Menu

CzechTourism promuje health tourism na nových trzích – arabském i izraelském

06. 06. 2015

Lázeňství je dlouhodobě jedním z národních marketingových produktů agentury CzechTourism. Spolu s propagací medical tourism (cestování za zdravotnickými zákroky do zahraničí) tak tvoří dva základní pilíře „Cest pro zdraví“, na které se snaží nalákat domácí i zahraniční klienty.

CzechTourism cílí především na bonitní klientelu – ženy a muže starší 35 let i páry ve středním a pokročilejším věku. Kromě domácího trhu, který je považován za jeden z klíčových, směřují propagační aktivity zejména na zahraniční trhy, z nichž do českých lázní jezdí nejvíce turistů – Německo, Rusko a rusky hovořící země, Ukrajina, arabské státy, Izrael, Francie a sousední státy České republiky. Podle Ivety Jakoubkové, produktové specialistky lázeňství CzechTourism, je lázeňství jedním z hlavních komunikačních témat zejména na ruském a ukrajinském trhu, a to s ohledem na solventnost a průměrnou dobu pobytu pohybující se okolo 11–12 dnů. Bohužel příjezdy do lázní z těchto trhů byly výrazně zasaženy rusko-ukrajinskou krizí a poklesly v loňském roce u Ruska téměř o 11 %, u Ukrajiny o 24 %. CzechTourism proto v letošním roce zintenzivnil propagaci na arabském trhu, odkud klienti do českých a moravských lázní přijíždějí na 3 týdny i více.
V únoru proběhla ve Spojených arabských emirátech (Dubaj, Abú Dhabí) v gesci odboru zahraničních zastoupení agentury CzechTourism velmi úspěšná roadshow Czech Republic – Land of Stories: „Luxury, Leisure, Health & MICE“. Cílem destinační prezentace bylo představení novinek a turistických produktů letošního roku asi 150 zástupcům místních cestovních kanceláří a médií. Důležitou novinkou pro incoming je též nedávné zavedení bezvízového styku pro občany SAE do schengenských zemí. „Potenciálně zajímavý se jeví i Izrael, kde došlo k navýšení počtu přenocování o 17,5 % a průměrná doba pobytu je též jedna z delších, v průměru až 11 dní. Hledají se však i nové trhy, atraktivní je zejména čínský. Nelze očekávat, že by čínská klientela v lázních v pobytových dnech nahradila ruskou, nicméně se jedná o velmi bonitní trh, který má do budoucna obecně velký potenciál,“ přibližuje Iveta Jakoubková.
Za významný krok je považováno loňské navázání spolupráce s Ministerstvem zdravotnictví ČR, které se týká zejména propagace segmentu medical tourism. S odbornou záštitou Ministerstva zdravotnictví ČR byla letos vydána brožura Medical Tourism v pěti jazykových mutacích (angličtina, němčina, ruština, čínština a arabština) a vznikla samostatná sekce na webu www.czechtourism.com. Nově byla vydána i publikace Lázně v České republice, mapující všechna lázeňská místa ČR, historicky poprvé obsahově diverzifikované pro jednotlivé trhy (německý, ruský, polský, arabský). V letošním roce CzechTourism připravuje ještě její anglickou a českou verzi.
CzechTourism intenzivně spolupracuje s oběma lázeňskými asociacemi – Svazem léčebných lázní ČR a Sdružením lázeňských míst ČR, jehož každoroční konference je dlouholetým generálním partnerem. Agentura podporuje akce konané v lázeňských místech i zajímavé lázeňské projekty. V loňském roce například Rok lázeňské architektury a vydání publikace Slavné lázně Čech, Moravy a Slezska. Od roku 2009 proběhlo několik marketingových kampaní, které se věnovaly českým lázním výhradně nebo jako jednomu z produktů, a to v celkové hodnotě přibližně 47 milionů Kč. Media mixy zahrnující nejvýznamnější tisková o online media včetně soutěže, rádia, outdoor a TV spot cílily na domácí i zahraniční turisty z evropských i vzdálených trhů (Německo, Rakousko, Polsko, Slovensko, Skandinávie, Francie, Velká Británie, Itálie, Španělsko, Rusko, Čína, Korea, Brazílie, USA, Blízký východ).
„Prevence, zdravý životní styl, péče o svůj zevnějšek i tělesnou schránku jsou celosvětovými trendy a Česká republika v tomto ohledu rozhodně nezůstává stranou. Oba segmenty, lázeňský i medical tourism, se navíc mohou ideálně doplňovat – klienti přijíždějící za zdravotnickým zákrokem mohou svůj pobyt v ČR navázat na lázeňskou péči před (třeba u asistované reprodukce) nebo po plánovaném zákroku, například ortopedickém, následovaném špičkovou rehabilitací v lázních,“ dodává Iveta Jakoubková.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

festival krumlov 34
czech semicon
food art festival