Menu

GO a REGIONTOUR posilují komerční charakter

31. 12. 2015

V době rostoucího zájmu domácích i zahraničních turistů o české a moravské regiony na brněnském výstavišti vrcholí přípravy tradičních veletrhů GO a REGIONTOUR. Pořadatelé zdůrazňují, že nejde pouze o atraktivní přehlídku turistických možností a pozvánku do různých destinací, ale také o jedinečnou příležitost vybrat si přímo na místě konkrétní produkt. Veletrhy proběhnou v termínu 14. až 17. ledna 2016.
Česká republika se těší nejvyššímu zájmu turistů za několik posledních let. Ve třetím čtvrtletí se meziročně zvýšil počet hostů v ubytovacích zařízeních téměř o 14 %, přičemž nárůst byl patrný ve všech regionech. Výrazně přibylo návštěvníků z Německa, Slovenska, USA, Velké Británie, ale zejména z Číny a Izraele. A ještě rychleji než příjezdová letos rostla domácí turistika. Jde o dlouhodobý trend, který vzhledem k napjaté bezpečnostní situaci pravděpodobně bude pokračovat i do budoucna. * „V rostoucím zájmu o české a moravské regiony jistě hrají roli různé faktory včetně aktivit agentury CzechTourism a krajů v podpoře cestovního ruchu. Ale je zřejmé, že lidé dnes více než dříve přemýšlejí o bezpečnosti. Chtějí trávit dovolenou v zajímavé a zároveň bezpečné destinaci, což splňuje nejen Česká republika, ale i další země visegrádské čtyřky,“* říká ředitel veletrhů GO a REGIONTOUR Miloň Mlčák.
Právě na země V4 se dlouhodobě zaměřuje veletrh REGIONTOUR jako největší středoevropská prezentace průmyslu cestovního ruchu s akcentem na regiony. V situaci rostoucího zájmu českých turistů o tyto blízké cíle se postupně mění jeho charakter, kdy stále větší plochu obsazují komerční subjekty, které na rozdíl od krajských úřadů mohou nabízet a také přímo na místě prodávat své produkty – pobyty na horách nebo v lázních, poznávací zájezdy, prodloužené víkendy na Slovensku či v Maďarsku, návštěvy zábavních parků, sportovních areálů, restaurací aj. „Tento komerční model již několik let úspěšně funguje na veletrhu GO, kde si úspěšnost v prodeji koncovým klientům pochvalují zejména malé a střední cestovní kanceláře. Postupně na něj chceme přejít i na veletrhu REGIONTOUR, kde komerčním subjektům nabízíme zajímavé cenové podmínky účasti. Samozřejmě zde i nadále vystavují kraje jako zastřešující organizace udávající směr v regionálním cestovním ruchu, ale nabídka se postupně rozšiřuje o poskytovatele služeb, kterým se vyplatí oslovovat přímo koncové klienty,“ míní Miloň Mlčák.
Ani na veletrhu REGIONTOUR 2016 tedy nebudou chybět velké stánky krajských úřadů, mezi nimi nově také rozsáhlá expozice Královéhradeckého a Pardubického kraje, která pozve mj. na vzpomínkové akce ke 150. výročí bitvy u Chlumu v roce 1866, největší a nejkrvavější bitvy prusko-rakouské války. Jihočeský kraj se představí jako ráj sportu a dějiště Olympijského parku Rio–Lipno 2016. Agentura CzechTourism spolu s církevními a dalšími vystavovateli pozve návštěvníky na velkolepé oslavy 700 let od narození Karla IV., které k nám v příštím roce mají přivést ještě více zahraničních turistů. K nováčkům ročníku bude patřit třeba Spolek pro obnovu venkova nebo národní expozice Ukrajina turistická. Ze Slovenska poprvé přijede vystavovat Žilinský kraj a spolu s ním například organizace cestovního ruchu Malá Fatra, Rajecké Teplice, Kysuce, Klaster Orava nebo Region Liptov. Podobně jako ze Slovenska přibývá také vystavovatelů z Maďarska. Vedle tradičního oficiálního stánku Maďarské turistiky se očekává neméně rozsáhlá expozice města Debrecín a prezentace maďarského lázeňství, folkloru i gastronomie.

Prostřednictvím chuťového smyslu a gastronomických lahůdek se chystá představit také Švýcarská centrála cestovního ruchu, která se na veletrhy GO a REGIONTOUR vrací po řadě let. V pavilonu F ukáže mj. na výstavě fotografií turisticky atraktivní místa a v pavilonu P se aktivně zapojí do gastronomického festivalu RegFoodFest s nabídkou sýrů, čokolád a dalších specialit. Ještě výrazněji pak vzroste účast Slovinska a Rakouska. Tradiční rakouští vystavovatelé na veletrhu GO rozšiřují plochy a nově k nim přibude třeba centrum vinařské turistiky Loisium nebo zážitková botanická zahrada Kittenberger. Z pravidelných účastníků na veletrhu GO nebudou chybět například cestovní kanceláře America Tours, EUROPA TRIP – QUALITY TRAVEL, Kovotour plus, Livingstone, NIKAL, Pangeo tours, Santini Tour, Thomas Cook, Victoria a další.
Veletrhy GO a REGIONTOUR jsou spojeny také s předáváním Velké ceny cestovního ruchu. V již devátém ročníku bude odborná komise hodnotit v několika kategoriích nejlepší počiny segmentu cestovního ruchu za rok 2015. O účast však nebude ochuzena ani veřejnost, která bude mít jedinečnou možnost udělit hlas své oblíbené cestovní kanceláři. V pátek v rámci veletrhů proběhnou studentské soutěže o královnu regionů REGION REGINA 2016 a o nejlepší turistický produkt PROFI GO 2016.
Zcela nevšední cestovatelské zážitky pak nabídne 19. ročník festivalu GO Kamera, jenž se v Kongresovém centru brněnského výstaviště koná po celé čtyři veletržní dny a jehož hlavním tématem bude Návrat do Nepálu.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001