Dovolená v Česku – to letí!
25. 05. 2010
CzechTourism představil dosud největší kampaň na podporu domácího
cestovního ruchu s mottem: „Dovolená v Česku – to letí!“. Má
ukázat atraktivní možnosti trávení volného času v tuzemsku. Význam
domácího cestovního ruchu roste. Podle průzkumu agentury CzechTourism
dovolenou v Česku letos plánuje téměř 60 % Čechů. Situaci se
přizpůsobují i podnikatelé, kteří se více zaměřují na tuzemskou
klientelu.
„Zatímco incoming se vyrovnává s důsledky recese i přírodních
rozmarů, domácí cestovní ruch může být tahounem celého odvětví.
Očekáváme, že letos bude růst domácího cestovního ruchu pokračovat
o dalších deset procent. Ze zvýšeného zájmu o tuzemskou dovolenou mohou
profitovat hlavně regiony, které se tradičně zaměřují na domácí
turisty,“ řekl ministr pro místní rozvoj Rostislav Vondruška.
Podpořit rozhodování obyvatel Česka trávit dovolené doma má i právě
zahájená kampaň, s níž se budou od května do října setkávat
v televizi, rozhlase, tisku nebo na internetu.
„Naší propagací chceme oslovit všechny věkové skupiny – od mladých
přes rodiny s dětmi až po seniory. Česko jim představíme především
prostřednictvím aktivit, které zde mohou podnikat. Veškerou prezentaci
přitom zastřešuje nové logo domácího cestovního ruchu a slogan To
letí!,“ říká vedoucí projektu Markéta Chaloupková.
K realizaci kampaně pomohly evropské peníze, které CzechTourism čerpá
v rámci Integrovaného operačního programu. Přes sedmdesát milionů korun
bude použito na mediální kampaň, přestavbu portálu Kudy z nudy,
vytvoření studijních materiálů pro výuku cestovního ruchu na školách
nebo na zavedení systému sledování návštěvnosti turistických
informačních center.