Letecké zájezdy
Do Středomoří: Egypt – Hurghada, Marsa Alam, Sharm El Sheikh a Taba;
Tunisko + Djerba. Řecko – ostrovy Kréta, Rhodos, Kos, Zakyntos, Korfu,
Samos, Lefkáda. Kypr. Turecko – Turecká riviéra – Antalye,
Egejská – Kusadasi, Cesme – novinka. Itálie – Kalábrie, Sardinie,
Sicílie. Maroko – novinka. Španělsko – Malorka, Andalusie, Costa Brava.
Malta. Z exotických destinací: Kuba, Dominkánská republika, Venezuela a
ostrov Isla Margarita, Mexiko, Spojené arabské emiráty – Dubaj,
Kapverdské ostrovy, Keňa, Zanzibar.
Lyžařské pobyty
Francie – Espace Killy, Les Menuires, Meribel/Mottaret, Risoul/Vars, Val
Cenis, Val Thorens.
Itálie – Arabba/Marmolada, Bormio/San Colombano, Civetta, Cortina
d’Ampezzo, Kronplatz, Livigno, Madonna di Campiglio/Pinzolo,
Marilleva/Folgarida, Monte Bondone, Paganella, Pejo, Santa Caterina,
Tonale/Ponte di Legno, Tre Valli, Val di Fassa, Val di Fiemme, Val Gardena/Alpe
di Suisi, Valle Isarco, Via Lattea/Sauze d’Oulx.
Rakousko – Alpbachtal, Ankogel/Molltal, Bad Kleinkirchheim, Dachstein
West, Fieberbrunn, Grossglockner, Hinterstoder, Kaprun/Zell am See,
Katschberg/Rennweg, Kitzbühel, Ötztal, Pitztal, Saalbach/Hinterglemm,
Salzburger Sportwelt, Schladming/Dachstein, Skiwelt Wilder Kaiser-Brixental,
St.Anton, Stubaital, Tauplitz/Bad Mittendorf, Wildschönau, Zillertal
3000/Hintertux, Zillertal Arena, Zillertal/Hochzillertal.
Švýcarsko – Arosa, Davos, Engelberg, Jungfrau, Laax, Les Diablerets,
Saas Fee, Zermatt.
Evropa autem
Itálie: Lago di Garda – Brenzone, Gargnano, Riva del Garda, Toscolano
Maderno; Trentino – Levico Terme, Monte Bondone / Vason, Marilleva 1400,
Ziano di Fiemme; Jižní Tyrolsko – Caldaro, Fie allo Sciliar, Racines,
Sarentino, Selva di Val Gardena, Spinges, Vipiteno.
Maďarsko – Budapešť, Bükfürdö, Hajdúszoboszló, Harkány, Hévíz,
Kehidakustány, Sárvár, Tapolca, Zalakaros.
Rakousko – Horní Rakousko, Korutany, Salzbursko, Štýrsko, Tyrolsko.
Slovensko – Jasná, Liptovský Mikuláš, Piešťany, Starý Smokovec,
Štrbské pleso, Tatranská Lomnice.
*Švýcarsko – Weggis, Zermatt.
Historicky nejlepší umístění cestovní kanceláře
31. 01. 2012
Ing. Stanislav Zíma
Konceptem a cenovou dostupností kvalitních zájezdů se EXIM tours stal průkopníkem masového cestování letadly v Česku. Máme uzavřeny na dva tisíce provizních smluv. Ve spoustě případů s dlouhodobými obchodními partnery. Velice si této spolupráce vážíme, protože je stěžejním prvkem naší obchodní strategie. Věřím, že do budoucna bude ještě výrazněji platit, že s tím, jak roste EXIM tours, rostou i jeho obchodní partneři.
Rozhovor s ředitelem marketingu největší české cestovní
kanceláře EXIM tours Ing. Stanislavem Zímou 4. ledna 2012 jsem zahájil
připomenutím vyhlašování „Českých 100 nejlepších“ na Pražském
hradě.
Stando, když nerodily ovocné stromy, vzala moje babička Alžběta
klacek a pomlátila jim větve, a opět nesly ovoce. Tak nějak jakoby na EXIM
tours působila hospodářská recese a politické a živelné
pohromy.
Umístění EXIM tours ve vysoce prestižní soutěži pořádané Comeniem
„Českých 100 nejlepších“ dokresluje, jak hodně byl, bezesporu tvrdý a
nelehký, rok 2011 pro naši firmu nakonec úspěšný. Obsadili jsme
v absolutním pořadí jedenácté místo, a to před takovými společnostmi,
jako jsou např. Alianz, RWE Transgas, Česká spořitelna aj. Je to historicky
nejlepší umístění jakékoliv z cestovních kanceláří za dobu trvání
této soutěže. Nicméně rok 2011 nebyl pro EXIM tours výjimečný, a to
navzdory tebou nastíněným událostem, které cestovní ruch určitě
negativně ovlivnily. Ostatně snad každým rokem zaznamenáváme něco,
s čím se nepočítá. V roce 2010 to např. byla erupce islandské sopky,
dva roky před tím udeřila hospodářská krize. To, že rok 2011 nebyl pro
EXIM tours nějak výjimečný, říkám trošíčku s úsměvem, protože jsme
se i letos s vlivy tohoto rázu dokázali vyrovnat. Samozřejmě, že
začátek roku 2011 byl komplikovanější v tom, že se nevědělo, jak se
bude situace na severu Afriky vyvíjet, což mělo dopad i na ostatní
destinace. Enormně se zvýšil zájem o booking zájezdů do Turecka, ale
i do Řecka a dalších evropských destinací. Ty ale stejně nemohly
nabídnout tolik kapacit, aby mohly hrozící výpadek Egypta nahradit.
Zkrátka, trh zájezdů se v prvních měsících roku 2011 rozkolísal.
Především v Turecku to situaci spíše zkomplikovalo, protože spousta
klientů (a teď hovořím z pohledu Evropy, tedy nejen Česka) hledala
alternativu k Egyptu právě tam. Turecko totiž poměrem rozsahu služeb
může jako jediná destinace Egyptu konkurovat, byť je tam o něco vyšší
cenová úroveň. Došlo tedy k velkému tlaku na ubytovací kapacity a bylo
prakticky nemožné, získat něco nad rámec už uzavřených kontraktů.
Nicméně velmi příjemným překvapením bylo, jak rychle se nakonec trh
v Egyptě zotavoval a jak rychle se tedy klienti do Egypta byli ochotni
vrátit.
Pomohly vám v této situaci nové destinace?
Bezesporu. Jak v oblasti Středomoří, tak exotiky. Ve Středomoří to bylo
Maroko. Po prvních dvou letech, kdy trh většinou čeká na reference prvních
turistů, pozitivní ohlasy otevřely cestu do této překrásné destinace.
V roce 2011 jsme potom měli velmi dobře obsazeny všechny lety a trochu nás
mrzelo, že tamní hotely nemají delší sezonu. Mimochodem, celý tento
produkt je posazen velmi vysoko, co se týče kvality služeb, nabízeli jsme
pouze pětihvězdičkové hotely. Naše exotická novinka – Keňa, se také
velice dobře prodávala. I zde jsme charterové letecké spojení udrželi
v plném rozsahu po celou sezonu a podle čísel Keňské turistické centrály
jsme zvedli příjezdy z České republiky o stovky procent oproti
minulým rokům.
Lidé mají Keňu spojenu se safari…
Ano, značné procento našich klientů využívalo kombinovaných pobytů a
zpravidla si dokupovalo výlet na menší či větší safari. Pozitivní ohlas
na Keňu nás ostatně vedl k tomu, že jsme pro rok 2012 přidali Zanzibar.
To, že naše novinky jsou klienty zpravidla dobře přijímány, si vysvětluji
tím, že máme za dvacet let vybudovanou velkou a loajální klientelu, která
ráda nové produkty objevuje, a přitom zná kvalitu našich služeb. Kromě
pro nás již klasických leteckých zájezdů jsme pro sezonu 2011/2012
připravili úplně nový produkt – katalog zimních lyžařských pobytů.
Lyžování v Alpách jsme pojali přiměřeně tomu, co se od EXIM tours
očekává – velmi široce. Milovníkům sjezdového lyžování jsme
předložili vyčerpávající nabídku v Itálii, Rakousku, Francii a ve
Švýcarsku. Na tento katalog navazuje další – „Evropa autem“,
v němž nabízíme pobyty nejenom v horských střediscích včetně
zkrácených, a to především ve velmi dobře vybavených hotelích (sauna,
posilovna, wellness). Katalog nabízí ubytování, počínaje například
italským Lago di Garda po švýcarský Zermatt včetně výletu proslulým
Jungfraubahn na s Mont Blancem sousedící Jungfraujoch. Dále maďarské
lázně, Budapešť a také Slovensko.
Rád bych se ale ještě vrátil k Turecku, kde jsme loni otevírali pro
české turisty méně známé oblasti jako Kusadasi a Cesme. Jsou to letoviska,
kde pobřeží vypadá úplně jinak než na Turecké riviéře. Tvoří jej
malé zátoky a průzračné moře. Byli jsme rádi, že i tyto oblasti
dokážeme uceleně nabídnout přímým letem z České republiky.
EXIM tours se stává holdingem. Proč? A co to znamená pro
klienty a vaše obchodní partnery – prodejce?
Jedná se o logický vývoj. Začleněním EXIM tours Poland, Kartago tours
Slovakia a Kartago tours Hungary do holdingu s EXIM tours ČR se posílí
postavení celé skupiny. Naše pozice směrem k dodavatelům (hoteliérům,
leteckým společnostem atd.) bude ještě silnější, než tomu bylo doposud.
Také pro klienty to znamená jednoznačně posílení jistot, které jim EXIM
tours garantuje při každé cestě do zahraničí. Konsolidované nákupy pro
několik trhů najednou rovněž klientům zpřístupní další zajímavé
produkty.
Pro provizní prodejce se nic nemění. Vlastně mohou očekávat další
expanzi nových produktů, které budeme postupně uvádět na všechny trhy.
Rovněž bude pro prodejce mnohem jednodušší, když ti, co sídlí
například v blízkosti hranic se Slovenskem nebo Polskem, budou moci
klientům snáze nabízet odlety z obou zemí.
Jak velký obrat bude holding generovat?
Matematický předpoklad je, že už jen samotným sloučením budeme mít obrat
kolem osmi miliard korun a další se uvidí…