Menu

Fórum cestovního ruchu v Pardubicích

04. 01. 2012

Prestižní konferenci
pro odborníky v cestovním ruchu pořádala Agentura CzechTourism 22. listopadu 2011 v AFI Palace v Pardubicích. Klíčovými tématy byly filmový marketing a turistické destinace, náboženský cestovní ruch a aktivity CzechTourism v roce 2012. Partnery konference byly Pardubický kraj, město Pardubice a Destinační společnost Východní Čechy. Mediálním partnerem Český rozhlas 1 – Radiožurnál.

Aktivity agentury CzechTourism
Konferenci zahájili ředitel Odboru cestovního ruchu Ministerstva pro místní rozvoj ČR Aleš Hozdecký, hejtman Pardubického kraje Radko Martínek a náměstek primátorky města Pardubic František Brendl. Aktivity agentury CzechTourism v prvním bloku přiblížili její generální ředitel Rostislav Vondruška. Ředitel marketingu CzechTourism Marek Mráz (CzT) hovořil o marketingové koncepci CzechTourism 2012 – 2015 a o spolupráci s regiony a partnery z oblasti veřejné správy a soukromého sektoru. Petr Moc (CzT) o Národním informačním portálu. Mojmír Mikula (CzT) o tom, o kolik je Česká republika oproti řadě evropských zemí bezpečnější destinací. Jiří Novobilský z firmy CE-Traffic prezentoval zajímavou metodu monitoringu mobility na základě dat z mobilní sítě.

Náboženský cestovní ruch
Mojmír Mikula (CzT) uvedl druhý blok, Náboženský cestovní ruch. O tom, nakolik je Česká republika atraktivní pro věřící Poláky, pohovořil římskokatolický kněz Zbigniew Jan Czendlik, který působí na farnosti ve východních Čechách v Lanškrouně. O psychologii cílové skupiny věřících přednášel psycholog Jeroným Klimeš, který se věnuje psychologii rodiny, církevně pastorální psychologii, policejní psychologii a psychologii reklamy. O tom, co preferují italští věřící turisté a jak vypadá zájezd, který by si koupili, se s účastníky konference podělil italský touroperátor Giampiero Momo. Na obdobné téma, avšak z pohledu polských církevních turistů, hovořil Zbigniew Swęd. Zdeněk Urbanovský se věnoval církevnímu cestovnímu ruchu na východní Moravě.

Filmový marketing destinace
Třetí blok, Film a marketing destinace, otevřel Jakub Hlaváček (CzT). O filmu, filmovém průmyslu a jeho možnostech účinné propagace turistických destinací přednášel filmový producent filmů Bobule, 2 Bobule nebo Lidice Tomáš Vican. Pozvání na konferenci také přijal německý geograf a marketér turistických destinací univerzitní profesor v Pasově Stefan Rösch, autor knihy Experience of Film Location Tourists. Ludmila Claussová přiblížila roli Czech Film Commission a Ministerstva kultury.

Spolupráce s regiony
Čtvrtý blok, Aktivity CzechTourism a spolupráce s regiony, zahájil Jan Martinec (CzT), který shrnul aktivity CzechTourism v roce 2011 a hovořil i o možnostech spolupráce při tvorbě národních a regionálních produktů (Czech Specials, Aktivní dovolená apod.). Mediální centrum Orbis a jeho využití prezentoval Pavel Klicpera (CzT). Zdeněk Giormani (CzT) prezentoval aktivity Czech Convention Bureau. O průběhu jednotné certifikace turistických informačních center hovořil Petr Moc (CzT). Markéta Vogelová (CzT) prezentovala výsledky výzkumů CzechTourism, jak nás vnímají Rusové a co si přejí domácí turisté v regionech.
Večerní společenský program se pak odehrál v nádherném prostředí Pardubického zámku. Postkonferenční program pak následující den nabídl návštěvu hřebčína v Kladrubech a prohlídku leteckého výcvikového střediska pro spolupráci s filmovými štáby.



Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001