ČSA Airtours kvalitou
28. 12. 2003
Cestovní kancelář ČSA Airtours
byla založena 1.9.1989 jako součást tehdejších Československých
aerolinií s.p. Od 1.1.1995 je samostatným právním subjektem, dceřinou
společností Českých aerolinií a.s., které jsou jejím jediným
akcionářem. Hlavním předmětem podnikání jsou komplexní služby
v oblasti cestovního ruchu při cestování do i ze zahraničí v rámci
rekreační i obchodní turistiky, lázeňské i kongresové turistiky,
v oblasti incentivních firemních programů a při skupinovém
i individuálním cestování.
Služební cesty
ČSA Airtours poskytuje komplexní řešení při zajišťování služeb
cestovního ruchu: služební cesty, výjezdní zasedání, konference,
kongresy, zaměstnanecké dovolené a ostatní služby související
s jednotlivými segmenty cestovního ruchu.
Nabídka pobytových zájezdů na zimu 2003/2004
Aruba, Bali, Barbados, Dominikánská republika, Egypt, Kanada, Kuba, Kypr,
Libanon, Maledivy, Malta, Mauricius, Seychely, Spojené arabské emiráty, Srí
Lanka, USA, Španělsko, Řecko.
Nabídka eurovíkendů na zimu 2003/2004
Amsterdam, Athény, Barcelona, Benátky, Brusel, Budapešť, Cork (Irsko),
Dublin, Edinburgh, Helsinky, Istanbul, Kodaň, Londýn, Madrid, Moskva, Oslo,
Paříž, Riga, Řím, Sankt Petěrburg, Stockholm, Talin, Vilnius.
Víkendové pobyty v ostatních metropolích
Káhira, Monteral, New York, Toronto.
Ředitele cestovní kanceláře ČSA Airtours pana Marcela Tomsu jsem
oslovil v souvislosti s hlavním tématem a požádal o rozhovor zejména
kvůli oblíbených eurovíkendům ČSA, které se cestovním agenturám dobře
prodávají.
Šíří eurovíkendů ČSA Airtours patří na samou špičku cestovních
kanceláří operujících v Česku Evropu. Eurovíkendy jsou již po řadu let
jedním z našich hlavních produktů už proto, že se dominantně zabýváme
individuální turistikou. Jsou vděčným produktem, neboť klienti cestují
v průběhu celého roku. Není zde tak patrná sezonnost. Trvale se létá
i do řady destinací, u nichž by se nepředpokládalo, že o ně v zimě
bude tak veliký zájem. Je běžné, že lidé v zimě cestují do
skandinávských zemí i do pobaltských republik.
Jaký je vztah mezi národním dopravcem a vaší cestovní kanceláří?
Velmi úzký. Naše spolupráce se odvíjí už od faktu, že jsme jeho
dceřinou společností, která má prioritně za úkol zajišťovat aranžmá
služeb v destinacích, kam pasažéři Českých aerolinií létají. Nejedná
se pouze o eurovíkendy, ale o daleko širší segment trhu. Kvalita našich
služeb je stěžejní už proto, že České aerolinie samy o sobě nabízejí
vysoce kvalitní produkt, díky němuž úspěšně konkurují daleko větším
leteckým přepravcům. Tzn., že ČSA Airtours musí být schopen nabídnout
neméně kvalitní služby v místech pobytu. V letošním roce jsme udělali
další výrazný krok dopředu. Připravili jsme se a prostřednictvím české
pobočky jsme byli úspěšně certifikováni na management jakosti ISO
9001:2000 renomovanou britskou společností Bureau Veritas Quality
International.
Zmínil jste, že služby a zájezdy zajišťujete i mimo Evropu,
což do značné míry vyplývá i z toho, že České aerolinie jsou
úspěšnou součástí celosvětové aliance SkyTeam.
Našimi zákazníky jsou lidé, kteří po nás požadují i řadu dalších
i velmi vzdálených destinací. V tomto ohledu se snažíme maximálně
vytěžit z výhod spolupráce ČSA v rámci aliance SkyTeam. Největší
spolupráci nad rámec destinací ČSA z tohoto pohledu máme s Air France
v oblasti Karibiku. Možnosti spolupráce v rámci SkyTeamu jsou široké a
fungují i opačným směrem do České republiky. V incomingu jsme byli
ještě úspěšnější než u pasivního cestovního ruchu. Velký podíl na
výkonech, vedle individuální turistky, měla turistika kongresová. V roce
2003 jsme zajišťovali řadu konferencí, přičemž největší z nich byla
pražská konference evropských odborářů, které se zúčastnilo kolem
tisíce lidí. Nejvíce k nám jezdí lidé z Velké Británie, Irska, Kanady
a slibně začíná narůstat příjezdová turistika z USA a Skandinávie.
Jaký podle vás bude rok 2004?
Přál bych si, aby rok 2004 byl neméně úspěšný než rok 2003, kdy se
nám podařilo dosáhnout čtyřicetiprocentního nárůstu tržeb. Je ale
spousta věcí, které mohou průběh roku ovlivnit. Cestovní ruch je velmi
citlivý na mezinárodní situaci. Určitě ale uděláme vše pro to, aby rok
2004 byl pro nás úspěšný.