Menu

Do Česka přijelo loni rekordních 7,2 milionu turistů

23. 02. 2013

Do České republiky přijelo v roce 2012 celkem 7,2 milionu zahraničních turistů, což představuje meziroční nárůst o 6,8?%. Vyplývá to z údajů, které 7. února 2013 zveřejnil Český statistický úřad.

Data Českého statistického úřadu (ČSÚ) o návštěvnosti hromadných ubytovacích zařízení potvrdila předběžný odhad Institutu turismu ČR agentury CzechTourism, který očekával překonání hranice sedmi milionů zahraničních turistů již na konci třetího čtvrtletí 2012. Růst návštěvnosti nejvíce ovlivnili ruští turisté: meziroční nárůst jejich počtu dokonce ve srovnání s rokem 2011 dosáhl 25?%. Za rekordními výsledky roku stála také optimistická nálada v Německu a výrazný nárůst na vzdálených trzích.
„Německo je pro Českou republiku tradičně nejvýznamnějším trhem, turisté z Ruska mají zase bezkonkurenčně nejdelší průměrnou dobu pobytu,“ uvedl generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.
Kromě Ruska v roce 2012 výrazně vzrostl také počet turistů ze vzdálených trhů, především z Číny (+34 %), USA (+17?%) a Jižní Korey (+ 33 %). Rostoucí potenciál čínského trhu registruje agentura CzechTourism dlouhodobě – také proto připravuje v letošním roce otevření nového zahraničního zastoupení v Šanghaji. Do ekonomicky rostoucí Brazílie se zase přestěhuje zahraniční zastoupení z Mexika.
Příjezdy z evropských zemí odpovídaly celkové ekonomické situaci na kontinentu. Počet turistů z Německa dosáhl v roce 2012 celkem 1,4 milionu, což je o 2,2?% více než v roce předchozím. Vzrostl také počet návštěvníků z Rakouska, Itálie či Velké Británie. Klesaly naopak počty turistů ze zemí, které v minulém roce řešily problémy spojené s udržitelností veřejného dluhu.
„V letošním roce připravuje Institut turismu ČR agentury CzechTourism novou sofistikovanou metodiku analýzy vývoje návštěvnosti, která nám umožní přesněji predikovat vývoj na světových trzích,“ uvedl Jakub Hlaváček, ředitel Institutu turismu ČR agentury CzechTourism. Nová metodika agentuře mimo jiné umožní lépe cílit marketingové kampaně.
Ing. Markéta Vogelová, vedoucí oddělení marketingového výzkumu ČCCR – CzechTourism


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001