Evropská Cestovní Pojišťovna je součástí největší světové skupiny specializovaných cestovních pojišťoven. Ze 75 % je vlastněna největší dánskou cestovní pojišťovnou Europaeiske Rejseforsikring, 15 % akcií má mnichovská Europäische Reiseversicherung (ERV) a 10 % stejnojmenná rakouská cestovní pojišťovna. Evropská Cestovní Pojišťovna patří do skupiny vedoucí světové společnosti v oboru zajištění Munich Re. Silné mezinárodní zázemí jí umožňuje být i v České republice nositelkou světových trendů v cestovním pojištění. Na českém trhu proto nabízí nejširší spektrum vysoce kvalitních produktů. Od pojištění pro individuální jednorázové cesty přes pojištění na celý rok až po skupinové pojištění pracovních cest. Asistenční služby zajišťuje svojí dceřinou společností EUROALARM se sídlem v Praze, která zaručuje aktivní asistenci po celém světě v češtině čtyřiadvacet hodin denně, sedm dní v týdnu. Pomoc v hlavních turistických oblastech zajišťuje prostřednictvím vlastní celosvětové asistenční sítě Euro-Center, která díky trvalému kontaktu s místními zdravotnickými zařízeními dohlíží na úroveň léčebné péče, garantuje úhradu účtů apod.
Pojištění Evropské Cestovní Pojišťovny lze sjednat
prostřednictvím agenturní sítě renomovaných cestovních kanceláří
v sídle Evropské Cestovní Pojišťovny, čtyřiadvacet hodin po telefonu
nebo přes internet. Do aplikace na jejích webových stránkách zadáte
základní údaje, a následně obdržíte nabídku, v níž si zvolíte
variantu, která je pro vás nejvýhodnější. Kdykoli během procesu můžete
akci ukončit nebo se vracet zpět. K platnému sjednání pojištění dojde
až úhradou pojistného. Pojistné lze uhradit i v den počátku
pojištění. Pojistné lze zaplatit bankovním převodem, on-line z eKonta
u Raiffeisenbank nebo platební kartou systémem 3D-Secure. Zbývají-li do
data počátku pojištění více než 3 dny, pak také poštovní
poukázkou.
Nahlášení škody on-line je rovněž jednoduché. Nejprve zvolíte druh
pojištění, které máte s pojišťovnou sjednané, poté zadáte informace
pro vyhledání údajů o pojištění a vyberete typ škodní události. Po
vyplnění elektronického škodního protokolu jej odešlete. Obratem na vaši
elektronickou adresu obdržíte vyplněný škodní protokol, který podepsaný
s požadovanými doklady odešlete poštou na adresu škodního oddělení
Evropské Cestovní Pojišťovny, a.s.
Evropská Cestovní Pojišťovna, nejlepší partner na cestách
23. 01. 2010
S Mgr. Ondřejem Rušikvasem se potkáváme 6. ledna
2010 v Praze na Hradě ve Lvím dvoře na Tříkrálovém setkání Lionského
klubu LC Praha, jehož tématem je cestovní ruch.
Ondřeji, jak se finanční a hypoteční krize a s ní spjatá
mediální kampaň, která snad nejvíc ze všeho v roce 2009 v České
republice přispěla k přibrzdění toku peněz – odložené spotřebě,
odrazila na objemech vycestování firemní a privátní klientely Evropské
Cestovní Pojišťovny?
V loňském roce jsme vlivem ekonomické situace opravdu zaznamenali mírný
pokles v čerpání služeb. Nicméně ne tak velký, jak jsme vzhledem
k vývoji světové hospodářské situace očekávali. Evropská Cestovní
Pojišťovna dlouhodobě pracuje s firemní klientelou, a ta se v roce
2009 rozhodla výrazně omezit cestovní výdaje. Takže navzdory tomu, že
jsme i loni v této oblasti rozšířili řady svých klientů, u firem jsme
oproti roku 2008 zaznamenali pokles o něco větší než deset procent.
U individuálních cestujících jsme v přijatém pojistném objemově
zaznamenali přes sedm procent poklesu. Pro Evropskou Cestovní Pojišťovnu ale
bylo důležité rozvíjet služby i v této době, kdy byl obecně menší
zájem o cestování. Proto jsme loni přišli s mnoha novinkami typu on-line
ohlášení škody. To klientům přináší větší uživatelský komfort
tím, že svoji škodu mohou nahlásit prostřednictvím internetu a nemusí
nikam docházet. Své produkty jsme doplnili o některá další speciální
připojištění, např. rizikových sportů, golfu, domácích zvířat na
cestách atd. Takže pokračujeme v trendu zkvalitňování uživatelského
komfortu a rozšiřování portfolia služeb koncovým klientům. Velmi jsme
posunuli náš internetový obchod tím, že jsme zjednodušili celé on-line
řešení. Pokud si klient otevře webové stránky Evropské Cestovní
Pojišťovny, může se během pár minut pojistit, tedy i provést
zabezpečenou úhradu, a následně obdržet pojistku, kterou vygeneruje náš
systém.
Když jsem s tebou dělal předchozí povídání a bavili jsme
se o zabezpečených cestách v Dolomitech – ferratách, odnesl jsem si
z toho, že všude, kde je turistické značení, mi stačí vaše celoroční
cestovní pojištění MultiTrip. Nicméně řada pasáží těžších ferrat
je spíš horolezeckou záležitostí než pěší turistikou.
Je to tak. Pokud je to mimo běžné trasy nad nadmořskou výšku 3000 m,
vyžaduje taková cesta připojištění Sport. Tzn., že k základnímu
ročnímu pojištění si jej klient kdykoliv dodatečně sjedná nebo si hned
při sjednávání základního pojištění toto připojištění zvolí.
A pak je pojištěný i na ferraty či německé a rakouské klettersteigy a
vysokohorskou turistiku. Jsou samozřejmě extrémní situace, kvůli nimž jsme
teď vytvořili specifický produkt, a tím je pojištění expedic. Po
klientovi, který se bude takové cesty účastnit, Evropská Cestovní
Pojišťovna chce, aby vyplnil podrobné údaje o trase – poskytl itinerář
expedice. Ty sám víš, že výpravy do extrémních podmínek většinou
bývají plánované a mají podrobný harmonogram včetně toho, kde jsou
záchytné body, únikové cesty, odkud případně může přijít pomoc atd.
Tyto informace jsou potřebné pro asistenční službu a na jejich základě
pak Evropská Cestovní Pojišťovna jedná s tamními dodavateli služeb
(nemocnice, letecké společnosti, organizace sdružující záchranáře v té
které oblasti atd.). Zajistíme instrukce pro klienta a hlavně rozhodneme,
nakolik je pro nás míra rizika únosná. Do tohoto ranku patří i takové
extrémní akce, kdy se lidé nechají vysadit z helikoptéry, aby sjeli
velehorské úbočí, např. Mount Everestu (takový požadavek už jsme měli).
Pokud však někoho takového pojistíme, víme, že jsme mu v případě
potřeby v daném místě schopni zajistit pomoc. To je základním
předpokladem pro uzavírání takových variant pojištění.
Zmínil jsi domácí mazlíčky cestující do zahraničí. Kromě
toho, že musí být očkovaní a mít svůj cestovní pas, mohou mít i vaše
cestovní pojištění. Co obnáší?
Tak jako u lidí. Úhradu výdajů spojených s ošetřováním nemocného
nebo zraněného. V tomto případě se však jedná o psa či kočku.
Pojištěna je i odpovědnost za škody způsobené zvířetem na majetku nebo
zdraví lidí. Je to poměrně žádané pojištění, protože čím dál více
lidí nechce kvůli svým zahraničním cestám odkládat své čtyřnohé
členy rodiny do psích či kočičích hotelů. Na alpské túře nás tak
může doprovázet náš pes, a to bez obav z toho, že pokud se mu něco
stane, nebudeme mít dost prostředků na jeho ošetření (je třeba si
uvědomit, že stejně jako naše ošetření je v zahraničí mnohem dražší
i veterinární péče).
Ondřeji, jaký bude letošní rok?
Situace bude velmi podobná loňské. Spolu s tím, jak ve světě odeznívá
finanční krize a dochází k hospodářskému oživení, očekáváme, že
obdobné oživení může nastat i v oblasti pracovních cest, incentivních
akcí i privátních výjezdů. Nicméně nemáme přehnaná očekávání,
neboť zmíněné oživení může přijít do České republiky s určitým
zpožděním. Předpokládáme tedy, že dojde k mírnému nárůstu,
případně zůstane situace obdobná jako v loňském roce.