Czech Republic Travel Trade Day
26. 04. 2019
Czech Republic Travel Trade Day (TTD) – akce s celosvětovou účastí, kterou agentura CzechTourism letos organizuje počtvrté – naplňuje dva hlavní cíle: přispívá k rozvoji obchodních aktivit českých podnikatelů a propaguje bohatou turistickou nabídku v jednotlivých regionech Česka. Pro české podnikatele a subjekty letos CzechTourism získal 78 zástupců touroperátorů a cestovních agentur z 23 zemí světa.
Během
TTD proběhlo víc než šestnáct set individuálních jednání.
Příležitost prezentovat svou nabídku služeb cestovního ruchu dostalo na
devadesát českých subjektů (destinační společnosti, hotely,
podnikatelé). Akci předcházely regionální fam tripy pro zahraniční
nákupčí služeb v cestovním ruchu, tj. touroperátory – zástupce
agentur nabízejících zájezdy do Česka. CzechTourism využívá fam tripů
i v rámci svých dalších marketingových aktivit.
„Počet hostů, kteří přespávají v hromadných ubytovacích
zařízeních v regionech naší republiky, se každoročně zvyšuje. Praze
tak regiony každoročně ‚ukousnou‘ další část koláče. Jihočeský
kraj je pro zahraniční turisty třetím nejoblíbenějším regionem, právě
regionální rozptyl návštěvníků je naším cílem. Travel Trade Day je
odbornou platformou, díky níž se turistické cíle regionů dostanou přímo
do nabídek zahraničních touroperátorů,“ uvedla ministryně pro
místní rozvoj Klára Dostálová.
Dvoudenní mezinárodní akci zorganizovala agentura CzechTourism ve spolupráci
s Jihočeskou centrálou cestovního ruchu za podpory Jihočeského kraje a
města České Budějovice. Partnery letošního TTD byly Fashion Aréna a
společnost Regiojet.
*
„Propagace a podpora regionů patří mezi hlavní cíle agentury
CzechTourism. Efekt TTD je značný. Dojednaná partnerství mezi českými a
zahraničními subjekty se každoročně výrazně pozitivně projevují ve
statistikách příjezdového cestovního ruchu a na rostoucím zahraničním
inkasu z incomingu. Kromě obchodních setkání jsme partnerům umožnili
naplánovat si na zahraničních trzích vlastní aktivity s využitím
zázemí i know-how sítě zahraničních zastoupení CzuechTourismu. Ta
v současnosti obsluhuje víc než čtyřicet zemí světa,“* řekl ředitel
agentury CzechTourism Jan Herget.
„Jedná se o jedinečnou možnost, jak představit zahraničním
účastníkům to nejlepší z Jihočeského kraje. Během cest po jižních
Čechách navštívili nejen top atraktivity regionu, jako Český Krumlov nebo
Hlubokou nad Vltavou, ale absolvovali zajímavé programy i na méně známých
místech, například v Táboře, Jindřichově Hradci, Třeboni, Písku či
oblasti Lipenska a Šumavy,“ doplnil ředitel Jihočeské centrály
cestovního ruchu Jaromír Polášek.
Kromě účasti zástupců strategicky zásadních blízkých trhů –
okolních zemí – v rámci TTD Jihočeský kraj navštívilo mnoho
nákupčích z USA a Kanady a opětovně touroperátoři z Izraele, Beneluxu,
Francie, Itálie, ze Španělska, Skandinávie, z Velké Británie, Litvy,
Jižní Koreje, Ruska a Latinské Ameriky.
Připravila Michaela Klofcová.