Dobrá rada na jaro
29. 03. 2003
Už jste někdy stáli u auta a měli chuť do něj kopnout? Nebo jste
seděli za volantem, chtělo se vám brečet a nevěděli jste, co dělat? Pokud
nebylo důvodem vašeho stavu bouchnutí dveřmi vaší lásky, tak to
s největší pravděpodobností znamenalo zastavení vašeho auta, aniž byste
o to v daný okamžik zrovna stáli.
Pokud jste mladá, krásná, nejlépe v létě
Technika v několika posledních letech začala uhánět mílovými kroky a
doby, kdy jsme si na silnici udělali téměř generální opravu, jsou již
dávno pryč. V době mobilních telefonů se zdá být vše jednoduché, ale
když se nedaří, tak se prostě nedaří. Kamarád, který vždy pomohl, je
zrovna teď na druhé straně republiky, soused si právě před chvílí dal
třetí pivo, a tak začínáme pátrat, kam vlastně zavolat a koho požádat
o pomoc. Výhodu máte, pokud jste mladá, krásná, nejlépe v létě a na
rušné silnici. To se jistě najde celá řada pomocníků, aniž zvednete
ruku. Ale co když jsou dvě hodiny po půlnoci, jedete odněkud ze severu na
jih, ani nevíte, kde přesně právě jste a venku se honí všichni čerti? To
je situace.
Co celá řada motoristů neví
Při svých cestách za klubovými partnery do Rakouska, Německa nebo třeba
Švýcarska jsem se vždy zajímal o to, proč je tam prakticky
samozřejmostí, že téměř každý motorista vlastní klubovou asistenční
kartu. Odpověď byla vždy stejná. Protože je to výhodné, levné a
přináší to pocit bezpečí a také spoustu výhod. Proto je třeba
v sousedním Německu více než 15 milionů členů ADAC, nebo v Rakousku
1,4 milionu členů ÖAMTC. U našich sousedů si cestu autem bez klubové
karty již v podstatě nedokáží představit. Letité zkušenosti a
všeobecné povědomí staví klubové členství na stejnou úroveň jako
např. zdravotní pojištění.
To, že i u nás doma v Čechách existuje stejně kvalitní služba, však
celá řada motoristů neví.
Sám to poznávám podle toho, jak mi volají známí a kamarádi, když mají
nějaký problém na silnici. Ten rozhovor má většinou stejný scénář:
„Ahoj, ty děláš tam, co se nějak pomáhá motoristům, co?“ Pak
následuje informace o tom, že existuje jednoduché číslo centrálního call
centra ÚAMK 1230 a za chvíli je pomoc na cestě.
Opravdu k nezaplacení
První otázka dispečera je vždy stejná: „Máte klubovou kartu?“. Při
negativní odpovědi pak nezbývá než zásah Žlutého anděla, nebo
odtažení vozidla zaplatit. Cena za takovou službu může být 500 Kč, ale
také třeba 5000 Kč. A při tom stačí tak málo, jednou za rok zaplatit
590 Kč za klubovou kartu a mít zásah zdarma. A k tomu ještě pocit
jistoty, každý měsíc klubový magazín atd. To, že vám Žlutý anděl
přijede vyměnit píchlé kolo nebo dolije chybějící benzin, je opravdu
k nezaplacení, zvláště pokud zrovna jedete na ples, nebo je k nebližší
benzinové pumpě 20 kilometrů. Většina mých známých již po zkušenosti,
kterou prodělali, vlastní klubovou kartu. Někteří si již zakoupili
klubovou kartu plus, která má celoevropskou platnost a je na trhu velice
krátce. Díky klubovému magazínu Autostyl dostávají každý měsíc spoustu
nových informací a zajímavostí ze světa motorismu, rady na cesty, tipy na
výlety, na dovolenou atd. Nové klubové karty jsou i součástí
celosvětového klubového slevového systému SYC, kdy můžete ušetřit na
zapůjčení auta nebo na ubytování v hotelu až 30 %.
Jedna dobrá rada na závěr. Je dobré mít informace. Ale ještě lepší je
mít kvalitní a aktuální informace. Na základě klubové karty máte
přístup k dopravním a turistickým informacím z Česka, ale i celé
Evropy. Itineráře na cesty, právní pomoc a porady a celou řadu
dalších výhod.
Nevěřte na pohádky, přesvědčte se
Přesvědčte se sami a podívejte se na www.uamk.cz, nebo zavolejte na infolinku ÚAMK
261104333. Tak a „zazvonil zvonec a pohádky je konec“. Pro ty z vás,
kteří dočetli až sem. Nevěřte na pohádky a zkuste se zamyslet nad tím,
jestli zakoupení klubové karty ÚAMK vás a vaše blízké opravdu nezbaví
případných starostí a nepříjemností na cestách.
P.S. V nouzi poznáš přítele, a to určitě platí i o všech Žlutých
andělech, kteří jsou v kteroukoli denní i noční hodinu připraveni
pomoci.