, abychom
v rekonstrukcích pokračovali. Proměna čeká i lobby. Vedle restaurace
Esprit provozujeme Délicatesse restaurant-shop, kde jsme rovněž dělali
úpravy. Reagovali jsme tím na zvyšující se zájem o take away. Den co den
v odpoledních hodinách jsou jídla našich kuchařů úspěšně vyprodána.
I to je signál, že se mění životní styl lidí, kteří bydlí a pracují
v okolí Kongresového centra Praha.
Kam se bude vyvíjet české hotelnictví?
Ono je otázkou, jestli bude české. Hotelnictví je mezinárodní. Pro české
kvalitní tří-, čtyř- a pětihvězdičkové hotely je světový standard
samozřejmostí. Pokud na mezinárodní nebo domácí scéně nenastanou
devastující výkyvy, ceny služeb českých hotelů porostou na úroveň
vyspělých západních zemí. Řadu českých hotelů vedou manažeři jiné
národnosti než české. Ve světě zase v našich branžích působí řada
Moravanů, Čechů a Slezanů. Rostoucí úroveň českého hotelnictví,
barmanství a gastronomie je spolu s dalšími faktory motivuje k návratu
domů. V českých hotelích, restauracích a barech tak pracuje čím dál
víc lidí se zkušenostmi ze světa, takže lze předpokládat, že české
hotelnictví bude držet krok se světovým.