CzechTourism vydává knihu s nejlepšími turistickými nabídkami
29. 12. 2009
CzechTourism přichystal ideální vánoční dárek: knihu s téměř
třemi stovkami nápadů jak zajímavě trávit volný čas v Česku. Tipy na
výlety a dovolenou vycházejí z výsledků soutěže Ceny Kudy z nudy,
kterou agentura vyhlásila v červnu letošního roku. „V soutěži se
objevilo tolik zajímavých nabídek, že jsme se je rozhodli vydat také
knižně. Nejlepší aktivity portálu Kudy z nudy oceněné veřejností a
odborníky se dostávají na předvánoční trh a doufáme, že poslouží
nejen jako pěkné čtení, ale především jako inspirace pro cestování,“
říká vedoucí portálu Kudy z nudy Štěpánka Orsáková o první knize,
kterou CzechTourism dává do běžné distribuce. Tři sta tipů na výlety a
dovolenou v celé České republice je seřazeno do čtrnácti tematických
kapitol. U žádné z aktivit nechybí ověřené kontakty nebo mapy. Mimo
oceněných nabídek tu lidé najdou také další nápady jak využít volný
čas v jejich okolí. Publikaci vydává CzechTourism ve spolupráci se
společností Computer Press a bude stát 249 Kč. Počáteční náklad je
3000 kusů.
První ročník soutěže Ceny Kudy z nudy 2009 uspořádal CzechTourism pod
záštitou MMR ČR a Asociace krajů ČR. O nominacích rozhodovali
návštěvníci portálu www.kudyznudy.cz
a zástupci krajů a turistických regionů. Odborná porota pak z dvě stě
devadesáti nominací vybrala tři nejlepší v každé podkategorii,
absolutními vítězi se stalo plzeňské muzeum Techmania a tajemné znojemské
podzemí. Nejlepší nabídky už agentura prezentovala v letní kampani na
ČT1, ČT2 a satelitních kanálech nebo během rozhlasové kampaně na rádiu
Impuls.
Štěpánka Orsáková, vedoucí portálu Kudy z nudy
e-mail: marketing@czechtourism.cz
Počty zahraničních turistů za leden až září 2009
Za tři
čtvrtletí letošního roku přijelo do České republiky
4 695 059 zahraničních turistů, což je o 9,9 % méně oproti
stejnému období minulého roku. Počet turistů byl sice nižší, přesto ale
tento zhruba desetiprocentní pokles dává důvod k mírnému optimismu.
Vysoké procentní propady v příjezdech turistů ze začátku roku 2009 se
totiž postupně snižují. V prvním čtvrtletí pokles dosáhl sedmnácti
procent, ve druhém to bylo 8,7 % a ve třetím kvartálu pak 6,6 %.
Z těchto čísel můžeme odvodit, že cestovní ruch se velice pozvolna
dostává z celosvětové recese. Od ledna do září přijelo nejvíce
zahraničních turistů tradičně z Německa (1 061 337 německých
turistů, což představuje pokles o 5,7 %). Na druhé místo se posunuli
turisté z Polska (288 684, pokles 6,7 %) a třetí místo patří Italům
(283 697, pokles 4,7 %) „Během letošního léta došlo dokonce
k nárůstu počtu italských turistů v České republice oproti červenci a
srpnu 2008. Italové oceňují, že Česko je blízká destinace, která
poskytuje vysokou kvalitu služeb za rozumnou cenu,“ komentuje situaci
ředitel zahraničního zastoupení agentury CzechTourism v Itálii Luboš
Rosenberg. Z Velké Británie přijelo 277 604 turistů a patří jí
čtvrté místo. Pětici hlavních zdrojových zemí pak uzavírá Rusko
s počtem 253 535 turistů. Právě Velká Británie a Rusko zaznamenaly
hluboké poklesy – v obou případech přes 20 %. „V dohledné době se
počet ruských turistů v Česku nezvýší. Oproti loňsku je počet
vydaných víz stále zhruba o třetinu nižší. Odliv Rusů nejvíce zasáhl
Prahu,“ konstatuje ředitelka zahraničního zastoupení v Rusku Helena
Svobodová. Průměrná doba pobytu zahraničních turistů v České republice
se ve třech čtvrtletích letošního roku pohybovala okolo čtyř dní.
Celkový počet přenocování v českých hotelech a penzionech se vyšplhal
k hranici téměř 14 milionů (13 947 498), to představuje pokles
o 11,5 %. Mezi kraji je tradičně nejoblíbenější Praha. Do hlavního
města zamířilo celkem 2 863 576 zahraničních turistů. Na druhém
místě je Karlovarský kraj (340 656) a trojici uzavírá Jihomoravský kraj
(290 602).
Zdroj dat: Český statistický úřad
Všude dobře, doma nejlíp, česká lyžařská sezona 2009/2010
Uplynulo 20 let od sametové revoluce a české lyžařské areály se
rychleji mění a rozvíjejí. Prospěl jim převod do soukromého vlastnictví,
vznikla řada rodinných, mnohé přešly pod jednotlivé Ski kluby a podobně.
Velké investice v Česku směřují do nových lanových dopravních
zařízení, strojů na úpravu sjezdových i běžeckých tratí,
zasněžovacích, odbavovacích a informačních systémů, doprovodných,
ubytovacích a gastronomických služeb, a také do postupného rozšiřování
nabídky nelyžařských služeb včetně těch, které směřují do letního
provozu. Častým jevem posledních let je rovněž propojování jednotlivých
provozovatelů a celých středisek do systémů společných skipasů. Mezi
nejvýznamnější takovou letošní akci patří investice provedené ve
Skiresortu Černá hora, Ski areálu Synot Kyčerka, Skicentru Kohútka či
lyžařském areálu Paprsek. Při realizaci řady těchto projektů je znát
finanční podpora ROP. Před minulou lyžařskou sezonou jsme společně
nastartovali kampaň „Všude dobře, doma nejlíp“, zaměřenou na propagaci
úrovně českého lyžařského průmyslu. Tento rok bude kampaň opět
pokračovat propagací českých hor na rozhlasových stanicích, billboardech a
v televizním pořadu Bílá stopa. Lyžování v českých poměrech je
lyžování v tzv. hranici lesa, tedy do 1300 m.n.m., a z tohoto pohledu při
porovnání s alpskými lyžařskými areály s podobnou nadmořskou výškou
a obdobnými parametry pak často zjišťujeme, že nabídka špičkových
českých středisek je mnohdy na lepší úrovni. Přispívá k tomu zejména
provádění masivních investic do modernizace vybavenosti areálů, zlepšení
úrovně nejen služeb spojených s lyžováním, či například zavedení
normy ČSN 018027 Značení a zabezpečení v zimním středisku. Je
nepochybné, že české lyžařské areály si zaslouží stejnou míru
objektivity a patriotizmu jako ty alpské.
Filip Remenec, mediální oddělení CzechTourism
e-mail: media@czechtourism.cz