Další rekordní rok: Příjezdy zahraničních turistů překročily 10 milionů
04. 03. 2018
V roce 2017 přijelo do hromadných ubytovacích zařízení (HUZ) v Česku celkem 10,2 milionu zahraničních turistů, což bylo o 9,2 % více než v roce předchozím. Příjezdový cestovní ruch tak zaznamenal další rekordní rok. Nejvíce rostly příjezdy turistů z Číny (+38 %), Ruska (+35 %) a Jižní Koreje (+28 %). Významný nárůst příjezdů zaznamenaly statistiky také u turistů z Nizozemska, Izraele, Indie, Tchaj-wanu či ze Švédska.
Do
vývoje příjezdového cestovního ruchu se v roce 2017 vedle globálních
trendů promítla hlavně rostoucí popularita České republiky jako bezpečné
a konkurenceschopné destinace. Pozitivní vnímání Česka na jednotlivých
trzích významně ovlivnily marketingové aktivity agentury CzechTourism.
„Za velký úspěch považujeme založení našeho zahraničního
zastoupení v Bombaji a Tel Avivu. K nárůstu počtu čínských turistů
v minulém roce pak určitě přispělo další přímé letecké spojení –
mezi Prahou a Si-anem. Ve spolupráci s China Eastern připravujeme projekty
zacílené na turisty z této silné zdrojové provincie. Kromě historických
měst a památek UNESCO chceme představit také české tradice či
gastronomii,“ uvádí ředitelka agentury CzechTourism Monika
Palatková.
Pro
nárůst příjezdové turistiky jsou důležité i některé specifické
faktory. V případě Číny hrálo významnou roli prohlubování
zahraničněpolitických vztahů, u Ruska je zase zásadním faktorem
kulturní blízkost a tradiční obliba českých lázní. Zejména pro asijské
trhy byla důležitá právě bezpečnostní problematika. Hodnocení České
republiky coby velmi bezpečné země vyniklo jako výrazná strategická
výhoda ve srovnání s některými konkurenčními destinacemi.
Důsledkem marketingových aktivit agentury CzechTourism a intenzivnější
propagace mimopražských destinací bylo také mírné snížení podílu
příjezdů turistů do Prahy a zvýšení návštěv ostatních regionů.
S ohledem na výrazný nárůst počtu turistů ze zámoří to lze považovat
za významný úspěch. Agentura propaguje kraje České republiky pomocí
hlavního marketingového tématu, kterým je letos 100 let od založení
Československa.
Připravila Renata Kasalová.