Menu

EXIM tours - jednička na trhu leteckých zájezdů

27. 01. 2007

První vydání Všudybylu, i to z roku 2007 v rámci fotoreportáží z předávání „Českých 100 nejlepších“ (viz heslo pro fulltextový vyhledávač Internetového časopisu lidí a o lidech v cestovním ruchu www.e-vsudybyl.cz „Českých 100 nejlepších“) ilustrují, že česká cestovní kancelář EXIM tours dlouhodobě patří do elity podnikatelských subjektů České republiky. Rozhovor s ředitelem marketingu této firmy Ing. Stanislavem Zímou jsem zahájil konstatováním, že největší česká cestovní kancelář EXIM tours má vysokou růstovou dynamiku i v roce 2006.
Cestovní kancelář EXIM tours i v roce 2006 udržela několik let stabilní úroveň dynamiky a ještě víc upevnila pozici leadera na trhu leteckých pobytových a poznávacích zájezdů. Podle předběžných výsledků roku 2006 prodala své služby 235 tisícům klientů. V roce 2005 jich bylo 208 tisíc. To, co je ale ve světě podnikání nejdůležitější, je, že zůstáváme zdravou společností. S obratem a rostoucím počtem klientů roste i náš zisk. EXIM tours tak zaujímá i post nejziskovější cestovní kanceláře České republiky, a to s velkým odstupem. Nicméně i pro tento rok je naším prvořadým cílem produkovat natolik kvalitní letecké zájezdy s výrazně příznivým poměrem cena / kvalita ve prospěch účastníků našich zájezdů, které nám umožní, aby tento růst neustrnul. Nejedná se nám pouze o růst počtu klientů, ale i o upevňování kvality služeb v rámci vysoce konkurenčních spotřebitelských cen. Tedy i o posílení jistot klientů EXIM tours.

Oněch zhruba dvě stě třicet pět tisíc turistů vyvezla za rok 2006 „pouze“ cestovní kancelář EXIM tours Česká republika. Kolik je to za celou skupinu operující v rámci Evropské unie?
Zbytek naší skupiny – EXIM tours Polska, KARTÁGO tours na Slovensku, EXIM tours Hungaria a EXIM tours Romania – souborně vykazuje obdobný výsledek jako český EXIM tours. Celá skupina EXIM tours tak prodala zájezdy více než čtyři sta třiceti tisícům zákazníků.

Koncem roku 2006 jste v Polské republice zakoupili podíl v letecké společnosti.
Pro skupinu EXIM tours je letecká doprava klíčovou. Sto procent našich zájezdů ji zahrnuje. Vstoupili jsme proto do nástupnické společnosti Fischer Air, do firmy Prima Charter. Ta disponuje natolik zajímavými technickými prostředky, že jsme se rozhodli mít v ní největší podíl. Věříme, že to umožní další posílení našich pozic.

Historie možná tento krok ocení jako strategicky zlomový. Již dnes česká cestovní kancelář EXIM tours vytěžuje nejen veškeré kapacity, jí vyčleněné strategickým partnerem, českým národním dopravcem – Českými aeroliniemi, ale využívá i kapacit největší české soukromé letecké společnosti Travel Service a dalších společností.
Exkluzivní spolupráce s naším největším leteckým přepravcem – ČSA si nesmírně ceníme mj. pro vysoké garance kvality služeb, jejichž je tato značka synonymem. Naše potřeby letecké přepravní kapacity jsou ale tak veliké, že nám nezbývá než využívat služeb dalších přepravců. Do Spojených arabských emirátů proto naši klienti létají s Travel Servicem, a zejména u zájezdů do Tuniska, kam své klienty vozíme celoročně, využíváme další letecké společnosti.

Potkáváme se v pražském hotelu Diplomat, kde obchodním partnerům – provizním prodejcům – prezentujete svůj produkt na rok 2007.
Efektivní spolupráce s prodejci, je pro EXIM tours klíčová. Realizují významný díl našich prodejů. Cílem série akcí v Praze, Brně a Ostravě, jichž je tato součástí, je nejen prezentace produktů, ale i proškolení obchodních partnerů. Je to nutné také proto, že u tak obrovského objemu zájezdů někdy dochází ve stávajících destinacích ke změnám, a navíc každým rokem přidáváme destinace nové. Zatímco loni jsme přidali Kapverdské ostrovy, pro zimní exotickou sezonu 2006/2007 to jsou Spojené Arabské Emiráty, kam vypravujeme týdenní lety z Prahy. Jedná se o jedinou leteckou linku z České republiky. Kromě toho je velmi užitečné, aby se vrcholový management EXIM tours osobně setkával s managementem partnerských firem. Zjednodušeně řečeno chceme, aby naši obchodní partneři rostli společně s námi a dosahovali stejně pozitivních obchodních výsledků.

Zmínil jste exotické zájezdy. Jak zvládáte obrovský zájem o Kubu?
Obliba tohoto karibského ostrova u českých klientů je mimořádná. Zřejmě na tom mají podíl i spekulace, že se tam může změnit situace, což bude v každém případě znamenat zvýšení cen na tamním trhu. Jsem rád, že mohu konstatovat, že naši klienti oceňují i další tzv. exotické destinace. Z Karibiku ještě Venezuelu-Isla Maragarita a Dominikánskou republiku.

V roce 2007 prostřed­nictvím cestovní kanceláře EXIM tours vycestuje miliontá zákaznice či zákazník…
Je to pro nás významný mezník, vlastně pro celou branži. Podle údajů, které máme k dispozici, se tak stane v prvních třech čtyřech měsících roku 2007. Co se týče počtu klientů, reprezentuje to bezkonkurenčně největší celkový objem prodaných leteckých zájezdů vyprodukovaných jedinou cestovní kanceláří v polistopadové historii svobodného podnikání.

Teplé počasí na přelomu let 2006 / 2007 lákalo české turisty k teplým mořím.
Spíše jim neumožnilo absolvovat pobyty spojené se zimními sporty zejména lyžováním. Myslím, že to je jeden z důvodů, proč jsme v tomto období zaznamenali tak citelný nárůst zájezdů k moři.
Konkrétně u vánočních a silvestrovských pobytů to reprezentovalo třicetiprocentní meziroční nárůst poptávky. A to přesto, že tyto zájezdy bývají vzhledem k rozšířeným službám dražší než v jiných termínech. Vysvětluji si to ale nejen již zmiňovanými málo příznivými sněhovými podmínkami v Alpách a dalších zimních horských střediscích, ale zejména sílící koupěschopností klientů v České republice a nižší cenou těchto pobytů, které se EXIM tours podařilo dosáhnout tím, že služby v pobytových místech nakupujeme ve velikých objemech. Díky této strategii EXIM tours svým zákazníkům dokáže kvalitní zájezdy prodávat za vysoce konkurenční ceny.



www.eximtours.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001