Fórum cestovního ruchu v Pardubicích
04. 01. 2012
Prestižní konferenci
pro odborníky v cestovním ruchu pořádala Agentura CzechTourism
22. listopadu 2011 v AFI Palace v Pardubicích. Klíčovými tématy byly
filmový marketing a turistické destinace, náboženský cestovní ruch a
aktivity CzechTourism v roce 2012. Partnery konference byly Pardubický kraj,
město Pardubice a Destinační společnost Východní Čechy. Mediálním
partnerem Český rozhlas 1 – Radiožurnál.
Aktivity agentury CzechTourism
Konferenci zahájili ředitel Odboru cestovního ruchu Ministerstva pro místní
rozvoj ČR Aleš Hozdecký, hejtman Pardubického kraje Radko Martínek a
náměstek primátorky města Pardubic František Brendl. Aktivity agentury
CzechTourism v prvním bloku přiblížili její generální ředitel Rostislav
Vondruška. Ředitel marketingu CzechTourism Marek Mráz (CzT) hovořil
o marketingové koncepci CzechTourism 2012 – 2015 a o spolupráci
s regiony a partnery z oblasti veřejné správy a soukromého sektoru. Petr
Moc (CzT) o Národním informačním portálu. Mojmír Mikula (CzT) o tom,
o kolik je Česká republika oproti řadě evropských zemí bezpečnější
destinací. Jiří Novobilský z firmy CE-Traffic prezentoval zajímavou metodu
monitoringu mobility na základě dat z mobilní sítě.
Náboženský cestovní ruch
Mojmír Mikula (CzT) uvedl druhý blok, Náboženský cestovní ruch. O tom,
nakolik je Česká republika atraktivní pro věřící Poláky, pohovořil
římskokatolický kněz Zbigniew Jan Czendlik, který působí na farnosti ve
východních Čechách v Lanškrouně. O psychologii cílové skupiny
věřících přednášel psycholog Jeroným Klimeš, který se věnuje
psychologii rodiny, církevně pastorální psychologii, policejní psychologii
a psychologii reklamy. O tom, co preferují italští věřící turisté a jak
vypadá zájezd, který by si koupili, se s účastníky konference podělil
italský touroperátor Giampiero Momo. Na obdobné téma, avšak z pohledu
polských církevních turistů, hovořil Zbigniew Swęd. Zdeněk Urbanovský se
věnoval církevnímu cestovnímu ruchu na východní Moravě.
Filmový marketing destinace
Třetí blok, Film a marketing destinace, otevřel Jakub Hlaváček (CzT).
O filmu, filmovém průmyslu a jeho možnostech účinné propagace
turistických destinací přednášel filmový producent filmů Bobule,
2 Bobule nebo Lidice Tomáš Vican. Pozvání na konferenci také přijal
německý geograf a marketér turistických destinací univerzitní profesor
v Pasově Stefan Rösch, autor knihy Experience of Film Location Tourists.
Ludmila Claussová přiblížila roli Czech Film Commission a Ministerstva
kultury.
Spolupráce s regiony
Čtvrtý blok, Aktivity CzechTourism a spolupráce s regiony, zahájil Jan
Martinec (CzT), který shrnul aktivity CzechTourism v roce 2011 a hovořil
i o možnostech spolupráce při tvorbě národních a regionálních
produktů (Czech Specials, Aktivní dovolená apod.). Mediální centrum Orbis a
jeho využití prezentoval Pavel Klicpera (CzT). Zdeněk Giormani (CzT)
prezentoval aktivity Czech Convention Bureau. O průběhu jednotné certifikace
turistických informačních center hovořil Petr Moc (CzT). Markéta Vogelová
(CzT) prezentovala výsledky výzkumů CzechTourism, jak nás vnímají Rusové
a co si přejí domácí turisté v regionech.
Večerní společenský program se pak odehrál v nádherném prostředí
Pardubického zámku. Postkonferenční program pak následující den nabídl
návštěvu hřebčína v Kladrubech a prohlídku leteckého výcvikového
střediska pro spolupráci s filmovými štáby.