DAVANTAGE a incentiva – protože si zasloužíte víc
15. 07. 2012
Příjemná Francouzská restaurace v Praze, vynikající doráda
někde od Brestu a skvělé víno z Chablis. Ne náhodou si můj
spolustolovník Michal Žabokrtský Francii hodně oblíbil. V Paříži
pracoval v cestovním ruchu 13 let. Jednoho letního dne roku 2012 si spolu
povídáme o jeho firmě DAVANTAGE.
Michale, přibliž její zaměření.
Asi nejvýstižnější charakteristikou by bylo incentivní agentura
a cestovní kancelář. V první řadě se specializuje na korporátní
incentivní akce v zahraničí pro management, zaměstnance, zákazníky či
partnery podniků a organizací působících v Česku. Připravuje
i pracovní a poznávací skupinové programy pro návštěvníky
přijíždějící do Česka, především z Francie a dalších francouzsky
mluvících zemí. Kromě toho firmám i dalším zájemcům poskytuje široké
spektrum služeb spojených s výjezdy do světa.
DAVANTAGE je pro mne novým slovem.
Jeho hlavní význam v překladu z francouzštiny je „víc“. Tedy místo
toho, aby Francouz řekl „je veux plus“, může říct „je veux
davantage“. To vysvětluje, proč máme v logu znaménko plus a proč je
naše motto: „Protože si zasloužíte víc“. Pokud jde o výslovnost, tak
francouzsky davantáž, ale kdo chce, může i anglicky deventidž.
Jak jsi se vlastně dostal na tolik let
do Paříže?
Byla to shoda okolností. V Paříži jsem předtím nikdy nebyl
a z místního jazyka jsem znal jen bonjour. Mým zaměstnavatelem se stala
francouzská společnost Cedok France, založená s kapitálem pražského
Čedoku. Prodávali jsme jak klasické turistické, tak i exkluzivní
podnikové cesty do zemí střední Evropy, samozřejmě nejvíc do Prahy.
Zajišťovali jsme také služby pro české návštěvníky na celém území
Francie. Prvních pět let jsem se věnoval hlavně obchodu a realizaci, pak
jsem osm let Cedok France řídil, až do roku 2005. Rád na tu dobu
vzpomínám.
Zpátky k DAVANTAGE. Předmětem tohoto rozhovoru by měl být
hlavní pilíř činnosti firmy – incentivní turistika.
Incentivní turistika, známá též jako MICE (Meetings, Incentives,
Conferences & Events), je skutečně naší hlavní specializací.
V zahraničí i v tuzemsku umíme vymyslet, připravit a zkoordinovat celou
škálu firemních akcí, které mají jejich účastníky motivovat,
odměňovat, informovat a vzdělávat. Těmi účastníky mohou být buď
šéfové a spolupracovníci, nebo například obchodní zástupci,
odběratelé a smluvní partneři. Jedním ze základních pravidel incentivní
turistiky je nabídnout skutečně originální a rafinovaný společenský či
jiný program a doplnit jej o odborné prvky tak, aby vzniklé finanční
výdaje byly daňově uznatelné.
Peníze, jak známo, jsou vždy až na prvním
místě…
Smyslem působení naší společnosti na poli MICE je poskytovat firmám
a organizacím v Česku komplexní a profesionální servis. Samozřejmě si
uvědomujeme, že peníze, tedy ceny, jsou při výběru incentivní agentury
jedním z klíčových kritérií. V naší snaze o dokonalost si ovšem
nemůžeme dovolit žádná polovičatá řešení a improvizace s nejistým
koncem. Proto spolupracujeme jen s těmi nejkvalitnějšími, tedy spíše
dražšími poskytovateli přepravních, ubytovacích, kongresových,
restauračních a dalších služeb. Peněz na opravdu prvotřídní služby
netřeba litovat.
Jaké akce v oblasti MICE nabízíte?
Máme know-how na to, abychom odborně zajistili různé projekty jako
konference, eventy, meetingy, galavečery, recepce, konvence, prezentace apod.
Naším stěžejním produktem jsou však zahraniční incentivní zájezdy
(incentivní cesty, nebo jen incentiva) připravované vždy na míru pro
konkrétního zákazníka. Jedná se o prestižní skupinové akce, které se
obvykle skládají z pracovní či slavnostní seance následované bohatou
neformální částí s kulturními, dobrodružnými, soutěžními,
sportovními a dalšími aktivitami.
Proč by se v Česku působící firma měla rozhodnout pro
incentivní cestu do zahraničí jako pro nejlepší způsob motivace či
odměny?
Ne vždy to jsou obchodní jednání a další čistě pracovní
příležitosti, při kterých dochází k navázání těch nejcennějších
kontaktů, k upevnění vztahů s partnery či k odstranění personálních
problémů v týmu. Přesunem do jiného, atraktivního prostředí
a rozbitím zaběhnutého pracovního stereotypu se účastníci ocitají
v prostoru, který jim umožňuje dívat se na mnohé věci z jiného úhlu
a hledat nová, neotřelá řešení. Je pravdou, že požadavky
na odpovídající finanční prostředky se mohou na první pohled zdát
vysoké. V budoucnu se však bezpečně vrátí, například v podobě
produktivnějších spolupracovníků, loajálnějších odběratelů
a lukrativnějších zakázek.
Na co se účastníci vámi zabezpečovaných incentiv mohou
těšit?
Naše programy mají množství podob. Záleží hlavně na tom, co si
zadavatel od akce slibuje. Na skladbě hostů. Na zvolené destinaci. Délce
pobytu. Typu a míře náročnosti uvažovaných aktivit a na celkovém
rozpočtu. Ve všech případech by však zážitky, které si účastníci
přivezou domů, měly být silné, pozitivní a výjimečné, a zůstat tak
natrvalo v jejich paměti. Samozřejmostí je optimalizovaná a co nejméně
namáhavá doprava (většinou letecká), luxusní ubytování a špičková
gastronomie.
Do kterých míst incentivní zájezdy DAVANTAGE
směřují?
Nepřekvapí, že zvláštní postavení v naší nabídce má Francie. Dnes
už snad každý zná Paříž, ale co takhle Marseille, Provence, riviéra
Côte d’Azur, Bretagne, Champagne, Languedoc, Savojské Alpy, Korsika,
karibské ostrovy Martinique a Guadeloupe, nebo ostrov Réunion v Indickém
oceánu?
Francie je ovšem nechvalně proslulá tím, že služby jsou
nekvalitní a předražené, navíc se tam věčně stávkuje…
U některých cestovatelů má opravdu lehce pošramocenou pověst. Ale díky
tomu, že tak dobře známe její geografii, místní specifika, mentalitu
a jazyk, umíme z téhle destinace vytěžit maximum a vyhnout se
nepříjemnostem. A se stávkami to tam není statisticky horší než třeba
ve Skandinávii.
Předpokládám, že přes veškeré osobní vazby je Francie jen
jednou z mnoha zemí, kam posíláte svoje klienty na incentivu.
Je to tak. Perfektní akci umíme zorganizovat v podstatě kdekoli na světě.
A její průběh na místě osobně ohlídat. A tipy na další destinace?
Napadá mě Dánsko, Belgie, Rakousko, Itálie, Španělsko, Malta, Chorvatsko,
Izrael, Jordánsko, Arménie, Rusko, Kuba, Srí Lanka, Čína, Austrálie
a mnoho dalších…
Dovedu si představit, že připravit špičkovou akci na druhém
konci světa není vůbec jednoduché. Jezdíš s klienty na inspekční
cesty?
Uskutečnění alespoň krátké společné inspekční cesty do destinace je
v procesu přípravy důležitý moment, zvlášť u větších
a exotičtějších incentivních operací. Během inspekce se klientovi
představí celkové pojetí, prověří uvažované ubytovací kapacity
a otestují vybrané místní služby. Cesta by měla proběhnout alespoň dva
měsíce před začátkem vlastní akce, tak, aby ještě bylo možné kromě
běžných upřesnění provádět i zásadnější změny.
Na závěr ti dám možnost shrnout, v čem vidíš přednosti
DAVANTAGE na trhu incentivních zájezdů.
Že se na MICE přímo specializujeme. Že využíváme naše mnohaleté
relevantní zkušenosti z různých oblastí korporátní turistiky. Že se
dobře vyznáme jak ve Francii, tak v řadě dalších světových destinací.
Že nám optimální struktura firmy umožňuje být flexibilní, produktivní
a nízkonákladoví. Že jsme k dosažení na telefonu a na e-mailu
24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Že sestavujeme nabídky plně
respektující zadání klientů a jejich finanční rozpočty. Že klademe
mimořádný důraz na promyšlenou a detailní přípravu každé zakázky.
Že většinu akcí na místě sami koordinujeme. Že obchodní vztahy
rozvíjíme jen s kvalitními a spolehlivými dodavateli všech možných
služeb. Že striktně dodržujeme dohodnuté termíny. Že pro klid našich
klientů máme sjednáno jak zákonné pojištění záruky pro případ úpadku
cestovní kanceláře, tak i dobrovolné pojištění obecné odpovědnosti
za způsobené škody. No prostě že se držíme hesla: „Protože si
zasloužíte víc“.