CzechTourism posiluje propagaci Česka v Indii, Izraeli a na Blízkém východě
04. 08. 2017
Na začátku roku CzechTourism posílil svou přítomnost na dvou strategických trzích a uzavřel smluvní spolupráci s partnery v Indii a Izraeli. Lokální PR agentury operují od února z Bombaje a Tel Avivu, a to jako zahraniční zastoupení CzechTourism druhého stupně. Pobočky zveřejnily plán aktivit a jsou připraveny zahájit spolupráci s českými podnikateli a regiony.
„Nárůst počtu turistů z Asie, především z Číny, za poslední
roky ukazuje, jakým směrem bychom měli zaměřit propagaci naší republiky.
Indie a Izrael jsou proto dalším strategicky logickým zacílením na jednu
z největších oblastí s potenciální klientelou v oblasti cestovního
ruchu,“ konstatovala ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
„Česká republika je mezi deseti nejrychleji rostoucími cílovými
destinacemi indických turistů v Evropě. Do roku 2021 by měl počet
výjezdů z Indie do střední a východní Evropy vzrůst o 60 procent. Tato
příznivá predikce potvrzuje, že založení naší širší působnosti
v tomto teritoriu je krok správným směrem,“ komentuje změny v síti
zahraničních poboček ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.
Za posledních pět let se počet indických turistů přijíždějících do
Česka téměř ztrojnásobil. V roce 2016 jich přijelo 66 tisíc a
strávili zde 159 tisíc nocí. Podobně rostou i výdaje indických klientů.
V Česku utrácejí o zhruba 30 procent nad průměr – kolem 4 tisíc Kč
na osobu a den. Typický indický turista navštěvuje Česko v kombinaci
s dalšími dvěma až třemi evropskými zeměmi, kam zavítal již dříve.
Právě na tento segment zkušených cestovatelů, kteří se zajímají víc
o kulturu než o nakupování a mají chuť objevovat nové věci, bude
CzechTourism cílit.
„Usilujeme o to, abychom rozšířili cíle jejich cest za hranice Prahy.
Kromě již poměrně dobře známých Karlových Varů a Českého Krumlova
chceme představit i další regiony. Vedle památek UNESCO či historických
měst také české tradice, gastronomii, vinařství. V neposlední řadě
sázíme i na celoroční nabídku bohatého kulturního programu,“ říká
ředitelka odboru zahraničních zastoupení agentury CzechTourism Klára
Vysloužilová a dodává: „Velmi dobrou spolupráci dlouhodobě máme
s velvyslanectvím České republiky v Novém Dillí, které je partnerem
naší letošní kampaně. Díky jeho aktivitě vstupujeme na trh, kde už
funguje 13 vízových center a který můžeme dynamicky rozvíjet.“
Intenzivní spolupráce agentury CzechTourism se zastupitelským úřadem
probíhá i v Izraeli. Kromě realizace projektů na podporu ekonomické
diplomacie bude nově vzniklá pobočka agentury CzechTourism propagovat nejen
dobře známé a populární turistické cíle a segmenty, jako je spa a medical
turismus, ale víc se zaměří na nové produkty.
„Vnímáme intenzivní poptávku izraelských partnerů po nabídce aktivní a
rodinné dovolené, pobytech v přírodě a nových destinacích, která jde
ruku v ruce se stoupající oblibou Česka u izraelských
turistů,“ říká Monika Palatková. „U Izraelců máme velkou šanci,
že se stanou častými hosty našich regionů. V Česku totiž tráví
nadprůměrně dlouho, téměř pět dní, a toho chceme určitě
využít.“
Izrael se dlouhodobě profiluje jako bonitní trh. Za posledních pět let se
počet izraelských turistů téměř zdvojnásobil, příjezdy rostou
dvouciferně. Jen za rok 2016 meziročně stoupl o 20 procent na téměř
170 tisíc, z hlediska útrat jsou Izraelci s denními výdaji 3 700 Kč na
osobu a den také nad průměrem. A nakupují rádi, jak potvrzuje žebříček
tax free nákupů v Česku, kde zaujímají 4. místo.
Blízký východ je dalším teritoriem, kde CzechTourism letos posílí
propagaci Česka a nabídne podnikatelům a regionům možnost prezentovat svou
nabídku lokálním obchodním partnerům. „Připravovanou listopadovou road
show ve Spojených arabských emirátech, Saúdské Arábii, Kuvajtu a Íránu
reagujeme na dynamický vývoj tohoto teritoria, který nám potvrzuje
i sílící poptávka ze strany českých i zahraničních partnerů.
Sledujeme samozřejmě také predikce výjezdů, které uvádějí, že
například příjezdy turistů ze SAE budou generovat nejvyšší nárůsty
právě do střední a východní Evropy,“ vysvětluje Monika Palatková.
Pro turisty z těchto trhů je charakteristická výrazně delší průměrná
doba pobytu, která se pohybuje mezi čtyřmi až šesti a půl dny, což je
dáno především povahou jejich cest, kdy častým cílem jsou léčebné
pobyty v českých lázních. „Nabídka tradičních léčebných lázní je
již v tomto regionu velmi dobře známá, budeme však i nadále vytvářet
příležitosti pro její propagaci a propojení s nabídkou wellness či
služeb v oblasti medicínského turismu. Zároveň se také zaměříme na
nové cílové skupiny a jejich preference. Výzvou pro nás bude připravit
kvalitní nabídku zejména pro dovolenou rodin s dětmi, představit českou
přírodu a nové regionální cíle, které budou infrastrukturně dobře
zajištěny a budou splňovat nároky na stravování a další specifické
požadavky této klientely,“ doplňuje plánované kroky Klára
Vysloužilová. Charakteristickým rysem cestování do zahraničí společným
pro celé teritorium je to, že významnou roli hraje vysoký standard kvality a
úrovně služeb. Trhy Blízkého východu tak představují nesporný
potenciál také pro segment MICE a luxusního turismu.
Nad rámec uvedených trhů agentura CzechTourism rozvíjí propagaci Česka
i v dalších bonitních regionech. „Začátkem května jsme připravili
poznávací program ve středních Čechách, Libereckém a Karlovarském kraji
pro delegaci z Ománu. Spolu s ČSA prezentujeme Česko v rámci sezonních
letů z Bejrútu a Rijádu do Prahy,“ sdělila Monika Palatková.
Rozsah aktivit nových poboček agentury CzechTourism je stanoven v plánu
propagačních aktivit na letošní rok. Kromě spolupráce se zahraničními
odborníky a médii obsahuje prezentace, workshopy, školení, kampaně a
studijní cesty do České republiky.