Fórum cestovního ruchu 2015
29. 11. 2015
Fórum cestovního ruchu 2015 se pod záštitou ministryně pro místní rozvoj Karly Šlechtové konalo 11. až 13. listopadu v Parkhotelu Plzeň. Jeho partnery byly Plzeňský kraj, statutární město Plzeň, Plzeňský Prazdroj a KPMG. Fórum zahájili generální ředitelka CzechTourism Monika Palatková, náměstek hejtmana pro oblast školství, sportu, cestovního ruchu a projektu Plzeň – Evropské hlavní město kultury 2015 Jiří Struček, ředitel marketingu a komunikace Plzeň 2015 – Evropské hlavní město kultury Radovan Auer. Poté následoval blok „Novinky z činnosti agentury CzechTourism“. Monika Palatková, generální ředitelka CzechTourism, představila marketingový plán na rok 2016. Kampaně CzechTourism v roce 2015 zhodnotila ředitelka odboru strategie a marketingu Markéta Chaloupková. Markéta Vogelová, ředitelka Institutu turismu agentury CzechTourism, prezentovala marketingový informační systém. Ředitel odboru regionálních partnerství a vztahů B2B Aleš Pangrác hovořil na téma product management. „Budoucnost online a zahraničních zastoupení agentury CzechTourism“ představil ředitel odboru zahraničních zastoupení a online distribuce Jan Herget. Hlavním tématem fóra byl „Destinační marketing versus veřejná podpora“. Tento blok uvedla náměstkyně ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová. „Úvodu do problematiky veřejné podpory v Evropské unii a v Česku“ se zhostil Dan Michal z PBA Group. Na téma „Veřejná podpora v destinačním marketingu v České republice“ hovořila Monika Palatková, o veřejné podpoře a jejím vlivu na řízení a propagaci destinace ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy Dana Daňová. „Veřejná podpora v marketingu destinace pohledem regionů“ bylo tématem ředitele Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromíra Poláška a vedoucího oddělení cestovního ruchu Krajského úřadu Ústeckého kraje Jiřího Války. Přednášku „Role a stanovisko Ministerstva pro místní rozvoj ČR při posuzování veřejné podpory“ přednesl Petr Ptáček z oddělení finančního řízení programů EU Ministerstva pro místní rozvoj ČR. Blok pokračoval příklady ze zemí, v nichž se řídí stejnými pravidly EU jako Česko. Ředitel Dolomiti Paganella Tourism Board Luca D?Angelo přednesl příspěvek „Přehodnocení fungování veřejného a soukromého sektoru v destinačním managementu a marketingu“. Manažerka B2B partnerství VisitBritain Cecelia Adjei hovořila o „Partnerství VisitBritain a Premiere League“. V pátek program pokračoval „Kulatým stolem“, jehož témata byla: „Je český výklad pravidel EU přísnější než v jiných zemích EU?“; „Je úplná eliminace provozovatelů nabídek cestovního ruchu z hlediska efektivity komunikace to nejlepší?“; „Jak najít rovnováhu mezi vyhnutím se riziku vysokých finančních postihů a nízkou informační hodnotou kampaní“; „Jaké jsou možnosti, jak maximalizovat efektivitu marketingových aktivit bez vyloučení subjektů podnikajících v cestovním ruchu“; „V jakých činnostech v oblasti cestovního ruchu obvykle manažeři destinací narážejí na problémy s veřejnou podporou“. Hovořilo se i o propagaci městských/regionálních karet; provozování rezervačních systémů; pravidlech pro prezentaci v katalogu poskytovatelů služeb na webu a v tištěné formě; co-marketingu, finanční spoluúčasti soukromých subjektů; tvorbě produktů cestovního ruchu se zapojením komerčních subjektů aj.