Ubytování
Harmony Club Hotel,
kongresový hotel v Krkonoších
18. 05. 2006
107 pokojů: 5 jednolůžkových, 80 dvoulůžkových, 3 čtyřlůžkové,
3 čtyřlůžkové dělené, 4 studia, 5 apartmá, 1 apartmá LUX.
Stravování
Bufetová restaurace nabízí snídaně a večeře těm, kteří se rozhodnou
pro polopenzi. V letních měsících je rozšířena o terasu
s překrásným výhledem. Harmony restaurant a bar nabízí speciality
domácí i mezinárodní kuchyně. Jeho součástí je vinný sklípek –
ideální místo pro řízené degustace. Lounge bar s internet café je
klasickou kavárnou kombinovanou s denním barem. Gril – jeho součástí
jsou dvě otevřená ohniště a stylový dřevěný přístřešek se stoly a
lavicemi. Další minigril je na letní terase před hotelem. V prostorách
hotelu je možné pořádat rauty, recepce, bankety, plesy apod., ale také
zahradní slavnosti, venkovní zabíjačkové či jiné kulinářské hody,
oslavy piva, grilovací party, přátelská posezení u ohně atd.
Wellness centrum a sportoviště
Bazén, sauna, whirlpool, parní lázeň, solarium, fitness centrum, 2 kryté
tenisové kurty, squashový kurt, bowling, stolní tenis, sportovní střelnice,
golf simulátor. Hotel zprostředkovává outdoorové aktivity ve Špindlerově
Mlýně, např. slaňování a přemosťování Labské přehrady, skok
z obří patnáctimetrové houpačky, skok padákem, jízdu terénními
čtyřkolkami, jízdu na sáňkařské dráze a mnoho dalších.
Kongresové služby
Konferenční prostory včetně kongresového sálu (400 míst) a řady
salonků jsou vhodné k pořádání různě velkých kongresových, firemních
a incentivních akcí. Jejich uspořádání je variabilní. Všechny jsou
vybaveny základní technikou včetně tlumočnického aj. zařízení. Hotel je
s to zajistit i další kongresovou techniku z externích zdrojů.
Harmony Club Hotel ve Špindlerově Mlýně jsem navštívil
inspirován referencemi řady přátel – organizátorů byznys travel,
incentivních a kongresových akcí. Ředitelky Club Hotelu Harmony paní Bc.
Hany Rybníčkové jsem se tedy zeptal, čím že si Harmony Club Hotel
zaslouží punc jednoho z nejlepších kongresových hotelů
v Krkonoších.
Už tím, že jsme jako jedni z mála ve Špindlerově Mlýně měli to
štěstí, že objekt hotelu byl od svého prvopočátku vybaven kongresovým
sálem a řadou konferenčních sálů a salonků. Nemuseli jsme tedy adaptovat
pokoje, kumbály a sklady a nazývat je konferenčními místnostmi. Takže
díky velkorysému architektonickému konceptu zde máme kongresový sál
s kapacitou 400 míst při divadelním uspořádání. Konferenční
místnosti a salonky jsou od konce loňského roku po kompletní rekonstrukci a
už byly využity i k velmi prestižním akcím. Zejména v zimě je
renomované společnosti rády využívají, pokud chtějí něco pořádat ve
Špindlerově Mlýně. Přes zimu tu ale velké kongresové akce zpravidla
nemíváme. Snažíme se totiž přednostně uspokojovat turistickou klientelu.
Hlavní kongresová sezona nám začíná od konce dubna. Také letos bude
Harmony Club Hotel hostit několik velkých akcí. Např. už pošesté tu bude
kongres České psychyatrické společnosti.
Jaký byl pro Harmony Club Hotel rok 2005?
Úspěšný, a to nejen díky předešlé zimní sezoně, která byla na sníh
rovněž velmi bohatá. Loni v dubnu jsme sice měli kvůli rekonstrukci
ubytovací části zavřeno, ale i tak jsme udělali dvě významné akce.
Obsazenost byla nejvyšší za celou dobu existence Club Hotelu Harmony a tomu
odpovídaly i tržby.
V Krkonoších je ale povícero kvalitních hotelů. Čím si
v tomto konkurenčním prostředí zasluhujete takovou pozornost hostů a
pořadatelů kongresů?
Snažíme se jim nabídnout lepší služby a lepší podmínky. Z toho důvodu
se k nám pak rádi vracejí. Co se týče ubytovací části hotelu, ta je po
kompletní rekonstrukci. Teď se chystáme zrekonstruovat kongresový sál a
velkou část technického zázemí hotelu. Zatraktivnit poskytované služby.
Rekonstrukce bude probíhat za úplného zavření hotelu od září do
listopadu tohoto roku. Současně s tím proběhne zásadní úprava
parkoviště. Dojde k jeho zastřešení, což je – zejména v zimě –
velká konkurenční výhoda. Do konce roku 2006 bude Harmony Club Hotel
kompletně zmodernizován.
Kongresové, ale i menší firemní akce se zpravidla připravují
s velkým předstihem.
Máme zhruba dva typy klientů. Jsou to ti, jejichž kongresy se u nás konají
každoročně, a pak zákazníci, kteří vědí, že potřebují zrealizovat
kongres, ale nemají definitivní představu, jak by měl vypadat. A tam je to
o komunikaci. O přípravě itineráře akce, ujasnění si požadovaných
služeb, upřesňování počtu účastníků apod., v čemž se jim snažíme
maximálně vycházet vstříc. Zpracováváme tak řady nabídek, vyměňujeme
si s nimi e-maily atd. Čtyřdenní akce pro dvě stě účastníků se
připravuje i půl roku dopředu a během té doby k nám klient několikrát
zavítá. A ačkoliv se neustále něco vylepšuje nebo mění, ve finále
musí být vše v pořádku.
Jedním z nejskloňovanějších atributů je kvalita a s ní
související bezpečnost. Tento aspekt při volbě místa konání kongresové
akce sehrává čím dál výraznější roli.
Harmony Club Hotel je držitelem certifikátu systému řízení kvality ISO
9001:2000. Dodržujeme platnou legislativu, ctíme hygienické standardy pro
oblast stravovacích služeb, máme zavedeny systémy SHVP a kritických
kontrolních bodů HACCP při výrobě pokrmů atd. Nicméně,
nejdůležitější ze všeho je lidský faktor. Jsou klienti, kteří si
nechají ukázat veškeré únikové cesty z hotelu, kteří se nás ptají,
máme-li nehořlavé koberce, záclony a závěsy. Co se týče bezpečnosti,
nemyslím si, že náš bunkr je nejbezpečnějším místem, protože už byl
vyjmut z fondu civilní ochrany a využíváme jej komerčně. Místo ložnic a
kuchyní pro šedesát vyvolených je v něm dnes bowling, golfový simulátor
a je tam i střelnice.
…no vidíte. Takže v případě nějakého napadení váš host
všechno vyřeší za pouhých 12 Kč. No, už jsme zmínili vaši střelnici,
krom toho přes pozemek Harmony Club Hotelu vede letní bobová dráha a jistě
zde máte i další střediska, kde si děti i dospělí mohou hrát, pečovat
o svoji duševní a fyzickou kondici atd.
Ano, část letní bobové dráhy vede přes náš pozemek. Díky tomu
prodáváme cenově zvýhodněné permanentky každému, kdo si je k nám do
hotelové recepce přijde koupit. Navíc, pro naše klienty, např. účastníky
firemních akcí, máme s První bobovou, s.r.o. dohodnuty zvláštní
podmínky. Harmony Club Hotel disponuje dvěma krytými tenisovými kurty se
supremovým povrchem. Máme tu bazén, sauny, whirlpool, posilovnu atd. Harmony
Club Hotel má vlastní kino, v němž promítáme pro hotelové hosty.
Z dalších „sportovišť“ (pouze pro dospělé) máme v posledním patře
noční bar s živou hudbou nebo diskotékou. Pro děti je k dispozici
dětský koutek plný hraček a v případě pěkného počasí je tu
i venkovní dětské hřiště.
Pokud jsem kdy navštívil váš hotel (a naposledy to bylo předloni
v zimě, kdy jsem si k vám na běžkách odskočil přes kopec
z Harrachova), vždy se tu potkávám s řadou lidí světa velkého byznysu.
Se známými a kamarády, kterým posílám Všudybyl. Co je podle vás
důvodem, že se k vám opakovaně vrací?
Pokud se jedná o top management firem a institucí, pak to bylo velmi často
nastartováno tím, že jsme jim byli doporučeni někým z jejich známých
nebo že zde byli účastníky firemní či kongresové akce. Řada z nich se
k nám teď vrací i na soukromé pobyty. Ostatně u nás je skvěle nejen
v době zimní lyžařské sezony. Pravděpodobně jim vyhovuje i osobní
přístup personálu, tedy to, že se vrací do důvěrně známého
prostředí. Mnozí z nich se již stali členy hotelového Klubu Harmony a
využívají věrnostního programu pro stálé zákazníky.
Slovo marketing se v dnešní době stává zaklínadlem, avšak
řada lidí si jej zaměňuje s propagací.
My samozřejmě děláme marketing a děláme i propagaci, i když ne takovou,
že bychom se účastnili veletrhů, jako je např. Holiday World. Troufnu si
říci, že nejlepším marketingem je přístup k hostům. K účastníkům
firemních akcí, kongresů i k individuálním rekreantům. Každá akce se
bere zvlášť a maximálně se jí věnujeme. Nejlepší taktikou jak si
získávat a udržet náklonnost klientů je příjemná obsluha a kvalitní
služby. Tento přístup nezřídka způsobuje, že od nás odjíždí klient
s tím, že už má zaknihován příští pobyt.
Přesto, že zrovna váš hotel je jistě báječný, razím teorii,
že turisté, až na výjimky, necestují proto, aby bydleli po hotelích. To,
co je zpravidla kam láká, je, že jedou tam, kde ví, že je bezpečno a kde
jim bude dobře. Hlavní motivací dle této hypotézy je tedy pověst
destinace. A její vytváření a šíření jde daleko nad rámec možností
podnikatelských subjektů poskytujících služby cestovního ruchu. Šíření
dobré pověsti České republiky doma i v zahraničí, byť je věcí
každého z nás, je proto výsostným posláním a záležitostí státu. Jeho
propagandy, popř. kontrapropagandy, jejímž prostřednictvím hájí domácí
trh práce vůči konkurenčním kongresovým resp. turistickým destinacím
(zemím).
Šíření dobré pověsti našich krajů směrem ven (a pro nás
nejdůležitější země, odkud k nám přijíždějí hosté je hlavně
Německo) není zrovna extra dobré. Jakákoliv přírodní pohroma nebo
problém, a to i takový, který se u nás nevyskytne, je okamžitě zneužit
k propagandě: „Nejezděte do Česka!“ Okamžitě se zveličí, což vede
k odstrašování hostů. Obdobně jako šíření hlášek typu: „Je tam
nebezpečno, draho, krade se tam, padají tam silnice atd.“ Narozdíl od
zemí, z nichž jsou tyto signály vysílány, kde se „vůbec nic“
takového „neděje“. Tak mi to přijde, že Česká republika je v tomto
outsider a že ani neexistuje vůle, aby se proti propagandě konkurenčních
destinací resp. propagandě konkurenčních trhů práce bránila.