Evropská unie - zdroj finančních prostředků pro podporu cestovního ruchu České republiky
10. 07. 2007
98 % z plánovaných finančních prostředků
se podařilo vyčerpat agentuře CzechTourism na projekt podpory příjezdového
cestovního ruchu s názvem „Zvýšení návštěvnosti turistických
regionů ČR zahraničními turisty“. Projekt spadá do rámce Společného
regionálního operačního programu, na jehož základě měl CzechTourism
možnost čerpat finanční prostředky z Evropského fondu regionálního
rozvoje. 20. červnem je oficiálně spuštěna nová webová prezentace Česka
jako atraktivní turistické destinace – www.CzechTourism.com, která úspěšně
završila plnění celého projektu. Do SROPu spadá i druhý ukončený
projekt „Mediální podpora domácího cestovního ruchu v České
republice“, který měl za cíl informovat Čechy o turistické nabídce
regionů. Oběma projekty bylo dosaženo zintenzivnění propagace Česka mezi
zahraničními a českými turisty jako ideální turistické destinace. Fondy
Evropské unie jsou velmi významným zdrojem finančních prostředků,
o které se CzechTourism bude ucházet i v dalším programovém období
2007 – 2013.
Hlavním úkolem „velkého projektu“
agentury CzechTourism „Zvýšení návštěvnosti turistických regionů ČR
zahraničními turisty“ bylo zintenzivnění propagace Česka v zahraničí.
Projekt obsahoval 16 významných aktivit, které směřovaly do různých
oblastí propagace. Od analýz a výzkumů přes zahraniční reklamní kampaně
v televizích, rádiích, na billboardech, účasti na veletrzích, novou
oficiální webovou prezentaci až po nové tiskoviny na vybraná témata.
O ukončených projektech byli novináři informováni v průběhu realizace
formou tiskových konferencí a tiskových zpráv.
www.CzechTourism.com
Vytvoření této nové turistické prezentace Česka byla poslední
z ukončených šestnácti aktivit rozsáhlého projektu SROP. Její
intuitivnější struktura by měla vést k jednodušší navigaci a
rychlejší orientaci turistů při získávání komplexních turistických
informací o České republice a cestování po českých regionech. Webové
stránky jsou dostupné v 18 jazykových mutacích včetně češtiny, nově
také v korejštině.
„Hlavním záměrem agentury je zaměřit se na konkrétní skupinu turistů a
nabídnout jí konkrétní informace o dovolené či výletu v České
republice. V nabídce jsou tipy na dovolenou s dětmi, pro mladé páry či
seniory, romantické duše, na dovolené pohodové, aktivní, lázeňské,
velikonoční a vánoční a neopomněli jsme ani dovolenou bez bariér a
kongresovou turistiku. Nechybí rovněž praktické informace přibližující
zvyklosti v Česku, např. cestování veřejnou dopravou, dávaní
spropitného v restauracích, nebo aktuální zprávy, např. o počasí,
kurzech valut a kalendáři zajímavých akcí,“ řekl ředitel agentury
CzechTourism Rostislav Vondruška.
Fotobanka v češtině a angličtině
Kromě zmíněných informací na www.CzechTourism.com turisté naleznou
také kontakt na konkrétní zemi, ve které má CzechTourism své zastoupení.
Významnou součást webové prezentace tvoří nová fotobanka v češtině a
angličtině, která čítá na 2350 fotografií. Ty zachycují české hrady a
zámky, historická města, památky UNESCO, lázeňská města, církevní
památky, golfová hřiště, přírodní lokality apod. Nová struktura
fotobanky umožňuje snadné vyhledávání požadovaného snímku podle
regionů, názvů nebo klíčových slov.
Česko jako kongresová a incentivní destinace
Druhou součástí „velkého projektu“ je prezentace Česka jako kongresové
a incentivní destinace. Na základě analýzy motivace „decision makerů“
k jejich rozhodování o místě konání významných akcí, bylo vytipováno
9 zemí, ve kterých proběhly prezentace České republiky s důrazem na
kongresové kapacity a doprovodné programy.
„Hlavním cílem pracovních setkání bylo zvýšit zájem zahraničních
firem o Českou republiku, přesvědčit decision makery, že Česko je vhodnou
a kvalitní destinací pro konání kongresů, seminářů a podobných
akcí,“ sdělil manažer dílčího projektu SROP Václav Vítek.
„Menší projekt“
„Mediální podpora domácího cestovního ruchu v ČR“ je druhým
ukončeným, který byl taktéž spolufinancován z Evropského fondu
regionálního rozvoje v rámci SROPu. Jeho největším přínosem bylo
sestavení pracovních marketingových skupin ve všech turistických oblastech
České republiky. Byla navázána dlouhodobá komunikace s šesti stovkami
členů pracovních marketingových skupin ve čtyřiceti turistických
oblastech.
„Po dobu delší než šestnáct měsíců jsme komunikovali se zástupci
státní správy a místní samosprávy i s podnikateli a především
s turistickými informačními centry. Díky spolupráci se nám podařilo
sestavit reklamní slogan pro každou turistickou oblast. V rámci tohoto
projektu byla poprvé pro Českou republiku vytvořena společná grafika
s jednotnou formou a s obdobným obsahem,“ řekla manažerka projektu
Veronika Váňová.
www.kudyznudy.cz
V řadě inzerátů v denících a magazínech a v redakčních článcích,
na reklamních letácích v dopravních prostředcích, v reklamních
bannerech na internetu, v rozhlasových spotech a v publikaci „Výletní
mapy České republiky“ byl uveden odkaz na elektronický katalog na
internetových stránkách www.kudyznudy.cz. Zde mohli zájemci najít
náměty pro své výlety nebo dovolené. Inzertní kampaň výrazně
posloužila k upoutání zájmu tuzemské veřejnosti o Českou republiku a
vyhledávání míst, kde u nás mohou něco zajímavého prožít,
neobvyklého vidět nebo ochutnat.
www.CzechTourism.com
www.kudyznudy.cz