Menu

CzechTourism vydává knihu s nejlepšími turistickými nabídkami

29. 12. 2009

CzechTourism přichystal ideální vánoční dárek: knihu s téměř třemi stovkami nápadů jak zajímavě trávit volný čas v Česku. Tipy na výlety a dovolenou vycházejí z výsledků soutěže Ceny Kudy z nudy, kterou agentura vyhlásila v červnu letošního roku. „V soutěži se objevilo tolik zajímavých nabídek, že jsme se je rozhodli vydat také knižně. Nejlepší aktivity portálu Kudy z nudy oceněné veřejností a odborníky se dostávají na předvánoční trh a doufáme, že poslouží nejen jako pěkné čtení, ale především jako inspirace pro cestování,“ říká vedoucí portálu Kudy z nudy Štěpánka Orsáková o první knize, kterou CzechTourism dává do běžné distribuce. Tři sta tipů na výlety a dovolenou v celé České republice je seřazeno do čtrnácti tematických kapitol. U žádné z aktivit nechybí ověřené kontakty nebo mapy. Mimo oceněných nabídek tu lidé najdou také další nápady jak využít volný čas v jejich okolí. Publikaci vydává CzechTourism ve spolupráci se společností Computer Press a bude stát 249 Kč. Počáteční náklad je 3000 kusů.
První ročník soutěže Ceny Kudy z nudy 2009 uspořádal CzechTourism pod záštitou MMR ČR a Asociace krajů ČR. O nominacích rozhodovali návštěvníci portálu www.kudyznudy.cz a zástupci krajů a turistických regionů. Odborná porota pak z dvě stě devadesáti nominací vybrala tři nejlepší v každé podkategorii, absolutními vítězi se stalo plzeňské muzeum Techmania a tajemné znojemské podzemí. Nejlepší nabídky už agentura prezentovala v letní kampani na ČT1, ČT2 a satelitních kanálech nebo během rozhlasové kampaně na rádiu Impuls.
Štěpánka Orsáková, vedoucí portálu Kudy z nudy
e-mail: marketing@czechtourism.cz

Počty zahraničních turistů za leden až září 2009

Za tři čtvrtletí letošního roku přijelo do České republiky 4 695 059 zah­raničních turistů, což je o 9,9 % méně oproti stejnému období minulého roku. Počet turistů byl sice nižší, přesto ale tento zhruba desetiprocentní pokles dává důvod k mírnému optimismu. Vysoké procentní propady v příjezdech turistů ze začátku roku 2009 se totiž postupně snižují. V prvním čtvrtletí pokles dosáhl sedmnácti procent, ve druhém to bylo 8,7 % a ve třetím kvartálu pak 6,6 %. Z těchto čísel můžeme odvodit, že cestovní ruch se velice pozvolna dostává z celosvětové recese. Od ledna do září přijelo nejvíce zahraničních turistů tradičně z Německa (1 061 337 ně­meckých turistů, což představuje pokles o 5,7 %). Na druhé místo se posunuli turisté z Polska (288 684, pokles 6,7 %) a třetí místo patří Italům (283 697, pokles 4,7 %) „Během letošního léta došlo dokonce k nárůstu počtu italských turistů v České republice oproti červenci a srpnu 2008. Italové oceňují, že Česko je blízká destinace, která poskytuje vysokou kvalitu služeb za rozumnou cenu,“ komentuje situaci ředitel zahraničního zastoupení agentury CzechTourism v Itálii Luboš Rosenberg. Z Velké Británie přijelo 277 604 turistů a patří jí čtvrté místo. Pětici hlavních zdrojových zemí pak uzavírá Rusko s počtem 253 535 turistů. Právě Velká Británie a Rusko zaznamenaly hluboké poklesy – v obou případech přes 20 %. „V dohledné době se počet ruských turistů v Česku nezvýší. Oproti loňsku je počet vydaných víz stále zhruba o třetinu nižší. Odliv Rusů nejvíce zasáhl Prahu,“ konstatuje ředitelka zahraničního zastoupení v Rusku Helena Svobodová. Průměrná doba pobytu zahraničních turistů v České republice se ve třech čtvrtletích letošního roku pohybovala okolo čtyř dní. Celkový počet přenocování v českých hotelech a penzionech se vyšplhal k hranici téměř 14 milionů (13 947 498), to představuje pokles o 11,5 %. Mezi kraji je tradičně nejoblíbenější Praha. Do hlavního města zamířilo celkem 2 863 576 zah­raničních turistů. Na druhém místě je Karlovarský kraj (340 656) a trojici uzavírá Jihomoravský kraj (290 602).
Zdroj dat: Český statistický úřad

Všude dobře, doma nejlíp, česká lyžařská sezona 2009/2010

Uplynulo 20 let od sametové revoluce a české lyžařské areály se rychleji mění a rozvíjejí. Prospěl jim převod do soukromého vlastnictví, vznikla řada rodinných, mnohé přešly pod jednotlivé Ski kluby a podobně. Velké investice v Česku směřují do nových lanových dopravních zařízení, strojů na úpravu sjezdových i běžeckých tratí, zasněžovacích, odbavovacích a informačních systémů, doprovodných, ubytovacích a gastronomických služeb, a také do postupného rozšiřování nabídky nelyžařských služeb včetně těch, které směřují do letního provozu. Častým jevem posledních let je rovněž propojování jednotlivých provozovatelů a celých středisek do systémů společných skipasů. Mezi nejvýznamnější takovou letošní akci patří investice provedené ve Skiresortu Černá hora, Ski areálu Synot Kyčerka, Skicentru Kohútka či lyžařském areálu Paprsek. Při realizaci řady těchto projektů je znát finanční podpora ROP. Před minulou lyžařskou sezonou jsme společně nastartovali kampaň „Všude dobře, doma nejlíp“, zaměřenou na propagaci úrovně českého lyžařského průmyslu. Tento rok bude kampaň opět pokračovat propagací českých hor na rozhlasových stanicích, billboardech a v televizním pořadu Bílá stopa. Lyžování v českých poměrech je lyžování v tzv. hranici lesa, tedy do 1300 m.n.m., a z tohoto pohledu při porovnání s alpskými lyžařskými areály s podobnou nadmořskou výškou a obdobnými parametry pak často zjišťujeme, že nabídka špičkových českých středisek je mnohdy na lepší úrovni. Přispívá k tomu zejména provádění masivních investic do modernizace vybavenosti areálů, zlepšení úrovně nejen služeb spojených s lyžováním, či například zavedení normy ČSN 018027 Značení a zabezpečení v zimním středisku. Je nepochybné, že české lyžařské areály si zaslouží stejnou míru objektivity a patriotizmu jako ty alpské.
Filip Remenec, mediální oddělení CzechTourism
e-mail: media@czechtourism.cz


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001