EXIM Tours, vítězem projektu Krizi navzdory
11. 07. 2010
Krize
prověřila odolnost a invenci českých společností. Mnohým přinesla
příležitosti, ke kterým by se jinak nikdy nedostaly. Jiným prověřila
podnikatelský model a motivovala je k opatřením, která umožnila upevnit
základy pro další expanzi. Právě z takových firem vybírala porota na
základě doporučení garantů a partnerů projektu „Krizi navzdory“
vítěze. Jako nejlepší byla vyhodnocena cestovní kancelář EXIM Tours.
„Ekonomická krize je pro každou společnost těžkou zkouškou. Jak je ale
vidět u těch, které se projektu „Krizi navzdory“ zúčastnily, je velkou
příležitostí. Čerstvý průzkum PricewaterhouseCoopers ČR mezi českými
firmami ukázal, že zhruba třetina podniků si v loňském roce udržela
úroveň tržeb a desetina z nich je dokonce zvýšila. Těší mě, že
důvěra v budoucnost se vrací – téměř 70 % soukromých podniků
očekává růst tržeb v příštích 12 měsících,“ říká Jiří
Moser, řídící partner PricewaterhouseCoopers ČR.
„Podle našich analýz mělo překonávání ekonomických problémů
spojených s hospodářskou recesí pro dvě třetiny firem také pozitivní
důsledky. Rozhodli jsme se je zmapovat a vítěze ocenit a medializovat,“
uvedl k projektu prezident Hospodářské komory ČR Petr Kužel.
Porota u EXIM Tours ocenila zejména:
- zavedení unikátního on-line rezervačního systému, který umožnil zvýšit pružnost a snížit náklady;
- rozhodnutí investovat i v čase krize do zaměstnanců s cílem zajistit kvalitní péči o klienty;
- orientaci na segment klientů s vyššími nároky, což pomohlo stabilizovat poptávku.