GO a REGIONTOUR 2012: za novými kontakty a zákazníky
31. 10. 2011
Expozice i pódia s atraktivní nabídkou
22. mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu GO se opět zaměří na
výjezdovou turistiku a nabídne širokou paletu cestovatelské inspirace.
Potřetí se uskuteční komponovaný pódiový program „Ochutnej svou
dovolenou“, na kterém se podílejí obě největší oborová sdružení –
Asociace cestovních kanceláří ČR i Asociace českých cestovních
kanceláří a agentur – stejně jako národní turistické centrály.
V expozicích představí svou aktuální nabídku většina středně velkých
cestovních kanceláří působících na českém trhu. A některé stálice
veletrhu GO hlásí návrat v větším plochám – jako například CK
Kovotour Plus. Jednatel Kovotouru Jiří Hájek dodává: „Po zkušenosti
z vystavování v roce 2011 na menší ploše se naší společnosti jeví
jako přínosnější se vrátit k původní větší expozici. Přes
zvýšené náklady je finanční efekt při větší expozici
výraznější.“
Samozřejmě nebudou chybět ani zahraniční vystavovatelé, kteří se hlásí
především z Rakouska, Itálie, Německa a Maďarska. Zvýrazněným tématem
letošního ročníku bude golfová turistika, jejíž popularita ve světě
i u nás stále roste. Vedle cestovních kanceláří zaměřených na tento
specifický segment se můžeme těšit také na prezentace atraktivních
golfových resortů.
Nové produkty a služby cestovního ruchu v českých a moravských krajích
budou tématem 21. mezinárodního veletrhu turistických možností
v regionech REGIONTOUR. Také zde se chystá rozsáhlý pódiový program, kde
se vystřídají prezentace jednotlivých regionů a jejich zajímavostí,
vystoupení folklórních a tanečních souborů, křty publikací aj. Do
pavilonu P se vrátí také řemeslnický jarmark s ukázkami tradiční
rukodělné výroby. Obvyklou skladbu účastníků rozšíří někteří
zajímaví nováčci, mezi nimi například 1. pojízdné Turistické
informační centrum z Polabí. Poprvé se představí také jihočeské
Sdružení růže, jehož cílem je ochrana a prezentace kulturního a
přírodního dědictví na území bývalého Rožmberského dominia. Není bez
zajímavosti, že projekt tohoto sdružení „Kraj pětilisté růže“ byl
jako jeden z pěti v tuzemsku vybrán mezinárodní komisí k realizaci
programu "Vytvoření Visegradské sítě Ekomuzeí za záchranu a zachování
žijícího dědictví na místní úrovni ve střední Evropě“.
Odhalujeme potenciál církevní turistiky
Zvýrazněným tématem veletrhu REGIONTOUR 2012 bude církevní neboli poutní
turistika, na kterou se zaměří také odborný doprovodný program.
Pořadatelé úzce spolupracují s Českou biskupskou konferencí a volbu
zvýrazněného tématu přivítal také ministr kultury Jiří Besser, který
nad veletrhy GO a REGIONTOUR 2012 převzal záštitu.
Církevní turistika představuje obrovský potenciál, který v České
republice doslova poseté sakrálními památkami teprve čeká na plné
využití. Velkou příležitostí k rozvoji tuzemské sakrální turistiky
bude výročí 1150 let od příchodu věrozvěstů Cyrila a Metoděje na
Moravu, které si připomeneme v roce 2013. Čeští biskupové dokonce
pozvali na oslavu tohoto významného jubilea papeže Benedikta XVI. Moravské
věrozvěsty prohlásil nedávno blahoslavený Jan Pavel II. za spolupatrony
Evropy a už tato skutečnost ukazuje na obrovský turistický potenciál
cyrilometodějského výročí. Připomeňme si, že u příležitosti
návštěvy papeže v roce 2009 přijelo do České republiky přes tři sta
tisíc poutníků.
Významným partnerem v této oblasti bude turistický region Východní
Morava, který ve své expozici na veletrhu REGIONTOUR představí produktovou
nabídku věnovanou církevní turistice. „Církevní turistice se věnujeme
již tři roky, ale pro letošní sezónu jsme připravili nový typ produktu
s nabídkou několikadenního putování na poutní trase Svatý Hostýn –
Velehrad. Máme připraveny také různé tematické programy - například
k poznání valašských dřevěných kostelů či nejvýznamnějších
poutních míst v regionu. Na produktech spolupracujeme s evropskou sítí
poutních stezek „I Cammini d´Europa“. Ucelenou produktovou nabídku,
veškeré propagační materiál, itineráře, nabídkové listy i krátký
film představíme na veletržní tiskové konferenci a najdete je v expozici
Východní Moravy v pavilonu P,“ říká Dana Daňová, ředitelka Centrály
cestovního ruchu Východní Moravy.
Novinky pro vystavovatele
Účast na veletrhu může poprvé pokračovat virtuální formou v tzv.
mediálním balíčku, kdy se vystavovatel celoročně prezentuje v novém
i-katalogu na webu společnosti Veletrhu Brno.
Zároveň se letos rozšiřují možnosti využití firemních pozvánek, které
jsou osvědčenou cestou k zajištění odborných návštěvníků. Každý
vystavovatel získává v rámci registračního poplatku určité množství
firemních pozvánek zdarma. Zůstává i možnost dokoupit si tištěné
firemní pozvánky pro VIP klienty a zachována bude také elektronická forma
firemních pozvánek.
Na závěr si připomeňme několik zajímavých čísel z minulého ročníku,
která potvrzují, že si veletrhy GO a REGIONTOUR udržely zájem
vystavovatelů a návštěvníků i v období ekonomické recese. V lednu
2011 se na brněnském výstavišti představilo 842 vystavovatelů
z 24 zemí na pronajaté ploše přes 10 500 m2. Jejich nabídku si
prohlédlo více než 33 tisíc návštěvníků, z nichž téměř 11 tisíc
přišlo první den vyhrazený odborníkům.