Menu

Exportní klub Ligy pro cestovní ruch

28. 02. 2009

Exportní klub Ligy pro cestovní ruch
není místem propojování aktivit pouze lidí, kteří podnikají nebo jinak působí v cestovním ruchu. Jeho cílem je vrátit cestovní ruch v Česku mezi samozřejmě uznávaná hospodářská odvětví, kterým stát vytváří podmínky, aby mohla generovat zahraniční inkaso. Proč do tohoto procesu Exportní klub Ligy pro cestovní ruch vtahuje osobnosti působící mimo sféru cestovního ruchu? Protože si je vědom, že jsou s to účinně přispět k rehabilitaci jeho postavení a zároveň je přesvědčen o neúčinnosti osvěty „do vlastních řad“, kterou dělá převážná většina sešlostí a asociací v cestovním ruchu v Česku. Jejich zásadním nedostatkem je, že bývají platformou, na níž lidé přesvědčení o významu cestovního ruchu přesvědčují obdobně přesvědčené lidi o jeho užitečnosti. A také to je, spolu s mnoha dalšími příčinami, faktorem posilujícím již beztak v Česku zahnízděné povědomí, že cestovní ruch je věcí pouze lidí, kteří v něm pracují a podnikají. Cestovní ruch totiž drtivá většina lidí v Česku vnímá okleštěně jako zbytnou sféru utrácení peněz, přičemž sympatie spojené s přesvědčením „to nás živí, to je pro českou ekonomiku přínosem“ vzbuzují obory, u kterých má národ za to, že peníze vydělávají. Co na tom, že cestovní ruch je o výdajích za cestování, relaxaci a poznávání asi tak, jako automobilový průmysl o výdajích za ježdění, masný průmysl o výdajích za konzumaci masa apod. Povědomí o tom, že cestovní ruch je součástí zahraničního obchodu a hospodářským odvětvím již dnes generujícím desítky miliard korun zahraničního inkasa ročně, je v Česku mizivé. To by nemuselo vadit, pokud by poptávka po zboží, které průmysl cestovního ruchu produkuje, nebyla tak důsledně spjata s pověstí země jeho původu. Také proto Česká republika, coby turistická destinace, zhodnocuje pouze zlomek svého potenciálu a generuje zhruba jen desetinu možného zahraničního inkasa z cestovního ruchu. Proto je cílem Exportního klubu Ligy pro cestovní ruch usilovat o to, aby cestovní ruch byl nejširší veřejností vnímán jako exportně orientovaná oblast podnikání. Iniciovat společenskou poptávku po posilování mezinárodní prestiže České republiky, protože právě dobrá pověst naší vlasti je základem pro směřování dalších miliard eur a dolarů zahraničního inkasa do české ekonomiky, a to nejen díky nákupům služeb a dalšího zboží zahraničními spotřebiteli na českém území.

Majitel restaurace Mount Steak
pan Martin Novák pro tuto příležitost hostům Exportního klubu Ligy pro cestovní ruch přichystal vysoce netradiční menu. V rámci zvěřinových hodů se podávala směs z antilopy losí a guláš z klokana. Z těch „obyčejnějších“ pak losos na víně s pórkem, taštičky plněné krevetami, ale i neobyčejný domácí štrúdl aj. Pila se vína z Templářských sklepů Čejkovice, pivo Litovel 12°, voda Perrier a Vitel a káva Piazza, kterou osobně připravoval pan Veselý.


 

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001