Do Česka přijelo loni rekordních 7,2 milionu turistů
23. 02. 2013
Do České republiky přijelo v roce 2012 celkem 7,2 milionu zahraničních turistů, což představuje meziroční nárůst o 6,8?%. Vyplývá to z údajů, které 7. února 2013 zveřejnil Český statistický úřad.
Data Českého statistického úřadu (ČSÚ) o návštěvnosti hromadných
ubytovacích zařízení potvrdila předběžný odhad Institutu turismu ČR
agentury CzechTourism, který očekával překonání hranice sedmi milionů
zahraničních turistů již na konci třetího čtvrtletí 2012. Růst
návštěvnosti nejvíce ovlivnili ruští turisté: meziroční nárůst jejich
počtu dokonce ve srovnání s rokem 2011 dosáhl 25?%. Za rekordními
výsledky roku stála také optimistická nálada v Německu a výrazný
nárůst na vzdálených trzích.
„Německo je pro Českou republiku tradičně nejvýznamnějším trhem,
turisté z Ruska mají zase bezkonkurenčně nejdelší průměrnou dobu
pobytu,“ uvedl generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav
Vondruška.
Kromě Ruska v roce 2012 výrazně vzrostl také počet turistů ze
vzdálených trhů, především z Číny (+34 %), USA (+17?%) a Jižní
Korey (+ 33 %). Rostoucí potenciál čínského trhu registruje agentura
CzechTourism dlouhodobě – také proto připravuje v letošním roce
otevření nového zahraničního zastoupení v Šanghaji. Do ekonomicky
rostoucí Brazílie se zase přestěhuje zahraniční zastoupení z Mexika.
Příjezdy z evropských zemí odpovídaly celkové ekonomické situaci
na kontinentu. Počet turistů z Německa dosáhl v roce 2012 celkem
1,4 milionu, což je o 2,2?% více než v roce předchozím. Vzrostl také
počet návštěvníků z Rakouska, Itálie či Velké Británie. Klesaly
naopak počty turistů ze zemí, které v minulém roce řešily problémy
spojené s udržitelností veřejného dluhu.
„V letošním roce připravuje Institut turismu ČR agentury CzechTourism
novou sofistikovanou metodiku analýzy vývoje návštěvnosti, která nám
umožní přesněji predikovat vývoj na světových trzích,“ uvedl Jakub
Hlaváček, ředitel Institutu turismu ČR agentury CzechTourism. Nová metodika
agentuře mimo jiné umožní lépe cílit marketingové kampaně.
Ing. Markéta Vogelová, vedoucí oddělení marketingového výzkumu
ČCCR – CzechTourism