GO a Regiontour úspěšně
27. 01. 2007
Ministr pro místní rozvoj Jiří Čunek 11. ledna otevřel
17. Mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu GO a 16. Mezinárodní
veletrh turistických možností v regionech Regiontour poté, co se společně
s předsedou Asociace krajů Evženem Tošenovským, dalšími krajskými
hejtmany, ředitelem CzechTourism Rostislavem Vondruškou a generálním
ředitelem akciové společnosti Veletrhy Brno Jiřím Škrlou zúčastnil
úvodní tiskové konference. K dominantním tématům letošních veletrhů
určitě patřila golfová turistika – budování turistické golfové
destinace Česká republika, k čemuž odbornou panelovou diskusí na téma
„Propagace České republiky jako golfové destinace v zahraničí“
výrazně přispěl její iniciátor agentura CzechTourism. Exkluzivní kumulace
zahraničních touroperátorů a českých poskytovatelů služeb cestovního
ruchu vyústila v intenzivně vedená obchodní jednání v rámci „Meeting
Point“. Budoucnost českého průmyslu cestovního ruchu a její prioritu –
sféru lidských zdrojů (profesní osvětu hrou, výchovu a vzdělávání
dětí a mládeže) demonstrovala vyhlášení výsledků projektu České
centrály cestovního ruchu „Turisté vítáni“ i „ProfiGO“ a „Region
Regina“ organizovaných brněnskou agenturou EfektMediA za účasti náměstka
ministra pro místní rozvoj Miroslava Kalouse, ředitele CzechTourism
Rostislava Vondrušky, obchodního náměstka generálního ředitele Veletrhů
Brno Jaroslava Hlouška, vedoucího projektu GO a Regiontour Miloně Mlčáka a
dalších významných osobností. Kraje České republiky, v den zahájení GO
a Regiontouru osobně reprezentované svými nejvyššími představiteli –
hejtmany, koncipovaly své expozice s erudovanou invencí. S jistotou lze
konstatovat, že by Českou republiku důstojně a úspěšně prezentovaly
i v nejostřejší konkurenci na nejprestižnějších zahraničních
globálních veletrzích průmyslu cestovního ruchu. A to nejen
architektonickým pojetím, ale i prezentovanými produkty, vstřícností a
profesionální způsobilostí svých osazenstev. I ony byly ohnisky
intenzivních jednání, už proto, že cestovní ruch je byznys s lidmi a
o lidech. Velcí i menší touroperátoři v rámci GO první dny svým
prodejcům a následně veřejnosti vyskladnili a rozdali statisíce katalogů.
A co říci na nářky tzv. „zasvěcených pamětníků“, kteří u GO už
sedmnáctým rokem a šestnáctým u Regiontouru prohlašují, jak to jde
s nimi z kopce? Že mají pravdu. Že to s nimi jde z kopce. Zřejmě
i proto, že toho „hodně pamatují“, jako v jedné z bajek vysokánský
starý strom, který dává rozumy mladému: Teď už to stojí za prdlačku.
„Jo, to dřív, za mých mladých let. To ti byla tak vysoká tráva, že jsem
se v ní celý schoval. Ale teď? Už to není, co to bývalo…“


