ESO travel představuje: www.amerika.cz
27. 12. 2007
1. Budou jezdit Češi do USA nakupovat?
2. Se silnou korunou za nákupy do USA
3. USA levnější Česka
4. Nákup v USA ušetří i desítky tisíc
Rekordně nízký dolar a vyhlídka bezvízového režimu s USA. Dva
faktory, které mohou podstatně ovlivnit počet lidí cestujících do
Spojených států amerických. Nabere cestování do této přírodně
i civilizačně pestré země další dech? Na to jsem se zeptal ředitele
cestovní kanceláře ESO travel Ing. Tomáše Cikána.
Úspěšný prodej poznávacího zájezdu do jakékoli země závisí na řadě
okolností, mezi nimiž kurzová výhodnost hraje sice podstatnou, nikoli však
rozhodující roli. Lze ale pochopitelně říci, že nynější kurz dolaru
vůči koruně zásadně zlevní útratu klienta v USA. Vyjma stravy či
bydlení nyní bez nadsázky platí, že zboží spotřebního charakteru zde
vyjde o 30 až 50% levněji než v Česku. Tak třeba v případě koupě
dražší elektroniky, fotoaparátů atd. může klient ušetřit i desítky
tisíc korun.
Ceny jednotlivých zájezdů levný dolar neovlivní?
To jistě také, jenže to není na první pohled tak zřejmé. Důležité je,
že díky levnému dolaru držíme ceny zájezdů na stejné úrovni jako
v předcházejících sezonách. A to hlavně navzdory cenám ropy, které
trvale zdražují jak leteckou přepravu, tak i transfery na místě. Zatímco
dolar zlevňuje, cena benzinu vzrostla v USA za posledních 5 let o více
než 300 %. A to už je kupříkladu u kratšího okruhu na západním
pobřeží o délce čtyři tisíce kilometrů docela znát. Zájezdy na
východ USA zase ovlivňuje dramatické zdražování ubytování v New Yorku
či Washingtonu DC.
Co očekáváte od změkčení vízového režimu, případně jeho
úplného zrušení?
Naše očekávání jsou prozatím střídmá. Způsob žádání o víza sice
doznal jistého zjednodušení, nicméně přetrvávající nutnost osobního
pohovoru na americké ambasádě nadále brzdí řadu lidí v realizaci jejich
cesty. Úplné zrušení víz, které je sice realitou na papíře, ale žádá
si vývoj blíže nespecifikovaného technického řešení ze strany
amerických úřadů, neočekáváme dříve než do dvou let. Teprve pak lze
hovořit o předpokladech vyšších prodejů, a to především v segmentu
pobytových zájezdů. Tam by dynamika růstu mohla jít do desítek –
v některých případech i stovek procent.
V prestižní anketě profesionálních hodnotitelů TTG získala
letos ESO travel 1. místo v kategorii touroperátor pro Ameriku. Co vás
odlišuje od konkurence – respektive existuje něco, co děláte
lépe?
Snažíme se zcela jednoduše předjímat spokojenost klienta jeho vlastní
optikou. Z naší strany jde o dlouhodobé úsilí – lépe řečeno obecný
přístup ke všem poznávacím produktům naší kanceláře. Klademe
klíčový důraz na kvalitu ubytování v centrech poznávaných měst a
v těsné blízkosti národních parků, organizačním zajištění a
znalostech a nasazení našich průvodců. Neřekl bych tedy, že děláme
něco, co jiní nechtějí nebo neumějí. Rozdíl je možná v tom, že nám
se daří tyto principy promítnout do reálného zájezdu. Spokojenost klienta
se přitom v mnoha ohledech rodí i několik měsíců před cestou a je
spjata nejen s individuálním přístupem, ale i s informačnímu zázemím,
které dokážeme poskytnout. Ostatně právě pro Spojené státy americké
spouštíme od nového roku na adrese www.amerika.cz zbrusu nový internetový
server, který zodpoví prakticky jakoukoli otázku týkající se cestování
do USA, pomůže s orientací a nabídne řešení. Nevíme sice, zda získané
informace přivedou klienta do naší kanceláře, věříme však, že povedou
k odstranění některých předsudků k této krásné zemi a přesvědčí
případného čtenáře o profesionalitě týmu, který za touto webovou
prezentací stojí.
www.esotravel.cz
www.amerika.cz