Hlavní cenu předával ministr Jiří Čunek
26. 10. 2007
S ředitelem státní
agentury pro podporu cestovního ruchu CzechTourism Ing. Rostislavem Vondruškou
jsme se začátkem října průběžně potkávali na akcích festivalu
„Karlovarského týdne“. To byl důvod, proč jsem si ho dovolil požádat
o průvodní komentář ke svým obrázkům. Pane řediteli, letošnímu
ročníku dominoval Tourfilm.
Tourfilm byl jeho nejvýznačnější částí, neboť byl jubilejní
čtyřicátý. Zúčastnil se jej rekordní počet snímků i zemí. Je
zřejmé, že si odborný svět karlovarský Tourfilm velice cení. Ostatně je
nejstarším filmovým festivalem s tematikou cestovního ruchu na světě. To
mu dává šance i do budoucna. Tedy že bude i nadále promotován ze strany
města Karlovy Vary a Karlovarského kraje. Akce Tourfilmu se odehrávaly
zejména v Grandhotelu Pupp, ale nejen tam. Veřejnost festivalové filmy
sledovala i na projekční stěně hotelu Thermal a v rámci Kinematografu na
Dolním nádraží. O významu akce svědčí, že hlavní festivalovou cenu
v přítomnosti hejtmanů a dalších význačných osobností předával
ministr pro místní rozvoj pan Jiří Čunek.
Hlavním hostem
Tourfilmu byl Michael Palin.
Pan Palin je českému publiku znám jako cestovatel a herec souboru Monty
Pythonův létající cirkus. Kromě jiného se výrazně zasloužil o to, že
BBC, která v rámci svých programů představuje země jednotlivých
kontinentů, věnovala sedmý díl tohoto seriálu právě České republice.
A byl ve štábu, který jej u nás natáčel.
Velmi mne zaujala přednáška Pavla Béma a jeho film „Moje cesta na
Mt. Everest“.
Primátor Hl.m. Prahy Pavel Bém měl plný Slavnostní sál Grandhotelu Pupp.
Diváci Tourfilmu byli prvními, kteří měli možnost vidět jeho poutavě
koncipovaný dokumentární snímek z Mount Everestu, neboť teprve ten den
ráno před odpolední projekcí prý dokončil jeho střih.
Karlovarský týden byl platformou pro intenzivní setkávání.
Před třemi roky když, jsme s touto koncepcí přišli, jsme měli na mysli,
aby se v jednom týdnu do Karlových Varů sjel co největší počet lidí
různého zaměření z oblasti lázeňství a cestovního ruchu. Od
profesionálů až po veřejnost, která se půjde podívat na filmy. Jsem
přesvědčen, že tato koncepce začíná nést ovoce. Počítáme-li i nultý
ročník, tak letošní Karlovarský týden je již třetím ročníkem.
Nejenže dosáhl pozoruhodných dimenzí, ale tento koncept má před sebou
velkou budoucnost.
V hotelu Imperial se konal 14. Salon lázeňství.
Perspektivy lázeňství – tak znělo téma souběžně pořádané
10. konference lázeňství. Akci osobně zahájil ministr pro místní rozvoj
České republiky pan Jiří Čunek. Diskutoval zde i se starosty
o příležitostech, které jejich sídlům české lázeňství skýtá.
Odborná konference zabývající se trendy v lázeňství byla pořádána
Sdružením lázeňských míst České republiky za podpory a účasti
představitelů Svazu léčebných lázní České republiky. To je důležité,
protože o příležitostech a problematice českého lázeňství na tomto
fóru diskutovaly tři zainteresované skupiny lidí. Představitelé měst a
obcí, na jejichž územích lázeňská zařízení sídlí, provozovatelé
podnikatelských lázeňských subjektů a v neposlední řadě lékaři
balneologové. Konference přinesla různé pohledy s tím, že stěžejním
tématem letos bylo, jak získat pro české lázně tuzemského
samoplátce.
Vaše přednáška se věnovala analýze zahraničních zdrojových
destinací.
Příspěvek agentury CzechTourism byl zaměřen na statistiky z oblasti
lázeňského turismu a na to, jaké zkušenosti máme ze zahraničí, jak
tamní obyvatelé vnímají české lázeňství. Zdali jej vůbec znají, a
pokud, co od něj očekávají. Jak je jim třeba české lázeňství
prezentovat. Řekneme-li lázně v Maďarsku, znamená to něco úplně jiného
než např. v Kanadě. Kanaďané zpravidla nevědí, co mají čekat a nejsou
připraveni tento produkt kupovat. Teprve se musí naučit jej znát a pak mohou
mít potřebu jej koupit.
Salon lázeňství pokračoval 5. října odpoledne v hotelu
Richmond.
Ano, konal se zde odborný seminář, a zejména pak lázeňský workshop pro
zahraniční cestovní kanceláře a touroperátory. Ten byl hlediska
obchodního nejcennější částí. CzechTourism do Varů (ale i do dalších
míst České republiky) přivezl na čtyřicet zahraničních nákupčích, a
to jiných než v loňském roce. Lázeňské subjekty ze Slezska, Moravy a
Čech tak nabízely své produkty do konkrétních prodejních sítí.
Workshopu předcházela řada fakultativních programů, při nichž se
zahraniční nákupčí osobně seznamovali s prostředím a produkty.
V předvečer richmondského workshopu pro ně byla připravena slavnostní
večeře v hotelu Carslbad Plaza, na níž je přišel pozdravit náměstek
ministra pro místní rozvoj a předseda představenstva CzechTourism pan Ing.
Jiří Vačkář.
V pátek večer se pak ve velkém kongresovém sále hotelu Thermal
předávaly lázeňské ceny.
Hlavní cenu jsme společně s hejtmanem Karlovarského kraje JUDr. Josefem
Pavlem předali generálnímu řediteli společnosti Léčebné lázně
Luhačovice – Sanatorium MIRAMARE, s.r.o. Dr. Antonínu Plachému.
O báječnou atmosféru v kongresovém sále hotelu Thermal se výraznou
měrou zasloužil moderátor, zpěvák a tanečník Ondřej Havelka a jeho
Melody Makers.
Karlovarského týdne se zúčastnil i egyptský ministr cestovního
ruchu pan Zoheir Garranah.
Ano, ale pouze v rámci své soukromé cesty po České republice. I přesto,
že se jednalo o jeho ryze privátní iniciativu, setkal se v Karlových
Varech s ministrem pro místní rozvoj panem Jiřím Čunkem. Hovořili
o úrovni vzájemných vztahů na poli cestovního ruchu a o připravované
smlouvě o spolupráci v oblasti cestovního ruchu.
CzechTourism se výrazně angažoval i v rámci Veletrhu cestovního
ruchu Plzeňského kraje ITEP 2007, který se sice odehrával v jiném
krajském městě, ale zato ve stejném termínu jako takřka nepřetržitý
sled akcí Karlovarského týdne.
Ano, a velice mne mrzí, že jsem se kvůli tomuto časovému souběhu nemohl
Veletrhu cestovního ruchu Plzeňského kraje osobně zúčastnit. CzechTourism
tuto akci podporuje, avšak tentokrát mne museli zastoupit moji kolegové.
Podle jejich zpráv i dalších referencí byl ITEP velice zdařilý, a tak mu
i prostřednictvím Všudybylu přeji hodně zdaru do příštích
ročníků.
www.czechtourism.cz
www.spas.cz