Finále soutěže GASTRO JUNIOR BRNO 2001
22. 03. 2001
Proč Národní federace hotelů a restaurací ČR participuje na
soutěži Gastro junior Brno 2001 jsem se zeptal člena Výkonného výboru
Ing. Františka Bači.
Gastronomie v posledních letech zaznamenala celou řadu změn a trendů,
které bychom rádi promítli i do naší praxe. Proto NFHR podporuje takové
soutěže a odborné akce, které jsou správnou cestou, jak se udržet ve
světové elitě. V této souvislosti bych rád podtrhl význam otázky, které
zazněla při vyhlašování výsledků: „Kde mizí mladí odborníci, kteří
se soutěže účastní ?“ Při těchto soutěžích totiž mladí odborníci
ochutnávají význam a kouzlo prestiže oboru, což by mělo vést k tomu, aby
se místa kuchařů, cukrářů a číšníků v praxi více obsazovala
mladými lidmi, kteří by měli tvořit základ české moderní
gastronomie.
Obchodního ředitele akciové společnosti Brněnské výstavy a
veletrhy Ing. Břetislava Fabiána jsem požádal o krátké vyjádření,
proč jeho společnost podporuje Gastro junior Brno 2001.
Gastro junior Brno je soutěž, která si během 7 ročníků našla pevné
místo v rámci mezinárodních gastronomických veletrhů. Soutěží zde
finalisté z krajských kvalifikací. Jsou zde nejlepší z nejlepších
v oborech kuchař, cukrář, číšník – servírka. Jsou to lidé, kteří
budou v příštích letech hrát rozhodující roli na straně poptávky.
Budou určovat, od koho a jaká zařízení budou v jejich vlastních
podnicích či popř. v mezinárodních hotelích. Budou nakupovat vybavení,
což úzce souvisí s gastronomickými veletrhy. Se Salimou z pohledu surovin,
s Intecem, co se týká vybavení restaurací a kuchyní atd. Naše akciová
společnost BVV, coby servismané, chce touto formou napomoci oborům a
vystavovatelům v uzavírání příštích obchodů.
To, jaké se už nyní dělaly obchody ilustruje výpověď Ing.
Pavla Maláče majitele firmy Pavel Maláč.
Inteco se letos poprvé konalo v pavilonu V. My všichni, kteří zde
pravidelně vystavujeme, jsme měli obavy z nízké návštěvnosti, už proto,
že máme poměrně široký sortiment strojů a zařízení pro vybavení
cukráren, gastronomických provozů, obchodů a pekáren. Návštěvnost byla
úžasná. Obchody, které jsme tady uzavřeli (denně řádově v milionech
korun), předčily všechna očekávání.
Marka Svobody, šéfa gastronomické divize pro Česko a Slovensko
společnosti NOWACO jsem se zeptal: proč NOWACO figuruje mezi hlavními
sponzory?
Proč podporujeme mladé kuchaře a cukráře? Je to náš vklad nejen do
jejich, ale i do naší budoucnosti. Oni jsou též perspektivou firmy NOWACO.
Je velmi pravděpodobné, že až nastoupí do praxe, budou požadovat vysoce
kvalitní suroviny a že už budou mít zažito, kdo je jim schopen přesně
takové dodat. NOWACO nejenom, že do České republiky dováží produkty ze
severských moří. Snažíme se hlavně zásobovat retailový a gastronomický
trh co nejširším výběrem potravin, jak mražených, tak chlazených. Již
3 roky do Česka dovážíme chlazené mořské ryby, což je nejtěžší
logistická část, kterou jakákoliv firma v našem oboru musí zvládat.
A že se nám to daří, ilustruje skutečnost, že se nejen v tomto
ročníku, ale i v příštích se budeme podílet na motivaci mladých
nadějí české gastronomie.