Viliam Sivek – SIVEK HOTELS
je rodinná firma s mnohaletou tradicí v oboru cestovního ruchu a týmem
profesionálů, kteří každodenně zabezpečují vysoce kvalitní služby.
Obchodní značka Viliam Sivek – SIVEK HOTELS (dříve Viliam Sivek –
EuroAgentur Praha) byla z rodinných důvodů na trh uvedena 1. května 2011,
aby ještě důsledněji propagovala podnikatelské jméno Sivek, které se už
přes dvacet let spojuje s úspěšnými projekty v oblastech Meetings,
Incentives, Conferences & Events Industry. Mimo to, že SIVEK HOTELS
provozuje oblíbené hotely Kampa – Stará zbrojnice, Selský Dvůr, William,
Melantrich a Harmony v tří- a čtyřhvězdičkové kategorii (vesměs
v centru Prahy) a stylové restaurace, vlastní i incomingovou agenturu,
která do Česka ročně přiveze více než půldruhého sta tisíc hostů.
Firma Viliam Sivek má za sebou řadu významných akcí: bezesporu k nim
patří organizace kongresu EASL s 3500 účastníky nebo kompletní
zajištění ubytování pro Mistrovství světa v ledním hokeji
2004. Tradičně organizuje také Evropský týden jakosti a další
významné události se sportovním nebo společenským zaměřením. Členové
SIVEK HOTELS Catering a Culinary Teamu mají bohaté zkušenosti se
zabezpečováním prestižních gastronomických akcí jak ve vlastních
zařízeních, tak i v dalších atraktivních prostorách včetně
Španělského sálu Pražského hradu. V roce 2007 se zúčastnili –
ještě pod obchodní značkou Viliam Sivek – EuroAgentur Praha –
„Českých dní v Číně“ pořádaných agenturou CzechTourism. Další
významnou akcí, kterou tým připravoval, byl gastronomický provoz Českého
domu v době konání Letních olympijských her v Pekingu v roce
2008. SIVEK HOTELS Catering již několik let nechybí na prestižních
utkáních hokejové extraligy coby dodavatel pro VIP prostory arény HC Sparta
Praha. Firma Viliam Sivek je nositelem osvědčení za kvalitu poskytovaných
služeb v cestovním ruchu – značky Czech Made. Majitel a generální
ředitel společnosti Viliam Sivek byl v minulosti vyhlášen Hoteliérem roku
v kategorii hotelových řetězců, Podnikatelem roku, Osobností cestovního
ruchu České republiky a byl finalistou soutěže Manažer roku v prestižní
soutěži osobností v oblasti managementu a ekonomiky. Na jaře roku
2011 byl uveden do síně slávy TTG jako osobnost cestovního ruchu. Viliam
Sivek je spoluzakladatelem občanského sdružení „Modré dveře“
v Kostelci nad Černými lesy (www.modredvere.cz), které pomáhá lidem
s duševním onemocněním.
Do roku 2013 hodně turistů a lehký byznys
05. 01. 2013
S majitelem firmy Viliam Sivek – SIVEK HOTELS a předsedou
Asociace cestovních kanceláří České republiky panem Viliamem Sivekem se
potkáváme koncem listopadu 2012.
Vildo, jaký byl pro tvoji firmu rok 2012?
V kontextu dvaadvaceti let, po které se příjezdovou turistikou zabývám,
ho mohu hodnotit jako velmi úspěšný. Procentuální obsazenost hotelů
řetězce SIVEK HOTELS v Praze byla přes 92?%. Zvýšili jsme revenue par,
v některých hotelech až o třináct eur. Zahájili jsme rozsáhlé opravy
hotelu Selský Dvůr a rekonstrukci areálu sídla firmy. Nepamatuji, že
bychom v posledních šesti letech investovali tak značné finanční
prostředky do oprav budov a hotelového vybavení, abychom tak mohli našim
hostům v roce 2013 poskytnout jen ty nejlepší služby a ještě větší
komfort během jejich pobytu u nás. I z toho je zřejmé, že pro nás byl
rok 2012 rokem práce i příprav na budoucí byznys. Více než tři
čtvrtě roku intenzivně pracujeme na přípravách na mistrovství světa
v ledním hokeji, jehož zápasy se budou odehrávat v Praze a Ostravě.
Obdobná práce nás čeká i při zabezpečení fotbalového mistrovství
světa hráčů do dvaceti let, které se chystá v Praze.
Co domácí cestovní ruch? Ten se sice daleko víc než outgoing
a incoming vyčleňuje z organizovaného cestovního ruchu, za to jej daleko
méně poškozuje případná nestabilita mezinárodní situace. Úspěšné
ekonomiky, v Evropě zejména německá, proto své tržní platformy
cestovního ruchu staví hlavně na domácí klientele.
Ve využití možností, které by domácí cestovní ruch mohl přinést
české ekonomice a místním trhům, jsme v Česku stále hodně pozadu.
A teď nehovořím o infrastruktuře. Dám příklad z Podlipanska, kde
bydlím. Oblast Podlipanska je velmi rozsáhlá. Disponuje nádhernou krajinou.
Pokud tam chce turista trávit nějaký čas, musí si sám někde vyhledat
cíle a sestavit si program svého pobytu. Neexistuje souhrnná webová
prezentace, jež by plnila funkci průvodce Podlipanskem a řekla:
„Přijedeš do Kostelce nad Černými lesy, zaparkuješ na náměstí,
prohlédneš si Muzeum hrnčířství. Zajdeš si na oběd do Královského
pivovaru, pak navštívíš chráněné pracoviště – kavárnu Modré
dveře. Pak se vypravíš na místo bitvy U Lipan…“ My lidem
nepředkládáme příběh. Přitom Česká republika je příběhů plná!
Potenciálnímu návštěvníkovi je ale potřeba nabídnout patřičný servis
a ukázat mu, jaké má možnosti. Včetně sdělení provozní doby
turistických cílů. Destinační managementy se vesměs zaobírají
vydáváním tištěných materiálů, které se nezřídka nemají jak dostat
do rukou možných návštěvníků. Jsem přesvědčen o tom, že je potřeba
vsadit na důkladnou prezentaci na webu. Rezervační a distribuční servery
spolu musejí komunikovat i v tomto segmentu cestovního ruchu. Potenciální
návštěvník by měl přes internet získat tak lákavé informace, že ho
přimějí se do daného místa vydat.
Na výroční Valné hromadě Asociace cestovních kanceláří
České republiky 1. listopadu 2012 jsi byl opětovně zvolen jejím
předsedou.
Znovuzvolení je pro mě velkou poctou, na druhé straně samozřejmě
i velkým závazkem. Jsem však přesvědčen, že důvěru tímto získanou
nezklamu. K problematice cestovních kanceláří bych ještě rád podotkl,
že jejich příprava na rok 2013 byla víc než hororová. Do poslední
chvíle nevěděly, jaká bude DPH, zda a s jakými ustanoveními vejde
v platnost nový zákon o cestovním ruchu. A nevíme to doposud. Rok
2013 nebude pro cestovní kanceláře lehký – nejen z těchto důvodů.
Bude pokračovat velká diskuse o zákonném pojištění, kterým pojišťovny
významně ovlivňují touroperátorské podnikání. Bude to i rok boje
o klienta. Vzhledem k tomu, že rozhovor děláme pro novoroční vydání
Všudybylu, přeji všem kolegům do roku 2013 hodně zdraví a štěstí,
hodně turistů a lehký byznys.