Společnost CPI Hotels, a. s.
v hotelnictví podniká od roku 1993, kdy pod jménem Fortuna Hotels, a.
s., začala provozovat svůj vůbec první hotel – hotel Fortuna v Praze.
Ten byl po rekonstrukci v roce 1996 začleněn do druhé největší
franšízové hotelové sítě světa Choice Hotels International a
přejmenován na Quality Hotel Prague***. V roce 1997, už jako franšízant
Choice Hotels International, rozšiřuje společnost své portfolio o značky
Comfort a Clarion. V roce 2007 přijímá jméno CPI Hotels, a. s., a
soustřeďuje se na kongresové hotely Clarion. V roce 2008 otevírá svou
vlajkovou loď, Clarion Congress Hotel Prague, který je jedním
z největších kongresových hotelů v Česku. V roce 2009 otevírá první
hotel sítě Buddha-Bar Hotels & Resorts na světě, exkluzivní butikový
Buddha-Bar Hotel Prague. V roce 2012 své portfolio rozšiřuje o značku Spa
& Kur Hotels. V červenci roku 2014 do portfolia začleňuje devět
hotelů značky Mamaison Hotels & Residences v Praze, Ostravě,
Bratislavě, Budapešti, Varšavě, Moskvě a Parkhotel Vienna Bielsko-Biała
v Polsku. Posiluje tak svoji pozici v nejen rámci českého, ale
i evropského trhu.
Buddha-Bar Hotel Prague
je pár kroků od pražského Staroměstského náměstí. Tento
pětihvězdičkový butikový hotel nabízí 36 luxusních pokojů a
3 apartmá. Originální designové řešení vytváří atmosféru
inspirovanou doteky asijských kultur. Výjimečnost je v každém detailu,
vůni, soustu i doušku… Rozmanitost kulinářských zážitků hosty čeká
v restauracích Siddharta Café a Buddha-Bar. O pohodlí se stará personál,
který dbá na individuální přístup, a špičkové technologie
zajišťující dokonalý komfort.
Clarion Hotels
je značka s garancí vysokého standardu komplexních služeb hotelů
vyšší střední třídy v západní Evropě a USA, zaměřených zejména na
byznysovou klientelu. CPI Hotels je výhradním zástupcem nadnárodní sítě
Choice Hotels International (USA), která jí svěřila péči o hotely Clarion
v Česku a na Slovensku. Síť čtyřhvězdičkových hotelů Clarion
s kvalitním konferenčním a kongresovým zázemím se tak rozrůstá i do
krajských měst Česka.
Mamaison Hotels & Residences
nabízí unikátní kolekci hotelů v srdci několika evropských
metropolí. Luxusní hotely s nádechem historie a plně vybavené rezidence,
ideální pro dlouhodobé ubytování, naleznete v Praze, Ostravě,
Bratislavě, Varšavě, Budapešti a Moskvě. Ubytování je vhodné pro rodiny
s dětmi, romantické chvíle ve dvou i služební cesty.
Fortuna Hotels
tuto značku nesou tři pražské hotely, oblíbené pro cenovou
vstřícnost. Nabízejí krátkodobé i dlouhodobé ubytování
tříhvězdičkové kategorie, a nejvíce bývají vyhledávány turistickou a
korporátní klientelou.
Spa & Kur Hotels
v souladu s tradicí lázeňství v Česku vstoupila CPI Hotels na trh
s vlastní značkou Spa & Kur Hotels. Má dva lázeňské hotely ve
Františkových Lázních, tříhvězdičkový a čtyřhvězdičkový. Díky
komplexní nabídce wellness & spa a dalších služeb jsou skvělým
místem pro relaxaci a regeneraci.
Private Label Hotels
jsou hotely nabízející služby pod individuální značkou. Černigov
v Hradci Králové je jedním z největších hotelů ve východních
Čechách. Poskytuje ubytování krátkodobého i dlouhodobého charakteru.
Jeho devizou je veliká kongresová kapacita a výborná dostupnost. Jediným
zahraničním hotelem s nezávislou značkou je Parkhotel Vienna Bielsko-Biała
v Polsku, poskytující kvalitní ubytování čtyřhvězdičkového
standardu.
Ubytovny.cz
Lidé nepotřebují jen luxusní hotely. Někteří hledají místo, kde
mohou pobývat, pokud například pracují či studují daleko od svého
bydliště. CPI Hotels se řadí k největším poskytovatelům dlouhodobých
ubytovacích služeb v Česku, a pod značkou Ubytovny.cz nabízí víc než
dva tisíce lůžek.
CPI Hotels v číslech:
- 28 hotelů v 5 zemích, 8 800 lůžek a 11 500 konferenčních míst.
- 9 hotelů Clarion: v Praze, Ostravě, Olomouci, Českých Budějovicích, Liberci, Ústí nad Labem a Špindlerově Mlýně. Do tohoto portfolia bude zařazen i Hotel Černigov v Hradci Králové.
- 21 let tradice.
Evropská expanze CPI Hotels
01. 12. 2014
S předsedou představenstva a generálním ředitelem CPI
Hotels, a. s., Ing. Janem Kratinou se potkáváme 15. října 2014. Tématem
našeho rozhovoru je evropská expanze této společnosti.
Pane řediteli, jaká je strategie rozvoje společnosti CPI Hotels, a.
s.? Pokud se nemýlím, pod CPI Hotels, a. s., spadá v tuto chvíli pět
značek.
Pokud k nim přiřadíme projekt Ubytovny.cz, pak šest. Letošní rok byl pro
nás z hlediska rozšíření portfolia velmi významný. Posílili jsme
o hotely značky Mamaison Hotels & Residences, což jsou většinou
butikové hotely, obvykle pětihvězdičkové, a rezidence. Díky tomu jsme se
rozrostli na evropský trh. Portfolio CPI Hotels teď čítá 28 hotelů
v pěti zemích – v Česku, Maďarsku, Polsku, Rusku a na Slovensku.
Poslední dva roky rosteme daleko svižnějším tempem, ve výnosu za
disponibilní pokoj (RevPAR) i v celkových tržbách. Za mimořádně
důležité považuji, že posouváme hranice kvality ve prospěch hostů. Máme
k tomu řadu nástrojů, celé jedno oddělení se věnuje kontrole kvality
standardů našich hotelů a školení personálu.
CPI Hotels je spojována hlavně se značkou kongresových hotelů
Clarion. Je podle vašeho názoru na českém hotelovém trhu ještě prostor
pro další hotely tohoto typu?
Značka Clarion Hotels se rozvíjela postupně. Začínali jsme s malým
městským hotelem v centru Prahy. Mezníkem byl rok 2008, kdy jsme otevřeli
naši vlajkovou loď portfolia, Clarion Congress Hotel Prague ve Vysočanech,
hotel ve výborné lokalitě s více než 4000 m2 konferenčních prostor.
Pravý rozkvět ale nastal se sázkou na vstup do regionů, zaplnili jsme mezeru
na trhu. Prostor na rozvoj značky zde určitě ještě je, zajímavé by pro
nás bylo například Brno. Spíše než na rozšíření se teď ale
soustřeďujeme na zkvalitnění portfolia, investujeme do rozvoje, náročnou
rekonstrukcí prošel třeba Clarion Grandhotel Zlatý Lev v Liberci, kde jsme
secesní budově hotelu vrátili lesk, pohřbený necitlivými stavebními
zásahy v 50. letech. Nedávno jsme také rozšířili kongresové centrum
v Ostravě, a příkladů je více. Výhledově nás čeká změna značky
hotelu Černigov v Hradci Králové, který se stane naším desátým
Clarionem v řadě.
Hlas lidu, hlas Boží prostupuje hotelnictvím víc než kdy
jindy. Díky recenzím na internetu se potenciální hosté seznamují s pocity
a zkušenostmi těch, kteří už služeb toho kterého hotelu
využili.
Informační technologie vnesly do cestování zcela novou úroveň
srovnávání s konkurencí a v jistém smyslu i bič na hoteliéry.
Sebemenší nedostatek se ihned projeví v hodnocení hostů. Hotelové
reference nám pomáhají. Nejen proto, že v drtivé většině hovoří
v náš prospěch. V hospodářské soutěži v hotelnictví přihrává
nižší úroveň spokojenosti hostů klientelu těm hotelům, na jejichž
služby je kladná odezva. Díky tomu, že recenzní portály sledujeme, máme
cennou zpětnou vazbu, kde máme zabrat, kladné ohlasy nám pak dávají
náměty, co prosadit i v našich dalších hotelech. Růst kvality se pak
může promítnout do růstu prodejních cen, a v tom se CPI Hotels
v posledních třech letech velice dobře daří. Hotel nedělá jen budova a
vybavení, ale hlavně personál. Jeho vstřícnost a profesionalita zásadně
spoluutváří dojem, který si od nás host odnese. Je samozřejmě třeba
sledovat poslední trendy v oboru, ale některé základní věci v servisu se
nemění. Úspěchu dosahujeme spojením dvou základních faktorů: jednak
prozíravosti a velkorysých investic, jednak kvalitně odváděné práce mých
kolegů. Díky tomu drží CPI Hotels krok s těmi nejkvalitnějšími
hotelovými společnostmi světa.
Přemýšlíte o další zahraniční expanzi?
O zahraniční expanzi jsme uvažovali řadu let, díky letošní akvizici
značky Mamaison Hotels & Residences jsme částečně našim plánům
dostáli. V Budapešti máme pod touto značkou čtyřhvězdičkový hotel
Andrassy a rezidenci Izabella. Tamní trh je hodně podobný tomu pražskému,
vládne tam poměrně velká konkurence. V Polsku provozujeme
pětihvězdičkový hotel Le Regina a rezidenci Diana ve Varšavě, další je
Parkhotel Vienna v Bielsko-Białé. Zajímavé je, že vzhledem k jeho
dojezdové vzdálenosti z Ostravy jsme i zde zaznamenali zvýšenou poptávku
po ubytování během květnového mistrovství světa v hokeji. V Polsku ale
těžíme hlavně z korporátní klientely, je to velká země s velkým
počtem obyvatel, a tak byznysmeni často nocují v místech jednání. I to
je jeden z důvodů, proč se nám v Polsku daří. Díky zařazení značky
Mamaison máme také jeden hotel v Bratislavě. Polsko, Maďarsko i Slovensko
jsou pro nás nejslibnější lokality, další rozšíření provozů jsou ve
fázi jednání. V současné době chceme na jednotlivých trzích, kde se
vyskytujeme, především upevňovat pozice.