Digitální reklamní teploměry, úžasná vychytávka
21. 03. 2007
Byl jsem zaúkolován koupit vstupenky na mezistátní fotbalový
zápas Česko – Německo. Ale kdo to zkoušel, ví, že se jen tak koupit
nedají, že je třeba je shánět. Pátral jsem všude možně, a tak jsem se
potkal s Mgr. Josefem Kopačkou, s nímž (krom kamarádů) máme společné
i to, že děláme do reklamy. Nicméně první téma, které jsme otevřeli,
byl sport. Pane magistře, jak jste se k němu dostal?
Sportoval jsem odmalička. V mládí a ani v dorosteneckém věku jsem
netušil, že mne aktivity spjaté se sportem budou jednou živit.
Na to, že jste byl ředitelem fotbalové Sparty, je to velmi skromné
konstatování.
Sparta byla už od dětství mým týmem snů. Protože můj tatínek pracoval
v Praze, velmi často jsem chodil na její zápasy. Určitě jsem však nemohl
tušit, že kdy budu dělat jejího ředitele. Byla to shoda náhod a
štěstíčka, které mi pomohlo dostat se na Spartu. Bylo to v době, kdy ji
vlastnily Východoslovenské železárny Košice. Dlouhá léta jsem tam
pracoval, a to i na jejich obchodním zastoupení v Praze. Poté, co koupili
Spartu, jsem byl osloven spolu s řadou dalších adeptů. To bylo na jaře
roku 1996, kdy mi telefonovali, že se mám dostavit do pražského hotelu Forum
(dnes Corinthia Towers). Byl tam odstupující majitel a také fenomenální
fotbalista, jemuž jsem chodíval fandit, v té době už trenér a manažer,
Jozef Chovanec. Byl jsem jak „Alenka v říši divů“, když mi oznámili,
že mám zítra nastoupit. Následujících pět let, které jsem strávil na
Spartě, bylo pro mne po právnické fakultě další vysokou školou.
Životní, sportovní i manažerskou. Díky tomu mám dodnes spoustu kontaktů
a hodně kamarádů.
V současné době děláte sponzoring pro řadu sportovních
odvětví.
V roce 2001 jsem skončil ve Spartě a uvažoval, co dál. Zda se věnovat
advokacii, či zůstat u sportu, což jsem vyřešil spojením obého a dělám
sponzoring fotbalových a dalších sportovních klubů. Ať už je to
lyžování, v němž Česká republika letos zažívá historicky
nejúspěšnější sezonu, hokej nebo nohejbal, v nichž trvale patříme mezi
nejlepší na světě atd. Ale rád přiznávám, že mým nejoblíbenějším
sportem zůstává fotbal. Spolupracuji s Marilou Příbram, se Spartou Praha a
s dalšími českými, slezskými a moravskými kluby. Tím, že stát, resp.
společnost podporuje sport na amatérské či profesionální úrovni, pomáhá
vytvářet pozitivní příklady mládeži. A i když na stránkách
Všudybylu pražský arcibiskup Miroslav kardinál Vlk varovně zvedal prst
před přílišnou orientací mládeže na výkon (10/2005 str. 6–9), je
určitě třeba se pozastavit nad tím, o kolik v rámci českého školství
poklesl počet sportovních tříd. A souvisí to s tím, že je ve sportu
nedostatek peněz. Investice do mládežnického sportu a do sportu vůbec jsou
vkladem do naší budoucnosti. Ostatně, díky čemu bylo uznáno a vůbec
vzniklo Československo? Díky zdatnosti a schopnostem lidí odchovaných
tělovýchovnými organizacemi, jako byly Sokol apod. Díky slovenským a
českým legionářům, kteří dokázali to, na co neměly takové imperiální
mocnosti, jako byly Velká Británie, Francie či USA – kontrolovat
transsibiřskou magistrálu a přilehlá území. Dnes se obě naše země,
Česko a Slovensko, potýkají s drogovou závislostí mládeže. Ta je
z podstatné části způsobena ztrátou motivace a nedostatkem kladných
vzorů. Děti a mládež daleko méně sportují. I proto považuji za své
poslání podporovat rozvoj sportu.
Pane Kopačko, disponujete velmi atraktivní sítí reklamních ploch
nejen na stadionech a ve sportovních areálech, ale i u čerpacích stanic
v podobě tzv. digitálních reklamních teploměrů, což je úžasná
„vychytávka“. Nejen tím, že jsme zemí motoristů, takže nám není
zbytí než zajíždět k čerpacím stanicím, ale právě již zmíněnými
digitálními teploměry. Ukažte mi někoho, kdo se nepodívá, „kolik jim to
tady ukazuje“.
Ano, spolupracuji s panem Václavem Chmelařem z reklamní společnosti
DIRTECHO MEDIA, a díky tomu disponujeme osvětlenými atraktivními reklamními
plochami na čerpacích stanicích po celém území České republiky, na
nejexponovanějších místech. Reklama, nejenže je tam všem na očích, ale
přímo přitahuje pozornost, a to i díky efektu, který jste naznačil.
Vaše reklamní agentura J.J.J.K. disponuje nejen atraktivními
reklamními plochami, ale podnikáte i v oblasti reklamních
předmětů.
Velkou konkurenční výhodou naší reklamní agentury je rychlost, flexibilní
realizace záměrů a velmi vysoké zhodnocování prostředků vložených do
propagace, a to nejen v souvislosti s využitím digitálních teploměrů
coby jejích nosičů. Disponujeme know-how, které ostatní reklamní agentury
nemají. Troufám si tvrdit, že takovou znalost sportovního prostředí, jako
máme my, nemá ani desetina agentur působících v Česku. Kromě toho
podnikáme i v oblasti reklamních předmětů. Jsme schopni zajistit vše od
tužek přes hrníčky až po sportovní šály. Nabízíme zalévání
různých objektů do speciální pryskyřice. Mohou jimi být i klubové a
firemní symboly, obrázky sportovců a trenérů, ale i další objekty
včetně fosílií z českých a světových lokalit. Výsledkem této
jedinečné technologie mohou být například přívěsky ke klíčům. Je to
atraktivní koncept. Reklamní předměty z přírodních materiálů jsou sice
trochu dražší, ale není to kýč, a člověk se nemusí bát, že se
společensky shodí, když si takovou věc dá na stůl.
Velkou módou jsou tzv. lakové obtisky, které velmi často
dokumentují geologicky významné partie ložiska, např. tektonické poruchy,
horninové hranice, litologické změny apod., horniny nadloží a podloží,
např. eluvia, písky, hlíny, vulkanity apod. či těženou surovinu, a které
mohou zachytit výskyt minerálů či fosílií v jejich po miliony let
neměnné poloze.
Ano. Speciální metoda umožňuje pořizovat z jámových a stěnových
řezů, sond, profilů a odkryvů tvořených nezpevněnými materiály a
horninami (jako jsou zvětraliny, půdy, jíly, písky, štěrky a rašeliny)
obrazy souhrnně označované jako lakové obtisky. Ty již osmým rokem na
tuzemský i zahraniční trh dodává, jako jediný výrobce v České
republice, firma Dolmat. Princip výroby spočívá v tom, že se vybraná
část odkryvu zeminy nastříká řídkým penetračním lakem, který do
zeminy pronikne a zpevní ji, aniž ji strukturně, minerálně či barevně
poruší. Po zaschnutí se takto preparovaná plocha zesílí neředěným lakem
a řídkou tkaninou. Po zaschnutí se tkanina opatrně strhne, a lak na ní
drží souvislou tenkou vrstvu preparované horniny, která si uchovává
původní vzhled. Preparát o ploše až do několika čtverečních metrů je
možno přemístit do interiéru a zarámovaný trvale uchovat jako originální
umělecké dílo.
Čím dál větší pozornost cestovatelů přitahují nejen
digitální teploměry na čerpacích stanicích, ale také naše rodná
vlast – Československo.
Ano, obě naše země mají úžasný potenciál z hlediska byznysu, který je
stále nepříliš doceňován – cestovního ruchu. Cestovní ruch ale
vnímám nejen jako hospodářské odvětví, v jehož rámci lidé –
turisté utrácejí peníze kvůli tomu, aby se potkali sami se sebou. Tj., aby
se vydali kamsi, kde jim bude dobře. To, že takovým místem, kde se najdou a
kde je jim báječně, je Česko a Slovensko, je jen ku prospěchu ekonomik obou
suverénních zemí. Díky cestovnímu ruchu po roce 1989 se naši lidé daleko
více seznamují s životem lidí od nás na západ, na jih, na východ i na
sever. Ostatně před pár lety jsem dostal pozdrav od ředitele Galerie MIRO
v kostele sv. Rocha PhDr. MgA. Miro Smoláka ze severního pólu z Arktidy.
A pokud člověk opravdu hodně cestuje, je mu dáno si uvědomit, jak jsme (a
je jedno hovořím-li o Česku nebo Slovensku) malou zemí, hodně dlouho
uzavřenou do sebe. Cestování velmi výrazně přispívá k vzájemnému
poznávání, k chápání sebe sama, k výměně zkušeností a různých
pohledů na svět.
Rozbili jsme Rakousko-Uhersko, a na třetí pokus si vytvořili to
současné. Zřejmě jsme se rozdělili nejen proto, aby bylo lze vytvořit
další systemizované evropské vladařské místo, ale také, abychom se
v rámci Evropské unie stali partnerskými státy. Nestýská se vám po
Československu?
Rozdělení Československa jsem nesl velice těžce. Jsem přesvědčen, že
společně jsme mohli dokázat daleko víc.
Slovensko je ale dnes pro české turisty zemí zaslíbenou. Jimi
nejnavštěvovanější zemí.
Chápu, proč tomu tak je. A sám bych na Slovensku určitě mohl doporučit
spoustu míst. O některých z nich se v minulém vydání Všudybylu
zmiňoval náš někdejší skvělý pětibojař Bohuš Palovič. Ale kromě
tatranských regionů jsou tu i další. Např. oblast Slovenského ráje,
který velmi často navštěvuji a který mne neustále fascinuje.
Slovensko je nádherné. Jeden z posledních čundrů, které jsem
tam absolvoval, byl napříč Vihorlatem.
Vihorlat je úžasný. Sninský kameň, Morské oko atd. Doporučil bych
i nejvýchodnější část Slovenska. Za Sninou je nová vodní nádrž
Starina. Panensky úžasné je okolí Kremence, kde se potkávají hranice
Slovenska, Ukrajiny a Polska. Nádherná příroda. Pro ty, kteří rádi
lázně, bych na Slovensku doporučil řadu míst, např. Liptovské kúpele
Lúčky nebo od dob Římské říše zřejmě nejslavnější slovenské
lázně Piešťany – dnes opět báječné vzkvétající místo
s nejstarším golfovým hřištěm na Slovensku. No, a kdo nebyl v Tatrách,
jako by ani nebyl na Slovensku. S velkým zájem jsem četl interview s Dr.
Palovičem o tom, jak tam s manželkou budují nový golfový rezort.