Menu

Dokonalý přehled o turistických atraktivitách

27. 10. 2005

GO a REGIONTOUR
Již za necelé čtyři měsíce tradičně odstartují začátek další turistické sezony mezinárodní veletrhy cestovního ruchu GO a REGIONTOUR. Jejich nadcházející ročník hraje důležitou roli v rámci komplexního projektu Ministerstva pro místní rozvoj ČR a agentury CzechTourism na podporu incomingu a domácího cestovního ruchu. Ten zahrnuje systematickou součinnost s kraji a komunikační kampaň zacílenou na občany České republiky. Jeho cílem je rozšíření obchodního potenciálu v regionech a podpora zaměstnanosti v krajích prostřednictvím rozvoje cestovního ruchu. Doprovodná komunikační akce má za cíl zvýšit povědomí o výhodách domácího cestovního ruchu a prezentovat známé i méně obvyklé turistické lokality na území Česka. Prezentace prvních výsledků projektu proběhne v rámci nově koncipovaného odborného doprovodného programu REGIONTOUR a GO v Brně.

Turistické regiony lákají k aktivní dovolené
Přípravy turistických regionů všech krajů a České republiky na REGIONTOUR jsou v plném proudu. REGIONTOUR se díky zvýšenému zájmu nově přesouvá z pavilonu B do největšího a nejmodernějšího pavilonu brněnského výstaviště – pavilonu V. I zde se budou návštěvníci orientovat podle pomyslné mapy České republiky. Tak jsou totiž uspořádány expozice krajů a regionů. Ti, kteří se rozhodnou své příští dovolené a krátkodobé pobyty trávit v České republice, budou možná zaskočeni pestrostí nabídky. Stále vznikají projekty a programy kombinující různé formy trávení volného času. Výhodou je, že většina z nich není časově omezená, tzn., nezáleží na ročním období ani délce pobytu a regiony jimi budou chtít také oslovit české a zahraniční touroperátory. Z informací, které doposud poskytly, je zřejmé, že sází především na aktivní trávení volného času. Nejde jen o sport, ale také o propojení např. pěší turistiky nebo cykloturistiky s poznáváním historických památek, lidových tradic apod. Nebudou však chybět ani různé speciality. REGIONTOUR však neprezentuje jenom atraktivity České republiky. Jsou zde zastoupeny i zahraniční vystavovatelé. Především z příhraničí, partnerská města, regiony a turistické oblasti sousedních zemí apod.

GO velmi atraktivní nabídkou
Velmi atraktivní nabídku rovněž představí veletrh GO. Návštěvníci budou mít mimořádnou příležitost seznámit se s velkým počtem turisticky atraktivních oblastí z celého světa. Představí se například Nizozemsko, Chorvatsko, Egypt, Indie, Itálie, Rakousko, Tunis, Řecko a další země. Cestovní kanceláře připravují nabídku nejrůznějších typů zájezdů, a to nejen na letní sezonu, ale v mnoha případech i na sezonu zimní. Mezi vystavujícími, kteří potvrdili účast mezi prvními, jsou např. Happyland Bohemia, Exim Tours, Azur Reizen a Relax Adriatic. Nově se v Brně bude prezentovat Letiště Vídeň.

MEETING POINT
Do Brna počtvrté míří zahraniční touroperátoři. Hlavním projektem v rámci veletrhů GO a REGIONTOUR opět bude dvoudenní MEETING POINT – kontraktační jednání se zahraničními touroperátory a setkání s novináři. Hlavním cílem workshopu je podpora incomingu do České republiky, navázání a upevnění obchodních kontaktů a propagace regionů v zahraničí. MEETING POINT se koná s oficiální podporou Ministerstva pro místní rozvoj ČR a agentury CzechTourism. Výběr zahraničních touroperátorů a odborných novinářů je dělán podle destinací s největším potenciálem.

GRAND PRIX REGIONTOUR
S workshopem MEETING POINT velmi úzce souvisí soutěž GRAND PRIX REGIONTOUR, jejíž hlavní myšlenkou je propagace regionální turistiky v České republice. Touroperátorům je při jednáních třeba předložit komplexně zpracovaný produkt, který má přesně vymezený program, poskytované služby a také cenu. Záměrem organizátorů již čtvrtého ročníku soutěže je iniciovat tvorbu nových turistických produktů a ve spolupráci s odbornými institucemi ocenit nejzdařilejší.

Podzim ve výškách
Součástí veletrhů je bohatý doprovodný program, na jehož přípravě se podílí Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, agentura CzechTourism a spolu s podnikatelskými subjekty i řada oborových sdružení, jako jsou Asociace krajů ČR, Asociace cestovních kanceláří ČR, Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, Národní federace hotelů a restaurací, Sdružení podnikatelů v pohostinství a cestovním ruchu, Asociace leteckých provozovatelů ČR aj. Jednou z akcí projektu Ministerstva pro místní rozvoj ČR s názvem „Dovolená v Česku“ je soutěž „Podzim ve výškách“. Úkolem soutěžících je navštívit co nejvíc rozhleden v České republice. Zájemci si zapisují kódy umístěné na rozhlednách a sbírají razítka do soutěžních průkazů, které si mohou zdarma vyzvednout v nejbližším informačním centru. Majitel největšího počtu razítek vyhraje týdenní rodinnou dovolenou na území republiky v hodnotě čtyřiceti tisíc. Soutěž trvá do konce listopadu a vyhodnocena bude v lednu na veletrhu REGIONTOUR 2006.






www.bvv.cz/go

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001