Dokonalý přehled o turistických atraktivitách
27. 10. 2005
GO a REGIONTOUR
Již za necelé čtyři měsíce tradičně odstartují začátek další
turistické sezony mezinárodní veletrhy cestovního ruchu GO a REGIONTOUR.
Jejich nadcházející ročník hraje důležitou roli v rámci komplexního
projektu Ministerstva pro místní rozvoj ČR a agentury CzechTourism na podporu
incomingu a domácího cestovního ruchu. Ten zahrnuje systematickou součinnost
s kraji a komunikační kampaň zacílenou na občany České republiky. Jeho
cílem je rozšíření obchodního potenciálu v regionech a podpora
zaměstnanosti v krajích prostřednictvím rozvoje cestovního ruchu.
Doprovodná komunikační akce má za cíl zvýšit povědomí o výhodách
domácího cestovního ruchu a prezentovat známé i méně obvyklé
turistické lokality na území Česka. Prezentace prvních výsledků projektu
proběhne v rámci nově koncipovaného odborného doprovodného programu
REGIONTOUR a GO v Brně.
Turistické regiony lákají k aktivní dovolené
Přípravy turistických regionů všech krajů a České republiky na
REGIONTOUR jsou v plném proudu. REGIONTOUR se díky zvýšenému zájmu nově
přesouvá z pavilonu B do největšího a nejmodernějšího pavilonu
brněnského výstaviště – pavilonu V. I zde se budou návštěvníci
orientovat podle pomyslné mapy České republiky. Tak jsou totiž uspořádány
expozice krajů a regionů. Ti, kteří se rozhodnou své příští dovolené a
krátkodobé pobyty trávit v České republice, budou možná zaskočeni
pestrostí nabídky. Stále vznikají projekty a programy kombinující různé
formy trávení volného času. Výhodou je, že většina z nich není
časově omezená, tzn., nezáleží na ročním období ani délce pobytu a
regiony jimi budou chtít také oslovit české a zahraniční touroperátory.
Z informací, které doposud poskytly, je zřejmé, že sází především na
aktivní trávení volného času. Nejde jen o sport, ale také o propojení
např. pěší turistiky nebo cykloturistiky s poznáváním historických
památek, lidových tradic apod. Nebudou však chybět ani různé speciality.
REGIONTOUR však neprezentuje jenom atraktivity České republiky. Jsou zde
zastoupeny i zahraniční vystavovatelé. Především z příhraničí,
partnerská města, regiony a turistické oblasti sousedních zemí apod.
GO velmi atraktivní nabídkou
Velmi atraktivní nabídku rovněž představí veletrh GO. Návštěvníci
budou mít mimořádnou příležitost seznámit se s velkým počtem
turisticky atraktivních oblastí z celého světa. Představí se například
Nizozemsko, Chorvatsko, Egypt, Indie, Itálie, Rakousko, Tunis, Řecko a další
země. Cestovní kanceláře připravují nabídku nejrůznějších typů
zájezdů, a to nejen na letní sezonu, ale v mnoha případech i na sezonu
zimní. Mezi vystavujícími, kteří potvrdili účast mezi prvními, jsou
např. Happyland Bohemia, Exim Tours, Azur Reizen a Relax Adriatic. Nově se
v Brně bude prezentovat Letiště Vídeň.
MEETING POINT
Do Brna počtvrté míří zahraniční touroperátoři. Hlavním projektem
v rámci veletrhů GO a REGIONTOUR opět bude dvoudenní MEETING POINT –
kontraktační jednání se zahraničními touroperátory a setkání
s novináři. Hlavním cílem workshopu je podpora incomingu do České
republiky, navázání a upevnění obchodních kontaktů a propagace regionů
v zahraničí. MEETING POINT se koná s oficiální podporou Ministerstva pro
místní rozvoj ČR a agentury CzechTourism. Výběr zahraničních
touroperátorů a odborných novinářů je dělán podle destinací
s největším potenciálem.
GRAND PRIX REGIONTOUR
S workshopem MEETING POINT velmi úzce souvisí soutěž GRAND PRIX REGIONTOUR,
jejíž hlavní myšlenkou je propagace regionální turistiky v České
republice. Touroperátorům je při jednáních třeba předložit komplexně
zpracovaný produkt, který má přesně vymezený program, poskytované služby
a také cenu. Záměrem organizátorů již čtvrtého ročníku soutěže je
iniciovat tvorbu nových turistických produktů a ve spolupráci s odbornými
institucemi ocenit nejzdařilejší.
Podzim ve výškách
Součástí veletrhů je bohatý doprovodný program, na jehož přípravě se
podílí Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, agentura CzechTourism a spolu
s podnikatelskými subjekty i řada oborových sdružení, jako jsou Asociace
krajů ČR, Asociace cestovních kanceláří ČR, Asociace českých
cestovních kanceláří a agentur, Národní federace hotelů a restaurací,
Sdružení podnikatelů v pohostinství a cestovním ruchu, Asociace leteckých
provozovatelů ČR aj. Jednou z akcí projektu Ministerstva pro místní rozvoj
ČR s názvem „Dovolená v Česku“ je soutěž „Podzim ve výškách“.
Úkolem soutěžících je navštívit co nejvíc rozhleden v České
republice. Zájemci si zapisují kódy umístěné na rozhlednách a sbírají
razítka do soutěžních průkazů, které si mohou zdarma vyzvednout
v nejbližším informačním centru. Majitel největšího počtu razítek
vyhraje týdenní rodinnou dovolenou na území republiky v hodnotě
čtyřiceti tisíc. Soutěž trvá do konce listopadu a vyhodnocena bude
v lednu na veletrhu REGIONTOUR 2006.