Firma, která slouží špičkovým kuchařům
01. 02. 2002
Winterhalter Gastronom je výrobcem profesionálních myček nádobí.
Neustálé inovace jej přivedly k vedoucímu postavení na trhu se
zařízením pro hotely, restaurace, pekárny, cukrárny, řeznictví, závody
společného stravování (školní a závodní jídelny) a ostatní
gastronomické provozy. Winterhalter Gastronom CS, spol. s r.o. dodává mycí
stroje včetně systémů kompletních dodávek a komplexního sortimentu
příslušenství pro profesionální kuchyně. Jde o myčky na sklenice a
myčky pro bistra, myčky na nádobí a myčky kuchyňského nádobí
k zabudování do linky, průchozí myčky na nádobí (přímé i rohové
provedení); myčky na černé nádobí pro mytí hrnců, gastronádob,
kuchyňského nádobí, přepravek, plechů; mycí stroje s automatickým
posuvem košů; a to vesměs s inteligentní elektronikou a inteligentním
diagnostickým systémem, dále pak stoly, podstavce, koše do myček,
třídicí stanice a další příslušenství; mycí a oplachové prostředky
určené pro mytí v profesionálních mycích strojích.
Winterhalter Gastronom vyvíjí a dodává zařízení na úpravu vody pro
myčky nádobí a sklenic, které odstraňují usazeniny vápna a kotelního
kamene při vyšší tvrdosti vody. Zařízení na částečné či úplné
odsolení vody se používají tam, kde jsou kladeny vyšší nároky na
výsledky mytí a nestačí použití změkčovače. Zatím nejdokonalejší
alternativa úplného odsolení vody je zařízení pracující na principu
reverzní osmózy, které při stejném výsledku úpravy, zvláště při velmi
tvrdé vodě, pracuje s nízkými provozními náklady.
Mezi zákazníky firmy Winterhalter Gastronom CS, spol. s r.o. patří
hotely: Holiday Inn Brno, International Praha i Brno, Bohemia Gold Český
Krumlov, Corinthia Towers Hotel Praha, Panorama Praha, Palace Praha, Holiday Inn
Praha, Meteor-Best Western Praha, Regina Praha, Arnika Špindlerův Mlýn,
Harmony Špindlerův Mlýn, Olympic Praha, Letiště Prahy Ruzyně, Grandhotel
Pupp, Bohemia lázně Karlovy Vary; pražské restaurace: Flambee, U Vladaře,
TGI Friday's, Staroměstská restaurace, U kamenného stolu, U Prince;
restaurace Na Točně České Budějovice, síť restaurací Jarmark a Coloseum;
Ministerstvo obchodu a průmyslu ČR, Ministerstvo financí ČR, Ministerstvo
dopravy ČR, Benzina Praha, řada závodních a školních jídelen, nemocnic
atd.
Oblast profesionální gastronomie je neodmyslitelně spojena
s přísnými hygienickými normami. Před Ing. Petrem Kubešem, CSc.,
jednatelem zastoupení předního světového výrobce profesionálních myček
nádobí Winterhalter Gastronom pro Česko a Slovensko, jsem si ale na úvod
dovolil poznámku, že Kubešova šumavská dechovka je rovněž velmi známá.
Kubešovu dechovku mám rád, i když to není můj příbuzný. Ale vážně,
přemýšlím i o tom, že bych její nahrávky dával jako osobní pozornost
obchodním partnerům. Mnoho z nich mne totiž začalo důvěrně oslovovat:
„pane Winterhalter“. Často si ale řada našich partnerů jméno firmy
spojuje s mojí rodinou z toho důvodu, že ve firmě Winterhalter
Gastronom-CS, spol. s r.o. pracuji se svými syny a pracovala v ní
i manželka. Naše firma vznikala před více než deseti lety podobně jako
mateřská firma skutečného pana Winterhaltera. Ten také začínal sám
s manželkou. Dnes jsou vedoucí firmou na evropském trhu profesionálních
mycích strojů. My jsme rovněž začínali doma. Vystěhoval jsem jednu
místnost, skladoval myčky v garáži a náhradní díly ve sklepě. Rozvoj
firmy je vidět a chystáme to tak, aby byl vidět ještě více.
Takže de facto „Kubeš & synové“ s nemenší rodinnou razancí
šíří proslulost značky Winterhalter.
Jako všechno na světě je to shoda náhod. V tomto oboru dělám dlouhou dobu
a firmu Winterhalter Gastronom GmbH jsem znal z dřívějška jako jednu
z kvalitních a solidních zahraničních firem. Nabídka na spolupráci mne
zaujala v době, kdy mne ani nenapadlo, že budu jednatelem jejího
zastoupení. Takže ano, k dnešnímu dni světově uznávanou značku
Winterhalter na českém a slovenském trhu úspěšně prosazuje také naše
rodina.
Vašimi zákazníky nejsou pouze velkokapacitní kuchyňské provozy,
mezinárodní hotely, velké restauranty, nemocniční, závodní kuchyně
apod., s nimiž se dá dělat byznys ve velkém. Pokud se pohybuji v terénu,
setkávám se se značkou Winterhalter i v řadě penzionů, bister a
vesnických hospod.
Je to tak. Na českém a slovenském trhu působíme více než deset let. To
takové, řekl bych, „stavění dálnice z kamínků“ bylo velmi
náročné. I když jsme aktivity začínali ve velkých podnicích mezi top
managery, kteří značku Winterhalter znali, postupně jsme se dostávali do
povědomí dalších profesionálů. Velmi často to jsou, zrovna jako my,
rodinné firmy, které uvažují v dlouhodobých, vícegeneračních
perspektivách – zajistit svým dětem budoucnost.
Když si chcete udělat radost, co děláte? Kam si zajdete?
Mou největší radostí jsou vnouček a vnučka, a tak se jim věnuji. Čas od
času si ale zajdu i do nějaké hospůdky. Musím říci, že rád chodím
tam, kde mají naše myčky, protože k takovému podniku mám větší
důvěru. Už jsem víc gurmán, protože jsem pán v letech. Dřív jsem
snědl jídelní lístek odshora dolů. Dnes si dám raději něco v menším
množství, ale kvalitnějšího.
Jaká je perspektiva vašeho oboru z hlediska obchodu?
Každé podnikání je dobrodružství. Dnes to jde velmi dobře a jsem
přesvědčen, že máme i dobré vyhlídky do budoucna. Ale jak mnoho, to se
dá těžko odhadnout. Dnešní svět je rychlejší, propojenější. Řadu
věcí nejsme s to ovlivnit. Ale tendence směrem k cestování, poznávání,
k využívání volného času sílí a budou sílit. Poslední dobou jsme
uvedli na trh myčky, které se téměř hodí i do domácností. I u nás je
jistá skupina lidí, kteří se rádi setkávají. Mají slušné zázemí,
bazény a na party k nim chodí více lidí. Myslíte, že se jim vyplatí mýt
nádobí v myčce pro domácnost a čekat na skleničku dvě hodiny?
Oblast gastronomie vidím z dlouhodobého hlediska jako perspektivní,
s vzestupným trendem, ale těžko se dá odhadnout strmost vzestupu. Klíčem
k úspěchu bude vždy kvalita. Snažíme se, aby se díky našim službám,
prostřednictvím čistotou zářícího nádobí a skla, dostala až
k hostovi. Aby povědomí kulturnosti v gastronomii bylo větší než
v intencích štětky na mytí pivního skla.
Česká gastronomie a její představitelé včetně národního
reprezentačního týmu kuchařů a cukrářů jsou v zahraničí velmi
úspěšní, ale že by o jejich úspěších byla veřejnost adekvátně
informována, to ani náhodou.
Nejen špičkové výkony našich kuchařů a cukrářů v zahraničí, ale
celá oblast cestovního ruchu není v Česku vnímána jako důležitá. Vzdor
tomu, že okolním zemím, už jen díky obecnému povědomí o ekonomických
přínosech turismu, přináší obrovské sumy. Co se týče firmy Winterhalter
Gastronom, právě přes kvalitní jídla šéfkuchaře (a že jich znám
osobně mnoho) se dostáváme ke konečnému spotřebiteli. Jsme firmou, která
slouží špičkovým kuchařům.