Menu

Holiday Inn Prague Congress Centre

29. 11. 2016

S generálním ředitelem hotelu Holiday Inn Prague Congress Centre Petrem Veselým se potkáváme 12. října 2016.
Pane řediteli, objem peněz inkasovaných v rámci univerzální tržní platformy cestovního ruchu díky kupní síle spotřebitelů odjinud (turistů, hostů, účastníků kongresů, delegací, sportovních týmů a fanoušků atd.) v Česku roste. Spolu s tím roste i úspěšnost pražských hotelů.
Ano, poslední tři čtyři roky se situace zlepšuje. Možná i proto, že jsme se museli dotknout dna, abychom se prosadili prostřednictvím lákavých cen na globálních hotelových vyhledávačích. K tomu, že se Praha ocitla hodně vysoko na žebříčku nejnavštěvova­nějších evropských metropolí, samozřejmě přispívá charakteristika a pověst Prahy, kterou umocňuje propagace v režii hlavního města Prahy, Prague Convention Bureau, agentury CzechTourism, Prague City Tourism a dalších institucí. Bezpochyby významným hráčem na tomto poli je Letiště Praha, a. s., jež dlouhodobě rozšiřuje počet leteckých spojení se světem. Praha je jedním z nejbezpečnějších hlavních měst. To, že zájem o ni vzrostl, přivádí na český trh investory a těm stávajícím umožňuje investovat do oprav a rekonstrukcí. Praha je čím dál víc „in“. V našem hotelu, který je součástí Kongresového centra Praha, to vidíme i zorným úhlem kongresů. Praze se zkrátka daří.

Zjara jsem měl tu čest zúčastnit se u vás party nazvané „Jahodový protlak“.
To je takové moje dítě. Navazuje na obdobně laděné eventy, které jsem coby ředitel pražského hotelu Jalta spolu s kolegy realizoval v de­vadesátých letech. Když jsme v hotelu Holiday Inn Prague Congress Centre uvažovali, jak poděkovat klientům a partnerům a využít naši hotelovou zahradu, zvolili jsme opět vazbu na jahody a pokaždé jiné téma hudební i programové, uvádějící letní dovolené. Po třech letech, co happening děláme, je slovo „protlak“ opravdu příznačné, protože kvůli obrovskému zájmu je to takřka o tom, kdo ještě se na „Jahodový protlak“ dokáže „protlačit“ a kdo už bohužel ne.

Holiday Inn Prague Congress Centre je kongresovým hotelem.
Ano, už z podstaty se věnujeme kongresovým hostům. Avšak skoro tak velký segment tvoří korporátní klientela. Oběma segmentům vycházíme vstříc. Je předpoklad, že lidé budou cestovat v daleko větším rozsahu a mít vyšší nároky, jejich potřeby se budou měnit. Nedávno jsme proto redesignovali exekutivní patra. Po třinácti letech od otevření hotelu, komplet nový design. Odezvy jsou pozitivní, což je povzbuzením, abychom v rekonstrukcích pokračovali. Proměna čeká i lobby. Vedle restaurace Esprit provozujeme Délicatesse restaurant-shop, kde jsme rovněž dělali úpravy. Reagovali jsme tím na zvyšující se zájem o take away. Den co den v odpoledních hodinách jsou jídla našich kuchařů úspěšně vyprodána. I to je signál, že se mění životní styl lidí, kteří bydlí a pracují v okolí Kongresového centra Praha.

Kam se bude vyvíjet české hotelnictví?
Ono je otázkou, jestli bude české. Hotelnictví je mezinárodní. Pro české kvalitní tří-, čtyř- a pětihvězdičkové hotely je světový standard samozřejmostí. Pokud na mezinárodní nebo domácí scéně nenastanou devastující výkyvy, ceny služeb českých hotelů porostou na úroveň vyspělých západních zemí. Řadu českých hotelů vedou manažeři jiné národnosti než české. Ve světě zase v našich branžích působí řada Moravanů, Čechů a Slezanů. Rostoucí úroveň českého hotelnictví, barmanství a gastronomie je spolu s dalšími faktory motivuje k návratu domů. V českých hotelích, restauracích a barech tak pracuje čím dál víc lidí se zkušenostmi ze světa, takže lze předpokládat, že české hotelnictví bude držet krok se světovým.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001