Czech Convention Bureau
30. 06. 2008
Ředitele státní agentury CzechTourism Ing. Rostislava Vondrušky jsem
se přišel zeptat na nově vzniklé Czech Convention Bureau. Pane řediteli,
convention bureau jsou vnímána jako instituty řízení a podpory rozvoje
kongresové turistiky s posláním pomáhat získávat mezinárodní kongresy,
výstavy, konference a incentivy pro místo či zemi, kde působí.
Ano, a i v Česku nastala doba, kdy rozvojový hospodářský potenciál
meetings, incentives, congresses & exhibitions industry hodně začal
zajímat municipiality. CzechTourism na tuto poptávku zareagoval iniciací
republiku zastřešujícího Czech Convention Bureau. Ostatně jak se ukázalo,
už jen konverze podnikatelského uskupení Pražská asociace kongresové
turistiky v pražské convention bureau měla za důsledek zvýšení důvěry
firem působících v Praze ve sféře MICE a jejich potenciálních domácích
a zahraničních partnerů i klientů.
Jaké jsou základní cíle Czech Convention Bureau?
Hájit české zájmy v oblasti meetings, incentives, congresses &
exhibitions industry a v případě potřeby koordinovat postup subjektů
prosazujících české zájmy na domácí půdě i v rámci jejich expanzí
na zdrojové zahraniční trhy. V současné době se kromě pražského
kongresového bureau začaly výrazně profilovat i další dvě bureau –
karlovarské a brněnské. Karlovy Vary a Brno jsou totiž s to úspěšně
doplnit nabídku Prahy a získávat MICE byznys i pro další regiony. Tedy
nejen pro svá vlastní území. Ve sféře MICE registrujeme i ambice
regionálních center. Zmíním např. chystané convention bureau jižní
Moravy.
Czech Convention Bureau bude podle zadání klientů poskytovat službu
doporučení vhodného místa pořádání MICE akcí. Tedy nikoliv partnera.
Bude pomáhat s vydáním regionálních direktorářů MICE služeb včetně
statistických přehledů, výčtu atraktivit a možností využitelných
v rámci doprovodných programů v každém z regionů. Součástí tohoto
servisu bude vytvoření webových stránek a kalendáře akcí, on-line
bookingu zařazených zařízení, direktorářů a prolinků k regionálním
kancelářím. Ambicí Czech Convention Bureau bude stát se členem
mezinárodních oborových aliancí v místech, kde se tvoří trendy MICE
segmentu a kde lze ovlivňovat distribuci tohoto obchodu.
Ano, Czech Convention Bureau by mělo propagovat města a regiony
jako vhodné destinace pro pořádání co nejširšího spektra MICE
událostí.
Mělo by se soustředit na primární distribuci přehledu možností a služeb,
na nabídkové procesy vůči zadavatelům a klientům. V neposlední řadě by
mělo být zastřešující institucí a umožňovat svým partnerům za
zvýhodněných podmínek participovat na aktivitách, jež bude ve prospěch
kongresové destinace Česká republika organizovat.
To, co je při prosazování se v rámci zahraničního obchodu na
poli průmyslu cestovního ruchu českým účastem leckdy vytýkáno, je
roztříštěnost a ne vždy čitelná tvář, že reprezentují právě
Česko.
Budovat image MICE destinace je velice důležité. Proto se Czech Convention
Bureau bude věnovat i koordinaci fam a press tripů, práci s médii jak
v České republice, tak mimo ni. Sjednocením charakteru propagačních a
nabídkových materiálů, jako jsou bid books, databanky fotografií a
klientských databází. V rámci těchto aktivit budou platit pro všechny
stejná přístupová a uživatelská pravidla tak, aby nikdo nebyl
protěžován a ani upozaďován. Ambicí Czech Convention Bureau je být
prvním kontaktem pro asociace a zadavatele MICE akcí, které hledají
možnosti, kam umístit své akce. A, pochopitelně, dostávat je na území
České republiky. Chceme se zaměřit hlavně na takové subjekty, které
zadávají či organizují MICE akce nad pět set osob. Czech Convention Bureau
nebude čekat, až si někdo na destinaci Česká republika vzpomene, ale
aktivně vyhledávat příležitosti a lobbovat v rámci zahraničních
asociací organizátorů MICE. Bude koordinovat český postup v rámci
výběrových řízení tak, abychom vystupovali jako jedna entita.
Kromě lobbingu v zahraničí ale bude třeba ještě hodně co
osvětlovat doma na českých municipalitách, u představitelů regionálních
uskupení, aby se účastnili procesu zatraktivňování svých krajů a měst
pro tento byznys.
Bezesporu. Co se týče služeb, které bude Czech Convention Bureau poskytovat,
je to především vzdělávání a trénink profesních dovedností. Bude
realizovat kontinuální program kurzů a školení, jež umožní lépe se
orientovat v oboru, získat další dovednosti a vědomosti a dozvědět se
informace, které hýbou MICE industry. Rádi bychom podpořili nastavení
standardů v MICE byznysu v rámci České republiky. A pomocí partnerů
z regionů je prosazovat v místech, kde mají vliv. Samozřejmě služby
výzkumu, trendů, konzultace a shromažďování informací, to jsou všechno
věci, na které se Czech Convention Bureau v segmentu MICE zaměří.
A budeme poskytovat i databáze nákupčích.