CPI Hotels, a. s.
se na poli cestovního ruchu a pohostinství pohybuje 15 let. Významný
posun ve své činnosti zaznamenala v posledních letech, kdy své aktivity
soustředila především do budování luxusních hotelů, čímž výrazně
posílila své postavení na domácím trhu. Expanzí do českých regionů
prostřednictvím investic do stávajících hotelů i výstavbou zcela nových
čtyřhvězdičkové kategorie vytváří síť kvalitního ubytování pod
jednotnou mezinárodní značkou Clarion. Řadí se k největším českým
hotelovým operátorům. V Česku reprezentuje sítě: Fortuna Hotels, Choice
Hotels a Buddha-Bar Hotels. Do jejího portfolia spadá třináct hotelů
s kapacitou přesahující 6500 lůžek. Působí jako výhradní zástupce
nadnárodního řetězce Choice Hotels International, kdy na základě
franšízingové smlouvy provozuje hotely značky Quality, Comfort a Clarion.
Jejím zatím posledním hotelem, otevřeným v březnu 2008, je kongresový
Clarion Congress Hotel Prague ve Vysočanech – největší hotel značky
Clarion na světě.
CPI Hotels s hrdostí
04. 11. 2008
S předsedou představenstva a generálním ředitelem CPI
Hotels, a.s. Janem Kratinou jsem dělal poslední interview při příležitosti
slavnostního otevření Clarion Congress Hotel Prague**** v Praze –
Vysočanech 12. března 2008. Od té doby se hotelový řetězec CPI Hotels
opět rozrostl a pokračuje ve strategii expandovat do krajských měst České
republiky.
Ano, v nedávné době nám přibyly další hotely: Černigov v Hradci
Králové a v Českých Budějovicích hotel Gomel. Jsou to hotelová
zařízení, která v daných krajských metropolích dominují nejen
velikostí, ale také portfoliem služeb, u nichž se snoubí konferenční
zázemí s velkou ubytovací kapacitou a gastronomickými středisky. Vždy jde
o stejnou kategorii hotelů, a v komplexním pojetí o jedničku daného
města. To, že jsme tyto hotely vzali pod svá křídla, samozřejmě není
poslední krok, který CPI Hotels učinila. Na základě strategie přivést
značku Clarion, čtyřhvězdičkový standard hotelů do krajských měst,
budeme v akvizicích pokračovat. První krok – začlenění zmíněných
hotelů pod správu CPI Hotels, a.s., už jsme uskutečnili. V tuto chvíli
jsou v daných hotelích implementovány standardy CPI Hotels a připravujeme
projekty na jejich renovaci pro standard čtyř hvězd Clarion. Úzce přitom
spolupracujeme s mezinárodní sítí CHOICE HOTELS International, franchisorem
značky Clarion
Rentabilita podnikání v hotelnictví v hlavním městě Praze
si sice oproti většině evropských metropolí udržuje nadstandardní
úroveň, avšak tím, že její vývoj směřuje (klesá) k západoevropskému
standardu, tedy že se blíží k úrovni Paříže, Říma či Londýna,
dělá mnohým hoteliérům starosti. Opačný trend naopak zaznamenává
hotelnictví v krajských metropolích České republiky. Mimopražské hotely
vám tedy jistě dělají radost.
Jsme spokojeni i s fungováním pražských hotelů. Je však pravda, že
situace v krajích je v tuto chvíli daleko stabilnější. Důvodem je jak
nedostatek kvalitního ubytování v regionech a nižší ceny oproti hlavnímu
městu, tak samozřejmě i fakt, že se v krajských městech daleko lépe
obchoduje v českých korunách. Navíc díky know-how CPI Hotels se nám
podařilo velmi dobře proniknout do segmentu internetových rezervací. To vše
našim aktivitám v regionech samozřejmě nahrává.
Takže, jak je na tom české hotelnictví celkově?
Snad pro všechny firmy, které generují zahraniční inkaso, je čím dál
větším problémem sílící česká koruna. V zájmu všech českých
soukromých exportérů je co nejdříve přejít na jednotnou evropskou měnu,
abychom nemuseli řešit problémy vyplývající ze zpevňování koruny, ze
stále se zvětšujícího kurzového rozdílu příjmů v eurech a výdajů,
které jsou výhradně v českých korunách. V loňském i letošním roce
v Česku opět přibylo mnoho hotelů. Sílící konkurence zvyšuje kvalitu
služeb. Jak se zvětšuje hotelová kapacita, je daleko větší potřeba
dalších a dalších kvalitních lidských zdrojů. V CPI Hotels proto
dlouhodobě systematicky pracujeme s lidským potenciálem. Využíváme
k tomu moderní nástroje tak, aby se naši lidé mohli efektivně vzdělávat
a profesně růst, a v důsledku toho dosahovali vysoké
efektivity práce.
Náš rozhovor jsme zahájili připomenutím březnového
otevření Clarion Congress Hotel Prague. Jak hodnotíte jeho dnešní
situaci?
S nemalou hrdostí konstatujeme, že služby, které nabízí, jsou nejen
odborníky, ale zejména klientelou vnímány jako vysoce kvalitní. V těchto
posledních měsících, v září a říjnu 2008, byly jeho kongresové
prostory plně vytíženy. Všechny akce v kongresovém komplexu hotelu
včetně velkých, kterých se už během letošního roku uskutečnilo mnoho,
proběhly úspěšně. Do Clarion Congress Hotel Prague se tak už několik
měsíců od jeho otevření řada klientů opakovaně vrací a objednává
prostory i na léta dopředu. V nedávném hodnocení největšího
mezinárodního internetového portálu o cestování TripAdvisor® Media
Network se hotel umístil na 67. příčce z 580 vybraných pražských
hotelů. Sedm měsíců po otevření je to skvělý výkon.